لپ‌تاپ 99 دلاری مایکروسافت برای رقابت با کروم‌ بوک

Windows-laptop-vs-Chromebooks (1)

با توجه به عرضه سری کروم بوک توسط شرکت‌های مختلف تولیدکننده نوت بوک، این محصول خیلی سریع توانست جایگاه ویژه خود را در میان مخاطبین کسب کند و همین امر نیز موجب شد تا بازار فروش پی‌سی‌ها با افت چشمگیری روبرو شود که نتیجه این افت به‌صورت مستقیم گریبان گیر مایکروسافت می‌شد. در این میان این غول آمریکایی نیز بیکار ننشسته است و لپ‌تاپ 99 دلاری مایکروسافت برای رقابت با کروم‌ بوک به بازار عرضه خواهد گردید.

البته قیمت 99 دلار برای پایین‌ترین مدل این سری خواهد بود و قیمت مدل‌های اصلی این سری لپ‌تاپ دقیقا باقیمت مرسوم کروم ‌بوک‌ها تطابق خواهد داشت و برچسب قیمت سه مدل مختلف این لپ‌تاپ، به ترتیب برابر با 250 دلار، 199 دلار و 99 دلار خواهد بود که می‌تواند یک فاکتور موثر در جذب خریدار محسوب گردد.

ازنظر سیستم‌عامل نیز خریداران این مدل از لپ‌تاپ با مشکلی روبرو نخواهند بود زیرا قیمت این مدل شامل نصب آخرین نسخه از ویندوز 8.1 خواهد بود. مدیر ارشد عملیاتی مایکروسافت درباره این محصولات به اظهارنظرهای مختصری پرداخته است که در مهم‌ترین اطلاعات ارائه‌شده توسط او، علاوه بر تعیین قیمت رده‌های مختلف لپ‌تاپ، نام سری نیز فاش شده است و این رده از لپ‌تاپ‌های ویژه با نام استریم عرضه خواهند گردید. البته نسخه اصلی باقیمت‌های دو رده‌بالا عرضه خواهد شد ولی شرکت اچ پی برای عرضه مدل‌های 7 و 8 اینچی این لپ‌تاپ باقیمت 99 دلار اقدام خواهد نود که شاید با سوددهی فراوانی برای این شرکت همراه باشد. مشخصات سخت‌افزاری سری استریم هنوز مشخص نشده است ولی پیش‌بینی می‌شود که این لپ‌تاپ‌ها در بالاترین رده خود از نمایشگرهای 15.6 اینچی و 11.6 اینچی استفاده کنند.

سری کروم بوک گوگل با استقبال بسیار بالای تولیدکنندگان سخت‌افزاری روبرو شد و شرکت‌های ایسر، سامسونگ، توشیبا و اچ پی برای عرضه این سری پیش‌گام شدند و تمامی مدل‌های عرضه‌شده از کروم بوک با برچسب قیمتی بین 199 تا 249 دلار عرضه گردیدند که همین قیمت پایین، یکی از عوامل بسیار مهم در توفیق این سری محسوب می‌شود.

به‌این‌ترتیب و با توجه به عرضه قریب‌الوقوع لپ‌تاپ‌های استریم، باید منتظر یک رقابت داغ بین استریم و کروم بوک بود و باید منتظر بازخورد مخاطبین و مشتریان بازار مصرف نسبت به این دو سری دستگاه ماند تا برنده اصلی این رقابت را تعیین نمود. البته در این میان رقابت‌هایی ازاین‌دست تنها به نفع مشتریان تمام خواهد شد و انتخاب‌های بیشتری را برای مشتریان دارای بودجه محدود فراهم خواهد آورد و حتی کسانی که بودجه اندکی نیز ندارند ممکن است برای خرید مدل 9 دلاری به‌عنوان یک دستگاه هرماه اقدام کنند زیرا داشتن یک لپ‌تاپ ویندوزی با این قیمت، پیش‌ازاین تنها در حد تخیل محسوب می‌شد.

1 در مورد “لپ‌تاپ 99 دلاری مایکروسافت برای رقابت با کروم‌ بوک”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH