گوشی سامسونگ اندروید 13

کدام دستگاه‌های سامسونگ اندروید 13 را دریافت می‌کنند؟

در این مقاله لیستی را از تمام گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ که آپدیت اندروید 13 را دریافت خواهند کرد، آورده‌ایم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

گوگل به تازگی اندروید 13 را منتشر کرده است که جدیدترین به‌روزرسانی سیستم برای گوشی‌ها و تبلت‌های دارای اندروید است.

در حال حاضر در تلفن‌های پیکسل گوگل در دسترس است، اما به زودی برای برخی از دستگاه‌های سامسونگ به‌عنوان One UI 5 نیز منتشر خواهد شد.

در حال حاضر سامسونگ نسخه به‌روزرسانی اندروید 13 خود را با نام One UI 5.0 در نسخه بتا عمومی آزمایش می‌کند. علاوه بر (تقریبا) همه‌چیز در اندروید 13 معمولی، سامسونگ ویجت‌های صفحه اصلی، گزینه‌های بیشتر برای تم‌های رنگی، شخصی‌سازی پس‌زمینه تماس برای هر مخاطب، یادآوری‌های بهبودیافته، ردیف فاصله قابل تنظیم در صفحه‌کلید سامسونگ، به‌روزرسانی‌های Samsung DeX و غیره اضافه می‌کند.

سامسونگ چه زمانی اندروید 13 را عرضه می‌کند؟

سامسونگ زمان انتشار نسخه کامل اندروید 13 خود را تایید نکرده است، اما قول شروع مراحل انتشار آن قبل از پایان سال 2022 را داده است. با این حال، ما می‌توانیم براساس چند سال گذشته حدس بزنیم.
گوگل اندروید 12 را در 4 اکتبر 2021 منتشر کرد و سامسونگ نیز در اواخر نوامبر شروع به انتشار همان به‌روزرسانی (One UI 4) برای گوشی‌های خود کرد. با این حال، چند باگ مختلف کشف شد، بنابراین به‌روزرسانی تا اواخر دسامبر متوقف شد. سال قبل از آن، گوگل اندروید 12 را در سپتامبر منتشر کرد و سامسونگ در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه شروع به عرضه آن کرد.

گوشی سامسونگ اندروید 13
با توجه به اینکه آپدیت اندروید 11 حدود چهار ماه طول کشید تا در دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ ظاهر شود و تقریباً سه ماه برای اندروید 12 طول کشید، به نظر می‌رسد اندروید 13 در ماه اکتبر یا نوامبر سال 2022 عرضه خواهد شد.

مانند بسیاری از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی، سامسونگ ابتدا گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار خود را به‌روزرسانی می‌کند – سری Galaxy S و Galaxy Tab S. دستگاه‌های ارزان‌تر برای به‌روزرسانی‌های اصلی و همچنین پرچمداران قدیمی‌تر اولویت کمتری دارند. به عنوان مثال، گلکسی اس 21، اندروید 12 را در دسامبر 2021 دریافت کرد، اما گلکسی تب اس 6 و اس 6 لایت که قدیمی‌تر هستند تا مارس 2022 آن را دریافت نکردند.

کدام گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ اندروید 13 را دریافت خواهند کرد؟

سامسونگ لیست کاملی از گوشی‌ها و تبلت‌هایی که اندروید 13 دریافت می‌کنند ارائه نکرده است، اما این شرکت وعده‌های عرضه نسخه‌های جدید را برای اکثر دستگاه‌های خود از قبل داده است.

به عنوان مثال، گلکسی اس 10 در سال 2019 عرضه شد و سامسونگ وعده “سه نسل” به‌روزرسانی را داده بود، بنابراین احتمالاً آخرین آپدیت آن، اندروید 12 خواهد بود.

در زیر لیستی از گوشی‌ها و تبلت‌هایی که طبق وعده‌های پیشین سامسونگ باید اندروید 13 را دریافت کنند، به‌همراه نسخه اندرویدی که با آن عرضه شده‌اند، ارائه شده است.

  • سری گلکسی اس 20 (منتشر شده با اندروید 10)
  • سری گلکسی اس 21 (منتشر شده با اندروید 11)
  • سری Galaxy S22 (منتشر شده با اندروید 12)
  • سری گلکسی نوت 20 (منتشر شده با اندروید 10)
  • سری گلکسی تب اس 8 (منتشر شده با اندروید 12)
  • سری Galaxy Tab S7 (منتشر شده با اندروید 10)
  • گلکسی زد فولد 2، فولد 3 و فولد 4 (منتشر شده با اندروید 10 به بالا)
  • Galaxy Z Flip، Flip 3 و Flip 4 (منتشر شده با اندروید 10 به بالا)
  • گلکسی A52 و A53 ​​(به ترتیب با اندروید 11 و 12  منتشر شده‌اند)
  • گلکسی A71، A72، و A73 (منتشر شده با اندروید 10 به بالا)

قدیمی‌ترین گوشی‌های موجود در این لیست، گوشی‌هایی هستند که با اندروید 10 عرضه شده‌اند و قول به‌روزرسانی‌های سه ساله به آن‌ها داده شده است، مانند گلکسی S20 و Z Flip اصلی.

ما تقریبا مطمئن هستیم که سری گلکسی اس 10 اندروید 13 را دریافت نخواهد کرد، اگرچه گلکسی اس 10 لایت که خیلی دیرتر وارد بازار شد، ممکن است به خاطر عرضه دیرتر نسبت به نسخه عادی که باعت شد با اندروید 10 عرضه شود، این آپدیت را نیز بگیرد. همین امر در مورد سری نوت 10 و نوت 10 لایت نیز صدق می کند.

اگرچه برخی از گوشی‌ها اندروید 13 را دریافت نمی‌کنند، سامسونگ معمولاً به‌روزرسانی‌های امنیتی را بسیار طولانی‌تر از ارتقای کامل اندروید ارائه می‌کند. به عنوان مثال، سری گلکسی اس 10 هنوز یک سال کامل از به‌روزرسانی‌های اصلاحات امنیتی برایش باقی مانده است.

7 در مورد “کدام دستگاه‌های سامسونگ اندروید 13 را دریافت می‌کنند؟”

  1. اطلاعی دارید مشکل 5g گوشیهای سامسونگ در ایران کی برطرف میشه آیا نمایندگی سامسونگ در ایران در این مورد با شرکت سامسونگ مکاتبه کرده یا خیر شما به عنوان یه رسانه آیا امکانش هست در اینمورد از نمایندگی سامسونگ سوال کنید

    1. اشکان ادیبی

      سلام دوست عزیز، هنوز دقیق مشخص نیست چون که اطلاعات رسمی هنوز منتشر نشده، لیست بالا، گوشی‌هایی هستن که سامسونگ قبلا قولشون رو داده و می‌دونیم به احتمال خیلی زیاد آپدیت رو خواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH