اپل، آیفون 6 را بازنشسته کرد!

اپل امروز لیست محصولات قدیمی خود را به روز کرد تا آیفون 6 را به آن اضافه کند، زیرا اکنون بیش از پنج سال از آخرین عرضه این دستگاه برای فروش می‌گذرد. آیفون 6 فروش منحصر به فردی داشت، بنابراین زمان اضافه شدن آن به این لیست کمی خارج از انتظار بوده است.

آیفون 6 در سپتامبر 2014 در کنار آیفون 6 پلاس عرضه شد. در سال 2015 و پس از عرضه آیفون 6s نیز به عنوان یک گزینه ارزان‌تر فروخته شد و سپس فروش آن در سال 2016 همزمان با عرضه آیفون 7 متوقف شد. در سال 2017 مجدداً به عنوان یک آیفون ارزان قیمت در کشورهای منتخب معرفی شد و فروش آن تا سپتامبر 2018 ادامه داشت.

آیفون 6 پلاس، برادر گوشی آیفون 6 نیز اوایل امسال به لیست قدیمی اضافه شد. آیفون 6 و 6 پلاس به دلیل آن‌که اولین دستگاه‌هایی بودند که از Apple Pay پشتیبانی می‌کردند و نخستین مدل‌هایی بودند که اپل آن‌ها را در چند سایز عرضه کرد، شهرت زیادی داشتند. اپل از آن زمان به استراتژی عرضه آیفون در چند اندازه ادامه داده است.

لیست محصولات قدیمی، دستگاه‌هایی را نشان می‌دهد که اپل بیش از پنج سال پیش و کمتر از هفت سال پیش توزیع آن‌ها را برای فروش متوقف کرد. اپل خدمات و قطعات دستگاه‌های قدیمی را تا 7 سال طبق قانون ارائه می‌دهد، اما تعمیرات منوط به در دسترس بودن قطعات است.

محصولات منسوخ شده محصولاتی هستند که اپل بیش از هفت سال پیش توزیع آن‌ها را برای فروش متوقف کرد. تمام خدمات سخت افزاری برای محصولات منسوخ شده، به استثنای نوت بوک‌های مک که شرایط تعمیر آن هم فقط برای باتری هستند، متوقف می‌شود.

علاوه بر افزودن آیفون 6 به لیست قدیمی اپل، این شرکت آی‌پاد نانو 7 مدل 2012 و آی‌پاد تاچ نسل پنجم را از فهرست قدیمی به فهرست منسوخ منتقل کرده است، در حالی که مدل‌های آی‌پاد نانو 2015 اکنون به‌عنوان قدیمی فهرست شده‌اند. نسل چهارم iPod shuffle از سال 2012 به لیست منسوخ شده منتقل شد و نسخه 2015 اکنون به عنوان قدیمی فهرست شده است.

به نظر شما طول عمر محصولات اپل چگونه است؟ آیا به اندازه لازم کاربران را طی سال‌ها همراهی می‌کند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH