تفاوت قابلیت Always on Display جدید آیفون با دیگر گوشی‌های بازار چیست؟

قابلیت Always On Display یا نمایشگر همیشه روشن سرانجام به پرچمداران آیفون اضافه شد. براساس آن چیزی که در مراسم رونمایی سری جدید آیفون دیدیم، دو مدل آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای نمایشگر همیشه روشن هستند. اگر از یک گوشی اندرویدی مدرن استفاده کرده‌اید، احتمالاً تجربه‌ی کار با صفحه‌نمایش‌های همیشه روشن را داشته و نیازی به قانع‌شدن در مورد دلیل مفید بودن آن‌ها ندارید، اما این یک قابلیت جدید در دنیای آیفون است و اپل، مثل همیشه، این کار را کمی متفاوت از دیگران انجام داده است.

نمایشگرهای همیشه روشن به تلفن اجازه می‌دهند تا اطلاعات اولیه مانند تاریخ، ساعت و اعلان‌ها را حتی زمانی که قفل است، نمایش دهد. در این قابلیت به طور معمول، کل نمایشگر شما روشن نمی‌ماند و تنها بخش‌هایی از صفحه که نشان دهنده اطلاعات مورد نیاز هستند به کمک فناوری اولد روشن خواهند بود. برای مثال، در تلفن‌های پیکسل Google، ممکن است صفحه سیاهی ببینید که تنها ساعت و برخی از نمادهای برنامه‌ها روشن هستند. این قابلیت به ویژه زمانی مفید است که لازم نیست برای دیدن اطلاعات مهم گوشی را لمس کنید یا آن را در دست بگیرید.

اپل اما همانطور که اشاره شد در حال تغییر این فرمول است. به جای نمایشگر همیشه روشن متداول که بیشتر صفحه خاموش است، صفحه نمایش همیشه روشن اپل به گونه‌ای است که کل صفحه روشن می‌ماند ولی نور بسیار کمی خواهد داشت.

نسخه بعدی iOS که هفته آینده منتشر می‌شود، ویجت‌ها و پیچیدگی‌هایی را به صفحه قفل اضافه می‌کند. تمام این ویجت‌ها و پیچیدگی‌ها بر روی صفحه نمایش همیشه روشن آیفون 14 قابل مشاهده خواهند بود، حتی زمانی که تلفن به طور فعال در حال استفاده نباشد. تغییر بزرگ اپل این است که آیفون همچنین تصویر زمینه قفل نمایشگر، رنگ‌ها و همه چیز را به میزان قابل توجهی کم‌رنگ نشان می‌دهد و تمام صفحه واقعا “همیشه روشن” باقی خواهد ماند.

چرا اپل اینقدر منتظر ماند تا این ویژگی را اضافه کند؟ حداقل یک دلیل آن است که منتظر فناوری لازم بود که به صفحه‌نمایش همیشه روشنش اجازه می‌داد بهتر از رقبا عمل کند.

ابتدا اپل منتظر ماند تا آیفون یک صفحه‌نمایش اولد داشته باشد، در این نوع پنل می‌توان تنها بخشی از پیکسل‌های صفحه را روشن کرد در حالی که بقیه پیکسل‌ها به طور کامل خاموش هستند. این چیزی است که نمایشگرهای اولد در همه اندازه‌ها، چه در تلفن‌ها، ساعت‌های هوشمند یا تلویزیون‌ها، مشترک هستند که باعث می‌شود نسبت به سایر صفحه‌نمایش‌ها کمتر انرژی مصرف کنند و صفحه‌نمایش‌های همیشه روشن از این ویژگی منحصربه‌فرد بهره می‌برند تا فشار بسیار کمتری به باتری نسبت به حالت عادی در حالت کاملا روشن وارد کنند.

اما این تمام ماجرا نیست؛ در حالی که هر مدل آیفون 14 دارای صفحه نمایش اولد است (همانطور که بسیاری از مدل‌ها از زمان آیفون X به این نمایشگر مجهز بودند)، تنها آیفون 14 پرو و ​​14 پرومکس سخت افزار اضافی لازم برای روشن کردن صفحه نمایش همیشه روشن را دارند. گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل، گفت که نمایشگر همیشه روشن پرو توسط تعدادی از فناوری‌های جدید از جمله پردازنده‌های چندگانه در چیپست آن امکان‌پذیر شده است. نمایشگرهای آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس می‌توانند به صورت پویا نرخ رفرش صفحه نمایش خود را از 120 هرتز پرمصرف تا حالت 1 هرتز کم‌مصرف تنظیم کنند، به این معنی که صفحه فقط یک بار در ثانیه رفرش می‌شود.

نمایشگر همیشه روشن آیفون

همچنین آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس از یک صفحه‌نمایش اکسید پلی کریستالی (LTPO) با دمای پایین در نمایشگر خود برای تنظیم پویا نرخ تازه‌سازی استفاده می‌کنند و جوسویک گفت که این امکان را نیز فراهم می‌کند که «نمایشگر به‌طور هوشمند کل صفحه قفل را کم‌نور کند.» فناوری مشابهی را می‌توان در اپل واچ سری 5 و جدیدتر (به استثنای اپل واچ SE) به‌علاوه برخی از تلفن‌های اندرویدی مانند گلکسی اس 22 اولترای سامسونگ یافت. این یک فناوری نسبتاً جدید برای تلفن‌ها است و چیزی نیست که مطمئن باشید در هر دستگاهی پیدا خواهید کرد.

آیفون 14 پرو نسبت به سال‌های گذشته جهش بزرگتری نسبت به مدل پایه آیفون ارائه می‌دهد. در حالی که معمولاً می‌توانید انتظار دوربین‌های بهبود یافته را همراه با چند ترفند انحصاری دیگر داشته باشید، ویژگی همیشه روشن یک تغییر قابل مشاهده و مفید برای هر کسی است که آن را در عمل می‌بیند و دلیلی بر پرداخت هزینه‌ بیشتر برای نسخه پرو خواهد بود.

به نظر شما پختگی بیشتر دلیلی بر عرضه دیرهنگام فناوری‌ها نسبت به رقبا خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH