مشخصات تراشه اسنپ‌دراگون 6 نسل 1 کوالکام در فضای اینترنت منتشر شد

سال گذشته کمپانی کوالکام تراشه‌های اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 را به بازار عرضه کرد. همچنین در ادامه این شرکت از تراشه پرچم‌دار به‌روزرسانی شده خود با نام اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 رونمایی کرد. این تراشه‌ها جدیدترین تولیدات کوالکام مبتنی بر گره فرآیندی پیشرفته 4 نانومتری به‌شمار رفته و به‌ترتیب برای اسمارت‌فون‌های ممتاز و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اکنون به‌نظر می‌رسد که کمپانی آمریکایی سرگرم توسعه یک تراشه رده پایین‌تر جدید مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری است. این محصول جانشین تراشه‌های سری اسنپ‌دراگون 600 به‌شمار خواهد رفت. یک افشاگر قابل اعتماد با نام ایوان بلاس مشخصات و ویژگی‌های پلتفرم موبایلی آینده موسوم به اسنپ‌دراگون 6 نسل 1 را به اشتراک گذاشته است.این تراشه احتمالا جانشین چیپست اسنپ‌دراگون 695 به‌شمار خواهد رفت.

ویژگی‌ها و امکانات تراشه اسنپ‌دراگون 6 نسل 1

بر اساس اطلاعات لو رفته تراشه اسنپ‌دراگون 6 نسل 1 بر پایه فرآیند 4 نانومتری تولید شده و با شماره مدل SM6450 روانه بازار خواهد شد. این تراشه مجهز به CPU با هسته‌های پردازشی کریو کوالکام با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. این تراشه از اتصال USB 3.1 و حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس 2750 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. از جنبه امکانات ارتباطی نیز این تراشه مجهز به مودم اسنپ‌دراگون X62 5G بوده و از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری و فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد.

دستگاه‌هایی که با این تراشه جدید روانه بازار می‌شوند؛ از نمایشگرهایی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. اتصال وای‌فای 6E با فناوری FastConnect 6700 کوالکام و بلوتوث 5.2 سایر ویژگی‌های این تراشه را تشکیل می‌دهند. از جنبه امکانات دوربین نیز شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون می‌توانند از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه با سنسورهای 13 مگاپیکسلی، سیستم دوربین دوگانه با سنسورهای 25 و 16 مگاپیکسلی یا یک دوربین منفرد با رزولوشن 48 مگاپیکسلی استفاده کنند.

فیلم‌برداری 4K HDR با سرعت 30 فریم برثانیه و ضبط ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن 720p و سرعت 240 فریم برثانیه نیز قابل دسترس خواهد بود. با این‌حال به زمان عرضه چیپست جدید کوالکام هیچ اشاره‌ای نشده است. با این‌حال انتظار می‌رود که تراشه جدید طی ماه‌های آینده و همزمان با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 معرفی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH