اندروید 14 گوگل از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد

سیستم‌عامل اندروید 14 گوگل از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد و این خبر توسط هیروشی لاکهایمر؛ معاون واحد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های شرکت گوگل اعلام شد. وی با انتشار پستی در توئیتر تائید کرد که نسخه آینده اندروید می‌تواند به نزدیک‌ترین ماهواره در بالای سر کاربران متصل شود.

این توئیت به احتمال فراوان به آخرین همکاری میان شرکت‌های T-Mobile و SpaceX اشاره داشته و نشان می‌دهد که این اپراتور مخابراتی به منظور ایجاد امکان ارتباط برای هندست‌ها در مناطق فاقد پوشش شبکه سلولی از ماهواره‌های استارلینک استفاده خواهد کرد. کارشناسان امیدوارند که این سرویس برای مشترکین اپراتور T-Mobile در طرح‌های محبوب کاملا رایگان باشد. با این‌حال در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن انتظار می‌رود که این سرویس در اواخر سال 2023 راه‌اندازی شود.

“تفکر پیرامون تجربیات کاربران از هندست‌هایی با قابلیت اتصال به ماهواره امری عجیب است. هنگامی که ما نخستین گوشی اندرویدی با نام G1 را در سال 2008 عرضه کردیم؛ کار کردن با شبکه‌های وای‌فای و 3G امری دشوار بود. اکنون ما در حال طراحی قابلیت اتصال به ماهواره هستیم. حمایت از شرکاء بابت فعال‌سازی تمامی این امکانات در ورژن آینده اندروید برای ما مایه خرسندی خواهد بود.” – هیروشی لاکهایمر؛ 1 سپتامبر 2022

در وهله نخست به‌نظر می‌رسد که قابلیت‌های اتصال ماهواره‌ای صرفا به ارسال پیامک متنی و پشتیبانی ابتدایی از برخی برنامه‌های پیام‌رسان محدود خواهند بود. این پدیده از محدودیت حجمی داده‌های قابل انتقال ناشی می‌شود. با این‌حال کاربران در آینده‌ای نه‌چندان دور احتمالا می‌توانند برای ارسال عکس یا حتی فیلم در مناطق فاقد پوشش شبکه موبایل به ماهواره‌ها اعتماد نمایند.

بی‌تردید اسمارت‌فون‌های اندرویدی آینده به منظور دسترسی به شبکه گسترده ماهواره‌ای در فضا نیازمند به‌کارگیری المان‌های سخت‌افزاری ویژه‌ای خواهند بود. اندروید 14 یا همان اندروید U احتمالا طی ماه فوریه یا مارس 2023 در قالب نسخه بتا برای دستگاه‌های پیکسلی واجد شرایط منتشر خواهد شد. همچنین کاربران احتمالا در ماه آگوست سال آینده میلادی شاهد انتشار نسخه رسمی این سیستم‌عامل خواهند بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اندروید 13 پیش‌تر برای دستگاه‌های پیکسلی منتشر شده و گجت‌های تولیدی سایر برندها نیز طی ماه‌های آینده از آن بهره‌مند خواهند شد.

در حال حاضر اتصال ماهواره‌ای رو به گسترش بوده و انتظار می‌رود که شرکت اپل در سری آی‌فون 14 و اپل واچ سری 8 از این قابلیت رونمایی کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، رویداد معرفی محصولات جدید اپل در روز 7 سپتامبر (16 شهریور ماه) برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH