تبلت پیکسل گوگل احتمالا با ورژن 64 بیتی اندروید 13 عرضه خواهد شد

گوگل ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود در روز 11 مه 2022 (21 اردیبهشت ماه) از تبلت پیکسلی خود رسما رونمایی کرد. با این‌حال تا این لحظه جزئیات بسیار محدودی پیرامون تبلت پیکسلی آینده گوگل منتشر شده است. البته اکنون می‌دانیم که این گجت احتمالا در سال 2023 روانه بازار شده و مجهز به تراشه تنسور خواهد بود. امروز اطلاعات جدیدی در رابطه با این تبلت در فضای آنلاین منتشر شده است. بر این اساس تبلت پیکسلی آینده گوگل احتمالا تنها با ورژن 64 بیتی سیستم‌عامل اندروید 13 روانه بازار خواهد شد.

بر اساس توئیت اخیرا منتشر شده توسط یک افشاگر با نام میشل رحمان؛ گوگل سرگرم تست نسخه‌های 64 بیتی اندروید 13 روی دستگاهی با نام Tangor است. بر اساس شنیده‌ها این نام همان اسم رمز در نظر گرفته شده برای تبلت پیکسل است. بی‌تردید عدم پشتیبانی از معماری 32 بیتی موجب کاهش میزان مصرف رم دستگاه شده و در عین‌حال بدان معناست که تبلت آینده گوگل دیگر قادر به اجرای اپلیکیشن‌های 32 بیتی نخواهد بود. با این‌حال این موضوع احتمالا مشکل بزرگی به‌شمار نخواهد رفت؛ چرا که بر اساس دستورالعمل صادر شده توسط گوگل در سال 2019 اکثر اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه پلی استور بایستی از معماری 64 بیتی پشتیبانی کنند.

“تبلت پیکسلی شایعه شده موسوم به Tangor احتمالا با ورژن 64 بیتی اندروید 13 روانه بازار خواهد شد. این پدیده اگرچه میزان استفاده از حافظه رم را کاهش می‌دهد؛ اما در عین‌حال مانع از اجرای اپلیکیشن‌های 32 بیتی روی این تبلت خواهد شد.” MISHAALRAHMAN@؛ 16 آگوست 2022

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که شرکت اپل پیش‌تر در سال 2017 به‌سراغ استفاده از معماری صرفا 64 بیتی برای سیستم‌عامل iOS رفت. چنان‌چه تبلت پیکسل با ورژن صرفا 64 بیتی اندروید 13 روانه بازار شود؛ در این‌صورت تبلت مذکور جزو نخستین دستگاه‌های اندرویدی است که در این مسیر گام برخواهد داشت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ تبلت پیکسلی شرکت گوگل احتمالا در سال 2023 عرضه خواهد شد. از آنجا که تا موعد عرضه احتمالی این محصول کماکان حدودا یک سال دیگر باقیمانده است؛ لذا انتظار می‌رود که توان پردازشی آن از طریق تراشه‌های تنسور 2 یا تنسور 3 تامین شود. همچنین این تبلت احتمالا با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید و قابلیت پشتیبانی از قلم استایلوس در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بر اساس برخی شایعات، تبلت پیکسل گوگل از قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن 4K پشتیبانی نخواهد کرد. بعلاوه این محصول از بسیاری از ویژگی‌های تصویری و ویدیویی ارائه شده در سری پیکسل 6 پشتیبانی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH