دعوای واتساپ و تلگرام بر سر امنیت، مدیرعامل واتساپ جواب دوروف را داد

برنامه‌های متا، یعنی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ مدت‌هاست که هدف انتقاد کاربران هستند و دلیل آن هم امنیت پایین حریم شخصی کاربران در این برنامه‌هاست.

موسس و یا مالک برنامه‌های متا، مارک زاکربرگ، سابقه هم‌کاری با نهادهای امنیتی و لو دادن اطلاعات کاربران خود را هم دارد و از همین رو در میان کاربران خاص‌تر جهانی، به چهره‌ای منفور تبدیل شده بود.

روز پنجشنبه پاول دورف که موسس تلگرام است و به نوعی رقیب واتس‌اپ به شمار می‌‌رود، در کانال خود اقدام به صحبت درباره عدم امنیت اطلاعات کاربران واتس‌اپ کرده است. او ادعا می‌کند به دلیل حفره‌های امنیتی در این برنامه، هکرها به راحتی می‌توانند دسترسی کامل به اطلاعات مختلف کاربران داشته باشند.

درورف نوشت: هکرها می‌توانند دسترسی کامل (!) به هرچیزی که روی گوشی کاربران واتس‌اپ است داشته باشند. ما هر سال متوجه می‌شویم که چنین ایرادی در واتس‌اپ وجود دارد و داده‌های تمام کاربران در خطر هستند. مهم نیست ثروتمندترین آدم روی زمین باشید، اگر واتس‌اپ روی گوشی شما نصب باشد، تمام دیتای تمام برنامه‌هایی که روی گوشی‌تان نصب هستند، قابل دسترسی خواهند بود؛ همان‌طور که جف بزوس (مدیرعامل آمازون) در سال 2020 فهمید.

حال روز گذشته ویل کاتکارت مدیرعامل واتس‌اپ به پیام‌های مدیرعامل تلگرام جواب داد. او با اشاره به این که تلگرام از رمزگذاری سراسری استفاده نمی‌کند انتقاد کرد و این پیام‌رسان را نا ایمن خواند.

مدیرعامل واتس‌اپ در توییتر نوشت: من از تلگرام برای کارهای خصوصی استفاده نمی‌کنم، برخلاف واتس‌اپ، تلگرام به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و هیچ روشی هم برای فعال کردن آن در گروه‌ها وجود ندارد.

این یعنی تلگرام یک کپی از پیام‌ها شما نگه می‌دارد و این موضوع باعث نگرانی من می‌شود.

کاتکارت در ادامه توییت خود به این موضوع اشاره کرد که سال گذشته مدیر پیام رسان سیگنال نیز انتقادات جدی به موضوع حریم خصوصی در تلگرام وارد کرده بود، او همچنین تاکید کرد که دورف قصد دارد با بدنام کردن واتس‌اپ راهی برای تایید امنیت تلگرام ایجاد کند.

کاتکارت در توییت خود جوابی به ایرادات وارد شده به امنیت واتساپ توسط دورف نداد و صرفا به پیام‌رسان تلگرام حمله کرد، حال باید دید آیا دورف می‌تواند از حریم خصوصی و امنیت تلگرام دفاع کند یا هر دو مدیرعامل صرفا با انتقاد از رقیب به دنبال کسب اعتبار هستند!

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH