بیانیه ابر آروان در خصوص اتهامات وارد شده برای دست داشتن در قطع اینترنت و فیلترینگ

شرکت ابر آروان با انتشار یک بیانیه رسمی، هرگونه اتهام وارد شده علیه این شرکت در خصوص نقش داشتن در قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت را رد کرد.

این شرکت بیانیه خود را با اشاره به این موضوع آغاز می‌کند که همواره ابر آروان منتقد وضعیت ضعیف و اختلالات گسترده اینترنت بوده و گزارشات شفافی از وضعیت اینترنت منتشر کرده است.

در بیانیه به این موضوع اشاره شده که ابر آروان سیل انتقادها و فشارهایی را تحمل می‌کند که باید متوجه حاکمیت و شرکت‌های اجراکننده محدودیت‌های اینترنتی باشد.

ابر آروان بارها با توضیحات دقیق فنی، این تهمت‌ها و دروغ‌ها را رد کرده است. لازم به یادآوری است که ابر آروان فقط و فقط زیرساخت ابری ارایه می‌دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ‌کجای جهان نمی‌تواند نقشی در پروژه‌های محدودسازی یا مسدودسازی اینترنت داشته باشد. با این وجود بار دیگر به تفصیل ادله و توضیحات را در رد تک تک اتهامات در اختیار رسانه‌های بین‌المللی و داخلی قرار داده است.

در بیانیه ابر آروان با اشاره به این موضوع که تاکنون این شرکت از هیچ فرد، سازمان یا نهادی شکایت حقوقی نکرده است، اعلام شد:

امروز تصمیم داریم تنها در دادگاه‌های آزاد بین‌المللی علیه فریب سازمان‌یافته افکار عمومی اقدام حقوقی انجام دهیم و اثبات کنیم که قربانی این پروپاگاندای گسترده هستیم. تهمت‌‌زنندگان، باید پاسخ‌گوی تمامی خشونت‌های فیزیکی و روانی‌ که به کارکنان این استارتاپ وارد شده است، باشند و پاسخ دهند چرا تلاش می‌کنند پایداری ده‌ها هزار کسب‌وکار خصوصی ایران و راه دسترسی مردم ایران به فناوری را – آن هم در چنین روزهای سختی – نابود کنند و با سانسورچی‌ها هم‌صدا شوند.

در انتهای این بیانیه، ابر آروان اعلام آمادگی کرده تا نهاد‌های فنی مستقل داخلی و خارجی محصولات و زیرساخت این شرکت را بررسی و درباره‌ آن شفاف‌سازی کنند.

ابر آروان اعلام کرد که از طریق ایمیل transparency@arvancloud.com پذیرای درخواست کاربران و بخش‌های مختلف است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH