گسترش قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز11

مایکروسافت تائید کرده که قابلیت پشتیبانی ویندوز 11 از اپلیکیشن‌های اندرویدی برای کاربران مقیم 21 کشور دیگر جهان ارائه خواهد شد. از روز سه‌شنبه هفته گذشته، WSA (زیرسیستم ویندوز برای اندروید) جهت دانلود در دسترس کلیه کاربران ویندوز 11 قرار گرفت. این ابزار، قابلیت پشتیبانی ویندوز از اپلیکیشن‌های اندرویدی را فعال می‌کند.

به لطف انتشار این به‌روزرسانی، تعداد بیش‌تری از کاربران می‌توانند مجموعه محدودی از اپلیکیشن‌های اندرویدی منتشر شده در مایکروسافت استور را دانلود نموده و بر روی کامپیوتر ویندوزی خود از آنها استفاده کنند.

بر اساس اعلام مایکروسافت، دستگاه مورد استفاده بایستی مجهز به حداقل 8 گیگابایت رم باشد (استفاده از سیستمی با 16 گیگابایت رم توصیه می‌شود). حافظه SSD، پردازنده نسل هشتمی Core i3 اینتل یا مدل‌های جدیدتر از آن و فعال‌سازی تنظیمات پلتفرم ماشین مجازی سایر موارد الزامی برای اجرای برنامه‌های اندرویدی به‌شمار می‌روند.

کاربران در صورت تمایل به فعال‌سازی قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی روی دستگاه ویندوزی خود می‌توانند به فروشگاه مایکروسافت مراجعه نموده و اپلیکیشن Amazon Appstore را دانلود کنند. سپس هنگام نمایش پیام درخواست نسبت به نصب افزونه “Windows Subsystem for Android” اقدام نمایند.

کاربران پس از نصب این افزونه بایستی برنامه Amazon Appstore را اجرا کرده و به منظور پیمایش در برنامه از طریق اکانت آمازون خود وارد شوند. در حال حاضر تعداد اپلیکیشن‌های قابل دسترس در فروشگاه Amazon Appstore چندان زیاد نیست. با این‌حال کاربران با استفاده از روش‌های ویژه‌ای قادر به سایدلود کردن برنامه‌های مورد علاقه خود خواهند بود.

افزونه WSA برای ویندوز 11 هم‌اکنون در دسترس کاربران مقیم کشورهای آندورا، اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، جبل‌الطارق، گورنزی، ایرلند، جزیره من، ایتالیا، ژاپن، جرسی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، موناکو، سن‌مارینو، اسپانیا، سوئیس، بریتانیا، ایالات‌متحده و واتیکان قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH