کره‌جنوبی پیرامون فعالیت اپ استورهای گوگل و اپل تحقیق می‌کند

کمیسیون ارتباطات کره (KCC) اخیرا اعلام کرده که تحقیقاتی را علیه اپل و گوگل آغاز خواهد کرد. ظاهرا این شرکت‌ها قوانین محلی برای انجام معاملات در برنامه‌ها را نقض کرده‌اند. بر اساس اعلام آژانس خبری یونهاپ کره، این تحقیقات از روز 16 آگوست (25 مرداد ماه) به‌طور رسمی آغاز خواهند شد.

این تحقیقات علاوه بر فروشگاه‌های اپ استور اپل و پلی استور گوگل بر فروشگاه محلی ONE متعلق به گروه تجاری SK Group نیز تمرکز خواهد داشت. آژانس KCC از روز 17 مه (27 اردیبهشت ماه) مشغول بررسی فعالیت هر 3 فروشگاه برنامه بوده است. یافته‌های این تحقیقات نشان می‌دهند که 3 اپ استور مورد اشاره، قوانین مصوب کره‌جنوبی طی سال میلادی گذشته را نقض کرده‌اند.

این قانون به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا هنگام انجام تراکنش‌های خرد در برنامه‌ها از سیستم‌های پرداخت متفرقه استفاده کنند. بدین‌ترتیب فروشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند توسعه‌دهندگان را ناچار به استفاده محض از سرویس‌های خود نمایند. اپل و گوگل توافق کرده‌اند تا برای سیستم‌های پرداخت متفرقه، پلتفرم‌هایی را بازگشایی نموده و برای تراکنش‌های انجام شده از طریق سرویس‌های متفرقه تخفیف 4 درصدی را ارائه کنند.

آژانس رگولاتوری کره‌جنوبی فعالیت فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل را به‌دلیل نقض قانون پرداخت‌های درون برنامه‌‌ای مورد بررسی قرار خواهد داد

در عین‌حال قانون ممنوعیت انتشار لینک‌های جایگزین سرویس‌های پرداخت در اپلیکیشن‌‌ها حتی در کره‌جنوبی نیز به قوت خود باقیست. ماه گذشته گوگل انتشار آپدیت‌های اپلیکیشن KakaoTalk را موقتا مسدود کرد. این اپلیکیشن محبوب‌ترین پیام‌رسان فوری در کره‌جنوبی به‌شمار می‌رود. در ادامه مدیران توسعه‌دهنده با حذف این لینک‌ها از برنامه خود موافقت کردند. همچنین این سرویس بابت تغییر قوانین پرداخت از گوگل شکایت کرد. با این‌کار فروش نسخه‌های ویژه ایموجی برای پیام‌رسان مذکور یک‌سوم کاهش یافت.

 

KCC بر اساس نتایج تحقیقات خود احتمالا به مالکان 3 اپ استور پیش‌تر اشاره شده دستور خواهد داد تا سایت‌های خود را با الزامات قانونی کشور کره تطبیق داده و تعرفه‌هایی تا سقف 2 درصد گردش مالی سالیانه خود را پرداخت نمایند.

نمایندگان پارلمان اروپا نیز مایل به بررسی عملکرد اپ استورهای اپل و گوگل هستند. این نمایندگان با تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، انحصار ابزارهای پرداخت برای نرم‌افزارهای موبایلی را ممنوع اعلام کردند. اکنون قانون‌گذاران در ایالات‌متحده مشغول آماده‌سازی قانون مشابهی در این کشور هستند.

2 در مورد “کره‌جنوبی پیرامون فعالیت اپ استورهای گوگل و اپل تحقیق می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH