سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که سال اخیر در جهان ارز دیجیتال فعالیت داشتند

در این مطلب مروری بر سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی که در سال گذشته به جهان رمزارز پیوستند خواهیم داشت.

اکوسیستم ارز دیجیتال به صورت فراگیر در طول سال‌ها به خانه بسیاری از سلبریتی‌های رده اول تبدیل شده است، که عمدتاً به دلیل تبلیغات توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2021 است.

در طول سال گذشته، افراد مشهور شروع به کاوش در اکوسیستم‌های فرعی فراتر از NFT کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا حضور خود را در تجارت، بازی و سایر راه‌های سرمایه‌گذاری گسترش دهند. در ادامه مروری بر برخی از تأثیرگذارترین سلبریتی‌هایی که در طول سال گذشته وارد حوزه رمزارز شده‌اند و اینکه چقدر برای دوره صعودی بعدی (بول‌ران) آماده هستند،‌ خواهیم پرداخت.

شراکت کانر مک گرگور با Tiger.Trade

کانر مک گرگور، ستاره UFC و یکی از پردرآمدترین ورزشکاران، اخیراً با Tiger.Trade، یک برنامه تجارت ارز دیجیتال، همکاری کرده است. بخشی از این معامله شامل حضور مک گرگور در یک بازی در داخل برنامه است که کاربران می‌توانند برای برنده شدن جوایز انحصاری، بازی کنند.

قبل از امضای قرارداد به عنوان سفیر Tiger.Trade، مشارکت مک گرگور در کریپتو غیرمستقیم و از طریق مشارکت UFC با Crypto.com بوده که در آن پاداش‌هایی به مبارزان در قالب ارزهای دیجیتال پرداخت می‌شد.

عرضه اخیر این بازی اگرچه با استقبال خوبی از سوی طرفداران برای گرافیک و جوایز آن مواجه شد، اما انتقادات مربوط به کمبود محتوای داستانی را نیز در پی داشت. برخلاف اکثر مبارزان برتر UFC، مک گرگور نام خود را با پروژه‌های NFT ناموفق یا تبلیغات آن‌ها درگیر نکرده است و به حفظ رازداری در مورد انتخاب‌های سرمایه گذاری خود در ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

Eminem یک ان‌اف‌تی Bored Ape را به قیمت 460 هزار دلار خریداری کرد

مارشال ماترز، با نام مستعار امینم، یکی از افراد مشهوری است که به جای تلاش برای فروش مجموعه‌های خود، به دلیل سرمایه‌گذاری در NFT تیتر خبرها شد. امینم ان‌اف‌تی Bored Ape EminApe را به قیمت 460 هزار دلار خریداری کرد که یک گردنبند با زنجیر طلا و کلاه خاکی ارتشی را به تصویر می‌کشد که امینم در زندگی واقعی بر سر می‌گذارد.

ارتباط امینم با کریپتو به سال 2018 باز می‌گردد، زمانی که این رپر در آلبوم تازه منتشر شده خود به نام Kamikaze از بیت کوین (BTC) نام برد. با این حال، خرید این NFT، علاقه او را به سرمایه‌گذاری‌های کریپتو نشان داد. در ژوئن 2022، امینم موزیک ویدیویی با مضمون Bored Ape Yacht Club (BAYC) منتشر کرد که همراه اسنوپ داگ، اسطوره رپ و همکار علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال او ساخته شده بود.

در حالی که امینم به طور علنی تمایلی به هیچ دارایی کریپتویی برای سرمایه گذاری ندارد، به همکاری با BAYC برای اجراهای زنده ادامه می‌دهد.

اسطوره تنیس تبدیل به یک سرمایه گذار استراتژیک در Moonpay شد

ماریا شاراپووا، اسطوره تنیس، به همراه سایر افراد مشهور درجه اول مانند گال گدوت، بروس ویلیس و جاستین بیبر، در پروژه پرداخت رمزارز Moonpay، سرمایه گذاری کردند. این شرکت فاش کرد که بیش از 60 شخصیت نام آشنا و افراد مشهور در صنعت موسیقی، ورزش، رسانه و سرگرمی دست به دست هم دادند تا از نوامبر 2021، 87 میلیون دلار در «سرمایه‌گذاری سری A» سرمایه گذاری کنند.

این سرمایه‌گذاری نشانه ورود شاراپووا به دنیای ارز دیجیتال بود. با این حال، این سوپراستار هنوز برنامه‌های خود را برای سرمایه گذاری در دارایی‌های کریپتو فاش نکرده است.

Snoop Dogg: چهره‌ Web3 و NFT

موقعیت اسنوپ داگ به عنوان یک چهره قدیمی در دنیای ارزهای دیجیتال با توجه به مشارکت فعال او در این فضا، همچنان صادق است. اولین تعامل اسنوپ با جامعه کریپتو با هشدار او نسبت به بازاریابی توکن‌ها و NFT‌های جعلی با برند اسنوپ داگ آغاز شد.

این رپر پس از کسب دانش در مورد این صنعت با پروژه‌های کریپتو متعددی از جمله تبادلات رمزارز، وب 3، بازی‌ها و NFT همکاری کرد و به طور موثری پذیرش جریان اصلی رمزارز را تسریع کرد.

اخیراً، اسنوپ داگ از راه‌اندازی یک رستوران جدید در لس آنجلس با الهام از NFTهای BAYC به نام Bored and Hungry خبر داد. با وجود کمرنگ شدن هیاهوی تبلیغاتی در مورد NFTها، وی همچنان به این اکوسیستم علاقه می‌ورزد.

قهرمان افسانه‌ای بوکس به ارزهای دیجیتال باز می‌گردد

فلوید می‌ودر، قهرمان افسانه‌ای بوکس، ورود خود به دنیای رمزارز را در سال 2018 آغاز کرد و یک کلاهبرداری ارز دیجیتال معروف به نام Centra Tech را تبلیغ کرد. پیامدهای حقوقی ترویج پروژه‌های رمزارز بررسی نشده اورا مستلزم به پرداخت جریمه‌های 600,000 دلاری و 150,000 دلاری کرد.

می‌ودر با درس گرفتن از اشتباهات قبلی خود، پروژه جدید ان‌اف‌اتی Mayweverse را راه اندازی کرد که شامل مجموعه‌ای از 5 هزار NFT بود. سابقه این بوکسور در مشارکت در پروژه‌هایی که کلاه‌برداری بوده‌اند، باعث شده تا با احساسات متفاوت و ابراز نگرانی نسبت به پروژه جدید کریپتو وی توسط طرفداران و عموم مردم، مواجه باشد.

فعالیت‌های بشردوستانه مت دیمون از طریق کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال

مت دیمون، سوپراستار هالیوود، یک میلیون دلار کمک مالی از صرافی کریپتو Crypto.com برای Water.org دریافت کرد، یک طرح گسترش آب پاک بود که توسط دیمون و گری وایت در سال 2009 تأسیس شد.

اگرچه دیمون سرمایه‌گذاری‌های کریپتو خود را فاش نکرده است، اما مشارکت او در آگهی تجاری Cypto.com مورد انتقاد اکثریت جامعه کریپتو قرار گرفت.

طی مخالفت با روند رو به رشد پروژه‌های NFT همراه حمایت افراد مشهور، گروه ناظر Truth in Advertising سلبریتی‌هایی را که NFT‌ها را تبلیغ می‌کنند، بدون افشای ارتباطشان با این پروژه‌ها فراخواند.

این شرکت غیرانتفاعی ویژه‌ حمایت از مصرف‌کننده، قصد خود را برای تحقیق در مورد افراد مشهوری که سرمایه‌گذاری‌های «فریبنده» ارزهای دیجیتال را تبلیغ می‌کنند، مطرح کرد.

تیم حقوقی جاستین بیبر، که یکی از اهداف این گروه بود، در پاسخ به نامه‌های آن‌ها مربوط به تبلیغ NFT توسط این خواننده، هرگونه تخلف را رد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH