افزایش تنش میان چین و تایوان احتمالا موجب تاخیر در عرضه آی‌فون‌ 14 خواهد شد

سفر نانسی پلوسی؛ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اخیرا به یکی از بحث‌های داغ در رسانه‌های خبری جهان تبدیل شده است. اما اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که تاثیر این سفر بر عرضه سری آی‌فون‌ 14 اپل به چه شکل خواهد بود؟

در پاسخ بایستی اعلام کرد که اپل بزرگ‌ترین مشتریان کمپانی تایوانی TSMC محسوب می‌شود. TSMC تراشه‌های تولیدی خود را برای شرکت پگاترون در چین ارسال می‌کند. پگاترون مسئولیت مونتاژ آی‌فون‌‌های اپل را بر عهده دارد. سفر اخیر خانم پلوسی به تایوان، روابط میان این کشور و چین را تحت فشار مضاعفی قرار داده است. در نتیجه حزب کمونیست چین با تصویب یک قانون جدید هرگونه استفاده از نام تایوان یا جمهوری خلق چین در اسناد نقل و انتقال را ممنوع اعلام کرده است.

این قانون به نوبه خود بدان معناست که بخشی از سخت‌افزارها (اگر نگوییم تمامی آنها) به تایوان برگشت داده شده و در نتیجه تولید آی‌فون‌ 14 احتمالا با تاخیر مواجه خواهد شد. بدتر از همه اینکه در جریان سفر نانسی پلوسی به تایوان، نایب رئیس شرکت پگاترون و مدیران ارشد TSMC نیز در کنار وی رویت شدند. بنابراین تصویب قانون اخیر می‌تواند آغازگر یک جنگ تجاری شدیدتر میان تایوان و حزب کمونیست چین باشد؛ جنگی که تبعات زیان‌بار آن دامن اپل و سایر شرکت‌های مستقل در ایالات‌متحده را خواهد گرفت.

در حال حاضر اپل سرگرم مذاکره با شرکای تایوانی خود بوده و درخواست کرده تا تمامی برچسب‌های “Made in Taiwan” یا “Republic of China” حذف یا جایگزین شوند. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با استناد به اطلاعات برخی منابع خبری ادعا می‌کند که تعدادی از دستگاه‌های آی‌فون 14 با نمایشگر 6.1 اینچی توسط کارخانه فاکسکان در هندوستان تولید خواهند شد. بدین‌ترتیب اپل برای نخستین بار در تاریخ، زنجیره تولید آی‌فون‌های خود را به شکلی چشمگیر تنوع و گسترش خواهد داد.

این خبر در بدترین زمان ممکن منتشر شده است؛ چرا که تا موعد رونمایی از سری آی‌فون‌ 14 اپل زمان چندان زیادی باقی نمانده است. همچنین برخی شایعات از بروز مشکلات کیفی تولید برای نمایشگر و لنزهای دوربین آی‌فون‌ 14 پرو مکس حکایت دارند.

3 در مورد “افزایش تنش میان چین و تایوان احتمالا موجب تاخیر در عرضه آی‌فون‌ 14 خواهد شد”

  1. هر جنگی بشه تو دنیا دودش به چشم ضعفا میره. جنگ بشه همین ایفون جدید قیمتش میره تا ۱۰۰ میلیون!

  2. امریکا با اوکراین روسیه رو نابود کرد الان میخواد با تایپه چین بزرگ رو به خاک سیاه بنشونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH