اپل از آیپد پرو 2022 مجهز به تراشه M2 رسما رونمایی کرد

روز گذشته شرکت اپل از تبلت آیپد پرو جدید خود با تراشه بومی Apple M2 رونمایی کرد. تراشه جدید M2 مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای است که بر اساس اعلام اپل در مقایسه با تراشه سال گذشته موسوم به M1 تا 15 درصد سریع‌تر است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی صادر شده توسط اپل، این تراشه شاهد پیشرفت‌هایی در هسته‌های پردازشی کم‌مصرف خود بوده و عملکرد پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای مورد استفاده در آن نیز تقریبا 35 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.

موتور عصبی 16 هسته‌ای تعبیه شده در تراشه M2 نیز در مقایسه با نمونه موجود در تراشه M1 آیپد پرو توانمندتر ظاهر خواهد شد. بنابراین آیپد پرو 2022 احتمالا در زمینه اجرای عملیات‌های مرتبط با یادگیری ماشین بسیار بهتر از آیپد پرو نسل قبلی ظاهر خواهد شد.

اپل پنسیل نسل 2 کماکان تنها گزینه‌ای است که با آیپد پرو 2022 سازگاری دارد؛ اما به لطف عرضه سیستم‌عامل iPadOS 16 اکنون این قلم قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل از قابلیت جدید هاور (Hover) برای اپل پنسیل رونمایی کرده است. چنین مشخصه‌ای به آیپد امکان می‌دهد تا تا اپل پنسیل را از فاصله 12 میلی‌متری بالای نمایشگر تشخیص داده و پیش از تماس فیزیکی قلم با سطح نمایشگر، پیش‌نمایشی از علائم را در اختیار کاربر قرار دهد.

این موضوع به کاربران امکان می‌دهد تا عملیات نگارش و ترسیم را با دقت بالاتری اجرا نموده و تمامی اعمالی که پیش‌تر با استفاده از اپل پنسیل قابل اجرا بود؛ اکنون به شیوه‌ آسان‌تری انجام شود. به‌عنوان مثال با وجود مشخصه Scribble هنگامی‌که قلم به نمایشگر تبلت نزدیک می‌شود؛ فیلدهای متن به‌طور خودکار بزرگ شده و دستخط حتی به شکلی سریع‌تر به متن تبدیل می‌شود.

آیپد پرو جدید جانشین آیپد پرو نسل قبلی به‌شمار می‌رود؛ دستگاهی که در آوریل سال 2021 روانه بازار شد و عنوان برترین تبلت اپل را به خود اختصاص داد. این تبلت نخستین مدل آیپد پرو بود که با استفاده از تراشه M1 از طیف جدیدی از تراشه‌های بومی اپل رونمایی کرد. این تراشه در هر 2 مدل 11 و 12.9 اینچی آی‌پد پرو مورد استفاده قرار گرفت. این تبلت دارای اتصال 5G بود و مدل بزرگتر 12.9 اینچی آن به‌همراه نمایشگر Liquid Retina XDR با فناوری مینی LED برای دستیابی به محدوده دینامیکی بهتر، روشنایی بالاتر و زوایای نمایشی مطلوب‌تر روانه بازار شد. هر 2 مدل مجهز به نمایشگرهای پروموشن 120 هرتزی، حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی، اتصال تاندربولت از طریق پورت USB-C و اسکنر LiDAR هستند.

مدل جدید آیپد پرو امکان بهره‌برداری کامل از سیستم‌عامل iPadOS 16 را فراهم می‌کند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این سیستم‌عامل همزمان با آیپد جدید در ماه جاری میلادی منتشر می‌شود. مشخصه جدید Stage Manager بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اعمال شده در iPadOS 16 به‌شمار می‌رود. این مشخصه به‌دلیل عدم پشتیبانی بسیاری از دستگاه‌های قدیمی‌تر تا حدی خبرساز شده است. اپل به منظور ارائه مشخصه جدید مولتی تسکینگ در آیپد و مدل‌های قدیمی‌تر آن بدون قابلیت پشتیبانی از نمایشگر خارجی، اقداماتی را اجرا نموده است. اما این موضوع مانع پشتیبانی آیپد پرو جدید از قابلیت مذکور نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH