ارتقا لپ تاپ و کامپیوتر

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل فروش لپ تاپ و کامپیوتر ها فرسودگی سخت افزار آن ها میباشد.فرسودگی سخت افزار در حقیقت به معنی کهنه شدن و قدیمی شدن قطعات سخت افزار دستگاه ها میباشد.برخی از کاربران خرید لپ تاپ جدید را راه حل مناسب میدانند و برخی دیگر بر این باورند که با تغیر و ارتقا سخت افزار میتوان این مشکل را رفع کرد.
ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به موضوع ارتقا سخت افزار لپ تاپ و کامپیوتر ها از زبان متخصص تعمیرات لپ تاپ در مجموعه iFixit  بپردازیم.شما هم اگر تجربه ای از سرویس ارتقا لپ تاپ iFixit   دارید میتوانید با ما به اشتراک بگذارید.

 

ارتقا سخت افزار لپ تاپ

 

همان طور که میدانید لپ تاپ ها بسته به برند،شرکت سازنده و قطعات سخت افزار آن ها قیمت گذاری میشوند.از آن جا که سرعت رشد تکنولوژی امروزه بسیار زیاد است،فناوری و قطعات سخت افزار به کار رفته در لپ تاپ ها بعد از گذشت چند سال در حقیقت فرسوده میشوند.این فرسودگی باعث میشود تا قدرت و سرعت پردازش در لپ تاپ ها تحت تاثیر قرار بگیرند.
به جرئت میتوان گفت علت بسیاری از کندی ها و هنگ کردن های لپ تاپ ها ارتباط مستقیمی با کهنه شدن و قدیمی شدن سخت افزار آن ها دارد.از این رو یکی از مهم ترین راهکارهای رفع این مشکل ارتقا سخت افزار دستگاه ها میباشد.

 

کدام قطعات سخت افزار قابل ارتقا هستند؟

 

اصلی ترین سوالی که کاربران از ما متخصصین سخت افزار میپرسند این است که آیا لپ تاپ من نیز قابل ارتقاء میباشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بیشتر لپ تاپ ها قابل ارتقا هستند حتی لپ تاپ های اپل!(درباره چگونگی ارتقا مک بوک در وب سایت iFixit   بخوانید)

اما قبل از هرچیز باید شما را با چگونگی ارتقاء قطعات سخت افزار لپ تاپ ها آشنا کنیم.

به طور اصلی ترین قطعاتی که در لپ تاپ ها میتوان آن ها را ارتقا داد،هارد و رم دستگاه میباشد.(در مواردی خاص نیز CPU و برخی دیگر از قطعات سخت افزار نیز قابل ارتقا میباشد.)

این امکان در بسیاری از لپ تاپ ها مهیا میباشد،با این وجود شما میتوانید با مراجعه به آدرس اینترنتی https://ifixit.ir/laptop-upgrade/ از سرویس ارتقا لپ تاپ iFixit  کمک بگیرید.

این سرویس به شما کمک میکند تا به سادگی از قابل ارتقا بودن لپ تاپ خود مطلع شوید.

 

از جمله رایج ترین مواردی که برای ارتقا لپ تاپ میتوان انجام داد

 

  • ارتقا میزان هارد
  • ارتقا میزان رم
  • دابل کردن هارد
  • تغییر حافظه HDD به SSD

 

 

هزینه و قیمت ارتقاء لپ تاپ

 

یکی از مهم ترین نگرانی های کاربران قیمت و هزینه ارتقا لپ تاپ میباشد.هزینه ارتقا لپ تاپ به طور کلی به قیمت قطعات  سخت افزار و اجرت تعویض قطعات بستگی دارد.
از آنجا که اجرت تعویض قطعات مثل هارد و رم نسب به سایر قطعات هزینه کمتری را در برمیگیرد پس اصلی ترین عامل تاثیر گذار در هزینه ارتقا لپ تاپ قیمت قطعاتی مانند هارد و رم میباشد.

شما میتوانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه iFixit  به نشانی https://shop.ifixit.ir/  از اقدام به مشاهده قیمت و خرید هارد SSD نمایید

 

 

مشکلات ارتقا لپ تاپ

 

به طور کلی ارتقا سخت افزار لپ تاپ اگر اصولی و توسط متخصص سخت افزار صورت بگیرد هیچ گونه آسیبی به دستگاه وارد نمیشود.شاید در نگاه اول تعویض هارد و رم دستگاه کار ساده ای به نظر بیاید،اما باید بدانید در بسیاری از مدل ها بواسطه تغییر نوع حافظه از HDD به SSD  باید تبدیل هایی بسته به نوع سخت افزار دستگاه شما به کار برود تا اتصال هارد به درستی صورت بگیرد.چناچه از دانش و ابزار کافی برخوردار نیستید،توصیه ما به شما استفاده از سرویس تعمیرات لپ تاپ iFixit  میباشد.شما میتوانید به سادگی با مراجعه به وب سایت ما به نشانی اینترنتی https://ifixit.ir  از سرویس ها و خدمات ویژه ما استفاده نمایید.

 

سخن پایانی

 

ارتقا لپ تاپ راه حلی مقرون بصرفه و کاربردی میباشد که میتواند شما را تا چندین سال از خرید لپ تاپ جدید بی نیاز سازد.همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم در کنار مشکلات نرم افزاری،اصلی ترین دلیل کند شدن و هنگ کردن لپ تاپ ها فرسودگی قطعات سخت افزار آن میباشد.امیدواریم توانسته باشیم تا در این مطلب اطلاعات کاملی در باره موضوع ارتقا کامپیوتر و لپ تاپ در اختیارتان قرار داده باشیم.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH