بررسی تخصصی هواوی G6: زیبا ولی ساده

cover

کمپانی هواوی با معرفی P6 نشان داد که از ذوق هنری خوبی بهره می‌برد! این گوشی با ورود به بازار ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و به فروش نسبتا خوبی دست‌یافت؛ اما قیمت این محصول باعث می‌شد تا خریداران کمی هم به سایر مدل‌های بازار نگاهی بیاندازند!

این شرکت به تازگی اقدام به معرفی برادر کوچک‌تر پی 6 کرده است. این برادر از سری G بوده و نام G6 (سعی کنید این نام را حتما انگلیسی تلفظ کنید و الا نام زیبایی نخواهد داشت!) را بر خود نهاده است.

اگر با خود فکر می‌کنید که این گوشی شبیه آی‌فون است، درست فکر کرده‌اید، اما باید بگوییم این کجا و آن کجا! پس به سراغ بررسی هوآوی G6 می‌رویم.

ظاهر و طراحی گوشی

هوآوی در طراحی این مدل برخلاف P6 این بار به سراغ پلاستیک مات رفته است. G6 در نگاه اول کمی شما را به یاد آی‌فون می‌اندازد اما طراحی قسمت پایین آن، حس قبلی شما را کاملا خنثی می‌کند.

گوشی که برای بررسی انتخاب کرده‌ایم سفید رنگ است اما G6 برخلاف رقیب امروزی‌اش یعنی Honor3c کاملا سفید بوده و ترکیب رنگ جلو و قاب پشتی آن تفاوتی نداشته و کاملا یکدست به نظر می‌رسد.

jelo-2

در قسمت بالایی این دستگاه، یک دوربین 5 مگا پیکسلی، سنسورهای گوشی و نام برند هوآوی را مشاهده می‌کنیم!

durbine-jelo

قسمت زیرین G6 دارای سه کلید لمسی است که هوآوی این بار بر خلاف honor3c دست از خساست برداشته و برای آن‌ها بک لایت یا همان نور پشت صفحه‌کلید را قرار داده است! البته باید بگوییم این نور آن‌چنان زیاد هم نیست اما خوب از نبود آن خیلی بهتر است.

paeen

در سمت راست، طبق معمول کلیدهای کاهش و افزایش صدا و در کنار آن‌ها دکمه پاور را مشاهده می‌کنیم؛ در اینجا هم این کلید پایین‌تر از کلیدهای ولوم قرارگرفته است.

rast-bala

اما سورپرایزی که در سمت چپ گوشی برای شما وجود دارد، در قسمت پایینی آن است! جک 3.5 میلی‌متری استاندارد برای اتصال هدفون، به طرز ماهرانه و جالبی در پایین‌ترین نقطه سمت چپ گنجانده‌شده است. اما در کنار این طراحی خاص، باید بگوییم این محل آنچنان هم کارآمد نبوده و کمی شما را اذیت خواهد کرد.

chap-paeen

قسمت فوقانی G6 هم مزین به پورت مینی یو اس بی برای شارژ و اتصال کابل شده است.

port-usb

در قسمت تحتانی این دستگاه تنها یک شیار کوچک برای باز کردن قاب پشتی قرار داده‌ شده است!

posht-speaker

قاب پشتی همانند اکثر تولیدات این روزها، محل قرارگیری اسپیکر، دوربین و فلش است!

در قسمت بالایی یک دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED به طرز زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

durbine-posht

در قسمت پایینی نیز اسپیکر گوشی وظیفه پخش صدا برای شما را بر عهده گرفته است و نهایتا لوگوی هوآوی که کمی پایین‌تر از دوربین، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

posht-huawei

با لمس جنس قاب پشتی حس خوبی به شما دست خواهد داد. به‌شخصه بیشتر از پلاستیک براق و صیقلی honor 3c از آن خوشم آمد. ضمنا در این مدل اصلا نگران جذب اثرانگشت نباشید؛ چون خوشبختانه این پلاستیک استعداد کمی در این حوزه دارد!

نوار نقره‌ای رنگی که دور تا دور این محصول کشیده شده است، به زیبایی ظاهری گوشی افزوده است! در این تصویر تاثیر آن را به وضوح می‌بینید.

navare-dor

شما برای نصب میکرو سیم‌کارت و کارت حافظه، باید قاب پشتی را بازکنید. با استفاده از شیار موجود به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

پس از باز کردن این قاب خواهید دید که باتری G6 قابل تعویض نبوده و شما تنها قادر به مشاهده آن هستید و بس!

posht-battrey sim-kart

 صفحه‌ نمایش

به نظر من ویترین یک گوشی صفحه‌نمایش آن است و همیشه برای انتخاب یک تلفن همراه خوب، ابتدا صفحه‌نمایش و کیفیت آن است که در انتخاب ما نقش مهمی را ایفا می‌کند!

G6 دارای صفحه‌ نمایشی 4.5 اینچی است. هوآوی برای این میان رده رزولوشن متوسط 540 در 960 پیکسل را در نظر گرفته است که در کنار آن چگالی پیکسلی 245ppi نمی‌تواند خیلی راضی‌کننده باشد. البته خوشبختانه هوآوی از تکنولوژی IPS برای صفحه‌نمایش جی 6 بهره برده است.

شما با قرار دادن نور صفحه‌ نمایش یا همان Brightness بر روی 100 می‌توانید کمی خیال خود را راحت کنید، اما این گوشی باز هم در قیاس باهم رده‌های خود، از کیفیت بالایی در زمینه صفحه‌ نمایش برخوردار نیست.

برای اینکه بتوانیم موضوع را بهتر برای شما توضیح دهیم، به سراغ مقایسه صفحه‌ نمایش این دستگاه با برادرش Honor 3c می‌رویم.

در عکس‌های زیر، همان‌طور که مشخص است عکس سمت راست گوشی زیبای G6 بوده و برادرش Honor3c در سمت چپ قرارگرفته است:

Honor-G6-Display-1 Honor-G6-Display-2 Honor-G6-Display-3

سخت‌افزار

این بار هوآوی به سراغ چیپست های مدیا تک نرفته و سعی در متعجب ساختن شما داشته است!

این مدل از یک پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز از نوع Qualcomm Snapdragon 400 MSM8926 بهره می‌برد. می‌توان گفت که این کمپانی چینی برای یک گوشی میان رده، انتخاب خوبی داشته است. با استفاده از این چیپست شما در هنگام کار با گوشی، جابجایی منوها و اجرای بازی‌ها هیچ لگ زدن و یا کندی مشاهده نمی‌کنید. البته رم 1 گیگابایتی انتخاب‌شده برای G6، با توجه به قیمت آن در قیاس با Honorc 3c کم به نظر می‌رسد! (شاید Honor ما را کمی پر توقع کرده باشد)

پردازنده گرافیکی جی6، از نوع Aderno 305 است که بهتر از پردازنده‌های Malli می‌توانند در اجرای بازی‌ها در کنار شما باشند. حافظه داخلی این گوشی با توجه به قیمتش به‌طور نا امیدکننده ای کم است! شما می‌توانید این 4 گیگابایت را با استفاده از کارت حافظه تا 32 گیگابایت افزایش دهید!

اما باید برای تست سخت‌افزار به سراغ بنچمارک ها برویم، آیا G6 می‌تواند سربلند بیرون بیاید؟ ببینید!

در ابتدای بحث همانند همیشه به سراغ بنچمارک معروف AnTuTu می‌رویم. امتیاز در نظر گرفته‌شده 16754 بود! تقریبا خوب است.

 antutu

antutu

سپس از بنچمارک pi خواستیم تا نظرش را در مورد G6 به ما بگوید، نظر او برابر با 370 بود! انتظار ما خیلی کمتر (یعنی عملکرد بهتر) از این بود.

benchmark-pi

اما Bonsai خود خواست تا گرافیک این گوشی را بسنجد، نتیجه را می‌بینید:

bonsai

درنهایت بازهم Quadrant وارد میدان شد تا نتیجه‌ای متفاوت را به ما بگوید، نمودارهای زیر تفاوت را نشان می‌دهد:

   CPU IO 3d

دوربین

همان‌طور که گفتیم این گوشی مجهز به یک دوربین 8 مگا پیکسلی در پشت و 5 مگا پیکسلی در جلو است! نرم‌افزار دوربین کاملا ساده بوده و هیچ تنظیمات پیچیده‌ای ندارد. شما می‌توانید از چند تنظیم ساده همچون Beauty ،HDR ،Panorama برای ثبت عکس‌های خود استفاده کنید.

از ایرادات دوربین می‌توان به کند بودن فوکوس اتوماتیک آن اشاره کرد. متاسفانه این زیبا روی توانایی ضبط فیلم با رزولوشن FHD را نداشته و باید به HD بسنده کنید. حجم تقریبی یک فیلم 30 ثانیه‌ای با این فرمت چیزی برابر با 30 مگابایت شد که در وضوح اچ‌دی کیفیت نسبتا مناسبی دارد.

micro

HDR-on
حالت HDR

birun-rooz-2

nure-otagh
عکس برداری در حالت عادی و نور اتاق
005
در حالت تاریکی مطلق

پخش چندرسانه‌ای

اگر به شنیدن موسیقی علاقه‌مند هستید، این مدل می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. بلندی صدای پخش‌شده توسط اسپیکر گوشی مورد قبول بوده و می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

در زمینه پخش فیلم‌های HD، جی 6 هیچ مشکلی نداشته و به‌راحتی پلیر گوشی توانایی پخش آن‌ها را دارد. اما نرم‌افزار پیش‌فرض مولتی‌مدیای G6 همانند برادرش توانایی پخش فیلم‌های FHD را نداشت و ما را مجبور به نصب نرم‌افزار و Codec برای پخش فیلم‌های فول اچ‌دی کرد.

player

زیبای خفته ما، توانست از پخش فیلم‌های باکیفیت 1080p نیز سربلند بیرون آمده و بدون مشکل آن‌ها را پخش کند. هرچند سایز 4.5 اینچ برای فیلم دیدن آن‌چنان مناسب نیست، اما حداقل از این جهت می‌تواند خیالتان راحت باشد.

رابط کاربری

G6 به همراه نسخه 4.3 سیستم‌ عامل محبوب اندروید به بازار عرضه‌ شده است. با توجه به عرضه نسخه کیت کت و احتمالا تا چند ماه آینده نسخه اندروید L، آب‌نبات ژله‌ای برای این گوشی می‌تواند کمی قدیمی به نظر برسد! این کمپانی هیچ اطلاعاتی در خصوص انتشار به روز رسانی برای این مدل میان رده ارائه نکرده است.

هوآوی همانند سایر تولیداتش از رابط کاربری مخصوص خود یعنی Ui، در این دستگاه استفاده کرده است. نسخه 2.0 lite به‌عنوان رابط کاربری این گوشی انتخاب‌ شده است تا کمی از غم نبود آخرین نسخه اندروید بکاهد. همان‌طور که در Honor 3c دیدیم، Ascend G6 نیز دارای منوی جداگانه برای اپلیکشن‌ها نبوده و صفحه‌ نمایش شما محل قرارگیری آیکون‌ها و … است.

در اینجا می‌توانید تصاویری از این رابط کاربری را مشاهده نمایید:

rabet-1 rabet-2

باتری

Huawei اقدام به نصب یک باتری 2000 میلی‌آمپری برای جی 6 کرده است! طبق اطلاعات منتشر شده توسط هوآوی این باتری در حالت استند بای می‌تواند تا 400 ساعت برای شما گوشی را روشن نگه دارد؛ اما با تستی که ما انجام دادیم در صورت روشن بودن و عدم استفاده سنگین تا 3 یا 4 روز قادر است شما را راضی نگه دارد.

battrey

در صورت روشن بودن Wi-Fi در طول روز، طبیعتا آخر شب حتما به یک پریز برق نیاز پیدا خواهید کرد. نهایتا در حالت استفاده عادی و روزانه، این گوشی می‌تواند تا 2 روز همراه شما باشد.

سایر امکانات

G6 از امکانات خیلی عادی همانند بلوتوث نسخه 4، قابلیت DLNA و سیستم GPS بهره می‌برد. همچنین همانند هم رده‌های خود، یک چراغ کوچک نوتیفیکشن شما را در بسیاری از موارد کمک خواهد کرد. برادر کوچک P6 هیچ امکان ویژه‌ای برای شما تدارک ندیده است!

huawei-tasvir

وزن این اسمارت فون 115 گرم است. حتما با اولین بار به دست گرفتن این گوشی، وزن پایین آن شما را راضی نگه خواهد داشت.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، G6 یک گوشی زیبا و با استایلی متفاوت در رنج قیمتی میان رده به بازار عرضه‌ شده است. شاید نقطه قوت این اسمارت فون را بتوان طراحی زیبا و خاص آن دانست. G6 نسخه ارزان شده برادر بزرگ‌ترش یعنی P6 است؛ بنابراین حس تجملاتی که در پی 6 وجود داشت در این نسخه به هیچ وجه وجود ندارد؛ اما با توجه به کاهش سایز صفحه‌نمایش و طراحی زیبای آن، می‌تواند شما را برای خرید آن ترغیب نماید.

اگر بین خرید این گوشی و Honor 3c مانده‌اید، بهتر است تا بررسی هر دو دستگاه را به‌ دقت خوانده و سپس تصمیم بگیرید. در صورتی که طراحی و زیبایی برای شما مهم بوده و دارای اولویت است، ما G6 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حتما باید دقت کنید که این دو گوشی هوشمند ازلحاظ سایز نیز با هم تفاوت دارند. طبیعتا ممکن است G6 با توجه به زیبایی نسبی و وزن کمتر بیشتر مورد پسند بانوان قرار گیرد تا آقایان. از سوی مقابل به هیچ وجه نمی‌توان از سخت افزار و رزولوشن بالای صفحه نمایش Honor 3c در قیاس با G6 به راحتی گذشت!

لبخند

طراحی زیبا
وزن کم
عدم جذب اثر انگشت در پشت و جلوی گوشی
دوربین دوم قوی

اشک

وضوح پایین صفحه نمایش
کیبورد پیشفرض دستگاه نا کارآمد است
حافظه داخلی کم

152 در مورد “بررسی تخصصی هواوی G6: زیبا ولی ساده”

  1. سید مهرداد

    سلام بیلد نامبر گوشی هواوی جی 6 رو که بالا نمیاد و بوت نمیشه رو از کجا باید پیدا کرد.
    ممنون

  2. همین گوشی ک اینقدر تعریف ازش نوشتینو من داشتم.مًل چشمم ازش مراقبت میکردم. خبلی یهویی حافظه داخلیش سوخت

    1
    2
  3. سلام و خسته نباشید به شما و تشکر از سایت بسیار بسیار بسیار فوق العادتون من نظرات در مورد گوشی هواوری g6 رو خوندم برام خیلی جالب بود من بیشتر از سه ساله که از این گوشی استفاده میکنم و برام راضی کننده بود خیلی از مشکلاتی هم که دوستان گفتن رو من اصلا ندیدم میتونم بگم به جز کیفیت دوربین و حافظه داخلی که برام راضی کننده نبود هیچ مشکل دیگه ای نداشتم اگه لطف کنید در مورد گوشی سامسونگ مدل گلکسی نوت 8 هم تحقیقاتتونو ارائه بدید ممنون میشم

  4. سلام من گوشی جی ۶ دارم وخیلی ازش راضی هستم ودر مورد باطریش خیلی قدرتمنده تاحالا هیچ گوشی ندیدم انقط شارژ نگه داره واز لاحاز بدنه دستگاه خیلی از انر ۳C زیباتر است

  5. سلام
    من این گوشیو خریدم و بعد ۲ روز گوشیم تو باتری ۷۰% خاموش روشن میشه و یه هو باتریش میشه ۴۰% تازه باید رمم رو در بیارم تا از حالت خاموش روشن شدنش در بیاد چیکار کنم لطفا بگید…

  6. سلام من این گوشی تازه اومده بود رو خریدم و واقعا ازش راضی هستم خیلی سخت جونه و تا حالا مشکل نداشتم فقط یک سوال چجوری میتونم کسی رو بلاک کنم با این گوشی

  7. سلام.گوشی من جی ۶هست.چندروز باتری شارژ میکنم پر میشه ولی در مدت یکساعت خالی میشه.چکار باید کنم با توجه به اینکه باتری سر خود میباشد؟

  8. سلام من گوشی جی۶دارم اما ماروز دیگه روشن نشد با چاقو پیچاشو باز کردم که یهو باطرپیش جرقه زد و بو کرد .گوشیم سوخته یا نه باتعویض باطری دوبار کارمیکنه؟؟؟؟؟؟؟

  9. باسلام….مدت یک ساله این گوشی p6 رو دارم…امشب یهو رو دکمه کناری لوک رو زدم که باز بشه اما صفحه اصلا روشن نمیشه ب شارژ میزنم چراغ بالاش روشن میشه اما صفحه نمایش نه…لطفا بگید چکارکنم؟

  10. سعید عطایی

    ممنون..اطللاعات جالبی بود من سه سال پیش هووایی مدل وای سیصدوسی خریدم و خیلی خیلی ازش راضی بودم وبه نظرم بسیارجالب ترازسامسونگ میباشد..هم ازنظر زیبایی و ..وچندین بارب شدت ضربه خورد ولی هیچ مشکلی پیش نیومد سه بار هم تو اب افتاد ولی بازم سالم موند خودمم انتظاردرست شدن ازش نداشتم و چندروز پیش کدبرای خرید گوشی جدیدرفتم باووداصراردوستان ک سامسونگو پیشنهادمیدادند ومیگفتندهووایی داغ میکنه ک انصافا یکم هم درست میگفتند ولی من باوجود اینکه حدود یه میلیون برای گوشی کنارگذاشته بودم ولی بادیدن مدل جی شش هووایی شگفت زده شدم وخریدمش وبسیارراضی هستم زیبا ارزان وب روز و..واقعا جالبه..بنظرم قیمتش نصف قیمتی ک بایدباشه..واقعا راضیم .کسی ک میخواد گوشی بگیره پیشنهاد من جی شش است..فوق العاده ست..هیشکی باور نمیکنه قیمتش اینقد باشه .مرسی از اطللاعات خوبتون..درضمن یه نرم افزاری معرفی کرده بودین مربوط ب اندروید ممنون میشم راهنماییم کنین برای نحوه خریدش.

  11. آقا گوشی من همین مدله باتری داخلی
    الان هنگه فقط میتونم نگاش کنم :))))))
    ببرم تعمیراتی درس میشه؟؟؟؟؟یا الکی پول خرجش نکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. با سلام گوشی من تنطیماتش بهم ریخته بعد اتصال گوشی با کابل به کامپیوتر فق شارژ میشه و مثل قبل گزینه های اتصال نمیاد چیکار کنم دوست عزیز خواهشمندم من رو از پاسختون توسط ایمیل اگاه کنید

  13. سلام ببخشیدگوشی من هوآوی جی6هست.من رمش رودرآوردم وخواستم دوباره بزنم.رم جانگرفت وگوشی هم هنگ کرد.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. شاید شما رمو قبل از در اووردن رمتونو ازاد نکردین برای ازاد کردن رم باید برین تنظیمات در قسمت دیوایس گزینه more رو انتخاب کنید بعد گزینه storageرو انتخاب کنید اگر محل ذخیره سازی اس دی کارت بود انو به اینترنال استرنج تغییر دهد بعد منتظر بمانید تا محل ذخیره سازی از رم به حافظه داخلی عوض شود وقتی عوض شدبرید پایین و گزینه Unmount رو انتخاب کنید و اوکی را بزنید بعد در بالای گوشی میاد که اس دی کارت سیف تو رمو حالا میتونید رمتونو از گوشی بصورت کاملا ایمن در بیارید بدون حتی کوچکترین صدمه به رم و در ضمن وقتی دارین رمتونو از رو پی سی در میارین برین به this pc بعد رویه رمتون راست کلیک کنید و رمتونو ejectکنید و در بیارید اگه این کارایی که گفتم بکنید رمتون هیچ وقت خراب نمیشه من خودم دو سال هستش که یه رم 32گیگ دارم هنوزم سالمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH