چگونه تحلیل فاندامنتال را اصولی یادبگیریم؟

به نظر شما خرید ارز دیجیتال بدون تحلیل بازار کار عاقلانه‌ای است؟ تخمین ارزش ذاتی یک رمز ارز و سود حاصل از خریدوفروش آن یکی از مهم‌ترین مواردی است که سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی باید به آن توجه کنند. تحلیل فاندامنتال که نام دیگر آن تحلیل بنیادی است و بر تعیین ارزش معاملات تمرکز دارد، یکی از ابزارهای اساسی تریدرها برای بررسی وضعیت بازار است. یادگیری تحلیل فاندامنتال به‌طوراصولی به شما کمک خواهد کرد که بر بازار ارز دیجیتال تسلط داشته باشید و تریدهایی کم‌خطا و کم‌ضرر انجام دهید.

آموزش گام به گام تحلیل بنیادی؛ تحلیل فاندامنتال چیست؟

حوزه کریپتو بسیار پر افت‌وخیز است؛ به همین دلیل تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار دیجیتال موفق نیاز به مهارت‌های خاصی دارد. تحلیل فاندامنتال یکی از بهترین روش‌های برآورد ارزش ارز دیجیتال است. یادگیری اصولی Fundamental analysis در دوره ارز دیجیتال داجکس باعث انجام تجزیه‌وتحلیل دقیق پیش از خریدوفروش رمز ارزها می‌شود. نکته قابل‌توجه و هدف نهایی از انجام تحلیل فاندامنتال، اطلاع از ارزش واقعی هر کوین است؛ به بیانی دیگر، شما را از قیمت فعلی هر کریپتوکارنسی در زمان انجام معاملات آگاه می‌کند.

یادگیری تحلیل فاندامنتال؛ آشنایی با ارزش رمز ارزها

نخستین قدم پیش از انجام تحلیل بنیادی، آشنایی با سرچشمه ارزش هر دارایی دیجیتال است که باعث تشویق تریدرها به خرید و افزایش قیمت کوین‌ها می‌شود. در  تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال از طریق سایت کوین مارکت کپ به نشانی coinmarketcap.com اطلاعات موردنیاز درباره هر ارز دیجیتال قابل بررسی است. بیش از هزاران رمز ارز در دنیای دیجیتال وجود دارد و روزانه بر تعداد آن‌ها افزورده می‌شود، با مراجعه به کوین مارکت کپ امکان بررسی رتبه هر کوین وجود دارد.

مثلا سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم و تتر به‌ترتیب رتبه ۱ تا ۳ را به خود اختصاص داده‌اند و جزو کریپتوکارنسی‌های باارزش محسوب می‌شوند. فراموش نکنید که حتما نیازی به تمرکز بر ارزهای مشهور و باارزش نیست! شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز و سرمایه خود، یکی از ۱۰۰ کوین یا توکن برتر CoinMarketCap را انتخاب کرده و با انجام تحلیل فاندامنتال آینده آن را بررسی کنید.

آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال؛ بررسی شرایط ارزهای دیجیتال در هر شبکه

در ادامه توضیح درباره یادگیری تحلیل فاندامنتال نوبت به رسیدگی وضعیت هر ارز دیجیتال در شبکه مربوطه می‌رسد. شما پس از اطلاع از اهمیت و ارزش هر کوین، لازم است میزان کارمزدها، امنیت شبکه و راحتی یا سختی استفاده از آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهید. حتی کوین یا توکن بودن نیز اینجا اهمیت پیدا می‌کند! مثلا تتر که سومین رتبه را در کوین مارکت کپ دارد، یک توکن است نه یک کوین؛ برای Tokenها باید شبکه ارز دیجیتال میزبان نیز چک شود. سایر شرایط مهم و قابل بررسی در تحلیل بنیادی عبارت‌اند از:

  • نرخ هش
  • شبکه نقل‌وانتقال ارزها
  • نحوه استخراج کوین‌ها
  • محبوبیت شبکه‌ها

فراموش نکنید که رمز ارزهای خود را طوری انتخاب کنید که توسط کیف‌پول‌های دیجیتال قابل پشتیبانی باشند تا در هنگام ذخیره یا ترید آن‌ها به مشکلی برنخورید. کیف‌پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی در دنیای دیجیتال وجود دارند و هر تریدر باتوجه‌به سلیقه و نیاز خود از کیف موردنظر استفاده می‌کند.

آموزش تحلیل فاندامنتال کریپتوکارنسی؛ دنبال کردن اخبار و رقبا

اکثر سرمایه گذاران دنیای کریپتو قصد افزایش ثروت دیجیتال خود را دارند. تبدیل شدن به یک تریدر موفق آرزوی همه فعالان این حوزه شمرده می‌شود؛ به‌همین خاطر سوال چطور ارز دیجیتال خرید و فروش کنیم به یکی از پرسش‌های رایج در میان افراد تبدیل شده است. بررسی و تحلیل رقیب‌ها یکی از گام‌های دیگری است که تریدرها باید آن را مدنظر قرار دهند. در کنار رمزارزهای موجود در یک پروژه، رقبایی همچون متاورس، انواع پروژه دیفای و توکن‌های NFT نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

چهره‌های سرشناس کریپتو مانند ایلان ماسک، کیم داتکام و ساتوشی ناکاموتو با جزئی‌ترین فعالیت‌های خود، باعث صعود یا سقوط قیمت‌ ارزهای دیجیتال می‌شوند. یک تحلیل‌گر فاندامنتال هوشیار، با پیگیری اخبار زنده این حوزه، خود را در بطن اتفاقات قرار می‌دهد؛ از این طریق رفتار بازار و آینده آن را پیش‌بینی می‌کند. توییتر، کانال‌های تلگرامی و کریپتوپنیک از سایت‌های مهمی هستند که اخبار حوزه دیجیتال را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

آموزش تحلیل بنیادی رایگان با چند شاخص و تکنیک

با به‌کارگیری مواردی که در بالا اشاره کردیم، امکان انجام تحلیل فاندامنتال برای علاقه‌مندان به حوزه ارز دیجیتال فراهم می‌شود. چند شیوه و شاخص نیز در این آنالیز به‌کار می‌روند، از جمله:

  • شاخص NVT
  • تکنیک مت کالف (MetCalfe)
  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
  • شاخص چندگانه مایر
  • شاخص MVRV
  • شاخص FCAS

تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال با استفاده از این موارد، به‌صورت‌حرفه‌ای و اصولی به بررسی بازار می‌پردازند. به‌کارگیری این ترفندها باعث روشدن دست متقلبین و فریبکاران حوزه ارز دیجیتال نیز خواهد شد.

آموزش تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال با اساتید خبره داجکس

در این مقاله درباره اهمیت یادگیری تحلیل فاندامنتال صحبت کردیم؛ همچنین لزوم انجام آن را برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار دیجیتال موفق شرح دادیم. اگر شما عزیزان قصد تبدیل شدن به یک تریدر ممتاز را دارید، با رعایت اصول گفته شده در این نوشته، به‌راحتی به جایگاه موردنظرتان خواهید رسید.

همان‌طور که ارز دیجیتال مبحثی نوین است، یادگیری آن نیز به آموزش‌های تخصصی نیاز دارد. مجموعه داجکس با برگزاری وبینارها، دوره‌ها و کلاس‌های متعدد در این زمینه، به کمک دوست‌داران کریپتوکارنسی آمده است. اساتید داجکس با آموزش‌های حرفه‌ای و مطابق با علم روز دنیا، به انواع موضوعات این حوزه از جمله تحلیل تکنیکال می‌پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر، استفاده از آموزش‌های رایگان و ثبت‌نام در دوره‌ها به سایت داجکس به نشانی dogex.ae مراجعه کنید و در مدت کوتاهی به یک تریدر موفق تبدیل شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “چگونه تحلیل فاندامنتال را اصولی یادبگیریم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH