سامسونگ محبوب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری در کره‌جنوبی محسوب می‌شود

روند نزولی بازار نیمه‌هادی‌ها موجب شده تا تحلیل‌گران مقیم کره‌جنوبی، اهداف قیمتی پیش‌تر ترسیم شده برای سهام سامسونگ الکترونیکس را مورد بازنگری قرار داده و آنها را تعدیل نمایند. بعلاوه ناظران بازار انتظارات خود پیرامون سودآوری عملیاتی سامسونگ طی 3 ماهه سوم سال 2022 نسبت به دوره مشابه سال گذشته را تقریبا 25 درصد کاهش داده‌اند.

دو هیون وو؛ تحلیل‌گر موسسه NH Investment & Securities ارزش هدف‌گذاری شده برای سهام سامسونگ را از 75 هزار وون (53 دلار) به 70 هزار وون کاهش داده است. وی با توجه به چرخه کاهش فزآینده تقاضا برای تراشه‌های حافظه برآورد کرده که تا پایان سال جاری میلادی قیمت تراشه‌های DRAM تا 9 درصد کاهش یافته و در سال 2023 نیز شاهد افت 12 درصدی قیمت این تراشه‌ها خواهیم بود.

دو هیون وو برآورد می‌کند که سودآوری عملیاتی سامسونگ طی 3 ماهه سوم سال 2022 به بیش از 11.8 تریلیون وون (8.47 میلیارد دلار) خواهد رسید. این رقم در مقایسه با برآورد اعلام شده طی روز جمعه گذشته حدودا 25.5 درصد کمتر است. بر اساس برآورد تحلیل‌گران در روز جمعه گذشته، سودآوری عملیاتی سامسونگ طی 3 ماهه سوم سال 2022 برابر با 13.3 تریلیون وون (9.5 میلیارد دلار) خواهد بود.

بر اساس اعلام وبسایت The Investor، قیمت سهام سامسونگ از ابتدای ماه ژانویه تا روز دوشنبه گذشته حدودا 30 درصد کاهش یافته است. اگرچه قیمت سهام این شرکت کماکان روندی نزولی را طی می‌کند؛ اما سرمایه‌گذاری در سامسونگ کماکان برای سرمایه‌گذاران کره‌ای یک اولویت به‌شمار رفته و اکثریت آنها امیدوارند که این شرکت بار دیگر به مسیر رشد خود بازگردد.

سامسونگ تنها تولیدکننده نیمه‌هادی در کره‌جنوبی نیست که با معضل کاهش سفارشات تراشه دست‌به‌گریبان است؛ چرا که تحلیل‌گران، اهداف قیمتی برای سهام شرکت SK Hynix را با رویکرد مشابهی مورد بازنگری قرار داده‌اند. صرفنظر از این موضوع سرمایه‌گذاران کره‌ای هنوز به سامسونگ اعتماد دارند. در نتیجه از ابتدای ژانویه امسال تا روز جمعه گذشته، سرمایه‌گذاران فردی مجموعا اقدام به خریداری سهام سامسونگ با ارزش 50.5 تریلیون وون (36 میلیارد دلار) نموده‌اند؛ در حالی‌که مجموع ارزش سهام فروخته شده توسط سرمایه‌گذاران طی این مدت برابر با 33 تریلیون وون (23 میلیارد دلار) بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH