سری پیکسل 7 گوگل با قابلیت بزرگنمایی بهتر از مدل‌های نسل قبل عرضه خواهد شد

گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو گوگل به‌زودی معرفی خواهند شد. با این‌حال اخیرا یک افشاگر مشهور با نام Yogesh Brar که به‌دلیل افشای اطلاعات مربوط به اسمارت‌فون‌ها به شهرت رسیده است؛ فهرست مشخصات کامل مدل‌های دوگانه خانواده پیکسل 7 را منتشر کرده است.

پیش از این جزئیات فراوانی پیرامون اسمارت‌فون پرچم‌دار آینده گوگل منتشر شده است. گوگل نیز شخصا جزئیات مختلفی را در رابطه با پیکسل 7 فاش کرده است. به همین دلیل آخرین شایعات مطرح شده چندان شگفت‌آور به‌نظر نمی‌رسند. با این‌حال ارتقاء محسوس عملکرد دوربین و اضافه شدن یک ویژگی بسیار محبوب از جمله تغییرات احتمالی در پرچم‌داران آینده گوگل به‌شمار می‌روند.

پیکسل 7 پرو از قابلیت بزرگنمایی بیش‌تر نسبت به پیکسل 6 پرو برخوردار خواهد بود

بر اساس اکثر گزارشات منتشر شده، نمایشگر، رزولوشن دوربین پشتی و باتری‌های مورد استفاده توسط اسمارت‌فون‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو مشابه با مدل‌های نسل قبلی آنها خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود که گوگل پیکسل 7 پرو مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی باشد. بر اساس اطلاعات جدید انتظار می‌رود که لنز تله‌فوتو این هندست از قابلیت بزرگنمایی 5 برابری برخوردار باشد؛ در حالی‌که پیکسل 6 پرو از زوم اپتیکال 4 برابری پشتیبانی می‌کند.

پیش از این برخی شایعات از تصمیم گوگل مبنی بر به‌کارگیری قطعات جدید برای دوربین تله‌فوتو حکایت داشتند. با این‌حال اطلاعات جدید نشان می‌دهند که محدوده زوم دیجیتالی سوپر رزولوشن نیز از 20 برابر به 30 برابر افزایش یافته است.

فهرست مشخصات احتمالی گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو

ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری

پیکسل 6 پرو به منظور ثبت تصاویر ماکرو از دوربین تله‌فوتو خود استفاده می‌کند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که پیکسل 7 پرو با وجود قابلیت فوکوس بهبودیافته خود می‌تواند عکس‌های کلوزآپ بهتری را ثبت نماید. این ویژگی “فوکوس ماکرو” نامگذاری شده است. همچنین پیکسل 6 مجهز به مشخصه‌ای با نام Motion Mode است. این مشخصه نرم‌افزاری با قابلیت افزودن افکت تاری به عناصر متحرک در یک تصویر ثابت موجب تبدیل شدن پیکسل 6 به یک اسمارت‌فون دوربین‌دار فوق‌العاده شده است.

بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته، مدل‌های دوگانه سری پیکسل 7 با قابلیتی موسوم به “Movie Motion Blur” روانه بازار خواهند شد. به‌نظر می‌رسد که این مشخصه امکان افزودن افکت تاری به ویدیوها برای خلق کلیپ‌های دراماتیک‌تر را فراهم می‌کند.

بالاخره قابلیت فیس آنلاک احتمالا به سری پیکسل 7 بازخواهد گشت

گوگل پیکسل 7 همانند پیکسل 6 از یک نمایشگر 6.3 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی و پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه بهره خواهد برد. با این‌حال رزولوشن دوربین سلفی از 8 به 11 مگاپیکسل ارتقاء خواهد یافت. چنین پیشرفتی نه‌تنها به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند؛ بلکه به عملکرد هرچه بهتر مشخصه فیس آنلاک که در برگه مربوط به ویژگی‌های هندست‌ها مورد اشاره قرار گرفته است نیز کمک خواهد کرد. گوشی‌های پیکسل 4 و پیکسل 4XL با سخت‌افزار دوربین اختصاصی برای فیس آنلاک روانه بازار شدند و بر اساس شایعات قرار بود این قابلیت به پیکسل 6 پرو نیز افزوده شود؛ اما این سناریو هرگز عملی نشد.

 

ظاهرا گوگل به منظور ایجاد نگاشت عمق برای دوربین 11 مگاپیکسلی از قابلیت فوکوس خودکار 2 پیکسلی (PDAF) بهره خواهد برد. در حال حاضر گوگل به منظور ایجاد نقشه‌های عمقی برای حالت پرتره از مشخصه PDAF استفاده می‌کند. همچنین تراشه داخلی تنسور نیز امکان تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر چهره برای عکاسی را فراهم می‌کند. از جنبه تئوری به‌نظر می‌رسد که پیکسل 6 پرو می‌تواند از قابلیت فیس آنلاک پشتیبانی نماید؛ اما گوگل به‌دلیل نگرانی‌های موجود پیرامون شارژدهی باتری از ارائه این ویژگی خودداری کرده است.

هندست‌های سری پیکسل 7 مجهز به تراشه جدید تنسور G2 خواهند بود. این تراشه بر پایه یک فناوری مدرن‌تر تولید شده و این موضوع احتمالا به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک خواهد کرد. استفاده از چنین تراشه‌ای احتمالا موجب تشویق گوگل برای به‌کارگیری قابلیت فیس آنلاک در هندست‌های آینده خود خواهد شد. از این گذشته ظاهرا دوربین سلفی پیکسل 7 تصاویری دقیق‌تر با قابلیت فوکوس خودکار بهتر را تولید خواهد کرد. همچنین اکنون می‌دانیم که طراحی کلی این هندست مشابه با مدل نسل قبلی آن بوده و گوگل به منظور ایجاد ظاهری چشم‌نوازتر برای آن صرفا به برخی اصلاحات دست خواهد زد.

سری پیکسل 7 در کنار نخستین ساعت هوشمند گوگل در روز 6 سپتامبر (14 مهر ماه) به‌طور کامل معرفی خواهد شد. بر اساس شایعات، مشتریان در صورت پیش‌خرید اسمارت‌فون پیکسل 7 پرو یک دستگاه پیکسل واچ را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود که گوگل در جریان رویداد روز پنج‌شنبه خود به جزئیات بیش‌تری پیرامون تبلت پیکسل اشاره نماید. بعلاوه ارائه اطلاعات اجمالی پیرامون دستگاه تاشو شایعه شده پیکسل فولد نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH