سیستم فیس آنلاک گوگل پیکسل 7 نمی‌تواند جایگزین اثرانگشت شود

شرکت اپل از زمان عرضه آی‌فون‌ 8 با به‌کارگیری ماژول‌های سخت‌افزاری اختصاصی و حسگرهای غول‌پیکر TOF در زبان طراحی هندست‌های خود با اشکال مختلف تغییراتی را ایجاد نموده است. گوگل و اکوسیستم گسترده‌تر اندروید عموما به‌ دلایل مختلف تمایلی به گام برداشتن در این مسیر نداشته است. اما پیش از این بسیاری از کاربران برای احراز هویت به استفاده از اثرانگشت تکیه داشتند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که گوگل با تبلیغ سیستم فیس آنلاک در گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو به شکلی آسان‌تر می‌تواند توجه طرفداران 2 متد احراز هویت بیومتریکی را جلب نماید.

گوشی‌های پیکسلی جدید در سال جاری مجهز به یک دوربین سلفی ارتقایافته با زاویه دید عریض هستند. این دوربین جایگزین سنسورهای متفاوت مورد استفاده در گوشی‌های پیکسل 6  و پیکسل 6 پرو شده است. با این‌حال گوگل خاطرنشان می‌کند که این حالت احراز هویت به مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشینی کمپانی برای تشخیص چهره متکی است.

با این‌حال سیستم‌های دوربین پیش از این بارها فریب خورده و به‌طور کلی گوگل برای افزایش دقت تشخیص چهره امکانات بیش‌تری را ارائه نداده است. بنابراین غول جستجوگر کماکان هشدارهای معمولی را ارائه داده و به ضرورت وجود نور کافی و توجه به پوشش صورت اشاره کرده است. همچنین احراز هویت با استفاده از اثرانگشت تنها زمانی پذیرفته می‌شود که کاربران به‌دنبال تائید ورود به حساب‌کاربری گوگل برای برنامه‌ها و پرداخت‌های موبایلی هستند.

اکنون در راستای آسایش بیش‌تر کاربران، مالکان هندست‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو می‌توانند برای بازگشایی قفل هندست خود به فیس آنلاک یا اثرانگشت تکیه نمایند. چنان‌چه کاربران مایل به راه‌اندازی تمامی روش‌های احراز هویت باشند؛ در این‌صورت به هیچ‌گونه سیستم هیبریدی یا دو عاملی برای بازگشایی قفل دستگاه‌های پیکسل دسترسی نخواهند داشت. در واقع تنها تعداد زیادی گزینه بیومتریکی قابل دسترس است.

گوگل ضمن گفتگو با وبسایت Androidpolice اعلام کرده که مشخصه فیس‌آنلاک سری پیکسل 7 صرفا مخصوص لاک اسکرین بوده و فاقد آستانه بیومتریکی ضروری برای بازگشایی قفل برنامه‌هایی نظیر اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد و تائید پرداخت‌های موبایلی (همانند حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر) است. با این‌حال این مشخصه کماکان زمینه آسایش کاربران را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH