نخستین تصاویر از گوشی تاشو وان‌پلاس فولد در فضای اینترنت منتشر شد

شرکت‌های سامسونگ، شیائومی و موتورولا همگی طی چند روز اخیر از جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو خود رونمایی کردند. همچنین شایعات مبنی بر معرفی اسمارت‌فون پیکسل فولد گوگل نیز بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است. این در حالیست که برخی گزارشات پیشین از لغو عرضه چنین محصولی توسط غول جستجوگر حکایت داشتند. از سوی دیگر شرکت اوپو نیز احتمالا روی توسعه 2 گوشی تاشو جدید کار می‌کند.

طرح‌های مفهومی مربوط به دستگاه‌های تاشو اوپو پیش‌تر در سال 2020 منتشر شدند؛ اما کمپانی چینی در آن زمان ایده تولید گوشی‌های تاشو را عملیاتی نکرد. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که اوپو نیز به این عرصه وارد شده است.

مدیرعامل وان‌پلاس ظاهرا تصویری از ساختار لولای اسمارت‌فون تاشو وان‌پلاس فولد را منتشر کرده است

کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به تدریج در حال استقبال از ایده ساخت گوشی‌های تاشو هستند. هواوی، سامسونگ و موتورولا جزو نخستین شرکت‌های بزرگی بودند که در سال 2019 از هندست‌های تاشو خود رونمایی کردند. اگر محبوبیت گوشی‌های تاشو از آن زمان تا به امروز به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است؛ اما فروش این گجت‌ها در مقایسه با اسمارت‌فون‌های معمولی کماکان کم‌فروغ به‌نظر می‌رسد.

در این میان سامسونگ به قدری خوش‌بین است که ادعا می‌کند تا سال 2025 فروش گوشی‌های تاشو از مدل‌های سری گلکسی S پیشی خواهدظظ گرفت. بر اساس شنیده‌ها حتی شرکت اپل نیز روی توسعه آی‌فون تاشو خود کار می‌کند.

پیت لاو؛ مدیرعامل وان‌پلاس پیش‌تر در سال 2020 اعلام کرد که زمان مناسب برای عرضه گوشی‌های تاشو هنوز فرا نرسیده است. بنابراین در آن مقطع زمانی، کمپانی چینی برای عرضه یک اسمارت‌فون تاشو هیچ برنامه‌ای نداشت. در آن زمان وان‌پلاس پیرامون قالب طراحی تاشو تحقیقاتی را انجام داده بود؛ اما تصمیم گرفت که تا زمان عرضه فناوری‌های برتر نمایشگر منتظر بماند.

اوپو به‌عنوان همزاد تجاری وان‌پلاس (هر 2 شرکت تحت مالکیت هلدینگ BBK Electronics قرار دارند) با رونمایی از اسمارت‌فون اوپو فایند N در اواخر سال گذشته همگان را شگفت‌زده کرد. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر تخت بدون هرگونه چروکیدگی یا شکاف در محل تا شدن است. این نمایشگر دقیقا همان چیزی است که وان‌پلاس از مدت‌ها قبل منتظر تولید آن بود.

بنابراین تعجب‌آور نیست که مدت کوتاهی پس از معرفی اوپو فایند N شاهد انتشار شایعات پیرامون گوشی وان‌پلاس فولد هستیم. اوپو فایند N اگرچه یک گوشی فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ اما سیطره برترین گوشی‌های تاشو سامسونگ بر بازار را مورد تهدید قرار نداده است؛ چرا که این گجت به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود.

گری چن؛ مدیر واحد نرم‌افزار کمپانی وان‌پلاس در اوایل سال جاری میلادی این شایعات را مورد تائید قرار داد و اعلام کرد که این اسمارت‌فون نسخه بهینه‌سازی شده رابط کاربری OxygenOS 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 را اجرا خواهد کرد. امروز نیز پیت لاو چندین تصویر را در توئیتر منتشر کرد و نظر فالوورهای خود را در رابطه با آنها جویا شد.

تصاویر منتشر شده توسط مدیرعامل وان‌پلاس که به احتمال فراوان به گوشی تاشو آینده کمپانی اشاره دارد

این تصاویر به وضوح نشان‌دهنده یک ساختار لولایی‌شکل هستند. تعجب‌آور نیست که ساختار این لولا بیش از آنکه به گلکسی زد فولد 3 شبیه باشد؛ به نمونه مورد استفاده توسط اوپو فایند N شباهت دارد. اوپو و وان‌پلاس 2 برند تحت مالکیت هلدینگ BBK به‌شمار رفته و اخیرا همکاری نزدیک‌تر خود در حوزه‌های مختلف از طراحی گرفته تا نرم‌افزار را آغاز نموده‌اند. بنابراین وان‌پلاس فولد احتمالا در نهایت مدل ری‌برند شده اوپو فایند N به‌شمار رفته و در عوض ColorOS، رابط کاربری OxygenOS را اجرا خواهد کرد.

با توجه به اینکه اوپو فایند N به شکلی گسترده در دسترس مشتریان قرار نگرفته است؛ لذا اکثر طرفداران وان‌پلاس احتمالا به سمت خریداری وان‌پلاس فولد گرایش پیدا خواهند کرد. انتظار می‌رود که به‌زودی تیزرهای بیش‌تری در رابطه با این اسمارت‌فون منتشر شود. بر اساس گزارشات پیشین این دستگاه در سال 2023 روانه بازار خواهد شد.

2 در مورد “نخستین تصاویر از گوشی تاشو وان‌پلاس فولد در فضای اینترنت منتشر شد”

  1. همچین نوشتید تصاویر منتشر شد گفتم الان هزار تا عکس گذاشتی !! دل و روده دستگاهو چیکارش کنیم؟؟

  2. جالبه خیلی از دوستان وان پلاس رو اصلا قبول ندارن ولی نتایج بنچمارک میگه این برند حتی از شیائومی و سامسونگ هم بهتره …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH