ترکش تصمیمات اشتباه مدیران بلد را زمین‌گیر کرد؛ تعدیل نیرو و آینده نامشخص برای مسیریاب بلد

بلد اولین سرویس بزرگ ایرانی نیست که مغلوب تصمیمات غیرکارشناسی و عدم رسیدگی به نیازهای حوزه اقتصاد دیجیتال می‌شود و طبیعتا آخرین سرویس هم نخواهد بود.

گروه هزاردستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام تعدیل گسترده نیرو در این مجموعه از آینده مبهم و غیرقابل پیشبینی این سرویس مسیریاب ایرانی خبر داد.

به نظر می‌رسد مقامات ذی‌ربط در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری ارتباطات قصد شنیدن صدای بخش خصوصی را ندارند و با اصرار به ادامه راه اشتباهشان، به جای حمایت از تولیدات بومی در اکوسیستم فناوری کشور، به قصد نابود کردن آن قدم بر می‌دارند.

روز گذشته در خبری به نقل از نایب رییس اتاق بازرگانی ایران به این موضوع اشاره کردیم که سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد دیجیتال و استارتاپ‌ها کاهش پیدا کرده و این روند مانع رشد استارتاپ‌ها و اکوسیستم فناوری کشور خواهد شد، حال امروز مجموعه هزاردستان با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به همین مشکل، از احتمال بسته شدن سرویس مسیریاب بلد خبر داد.

بلد در آستانه انحلال قرار دارد

در این بیانیه به این موضوع اشاره شده که بلد در پنجمین سال فعالیتش با وجود تیمی با انگیزه، کم‌نظیر و همدل و محصولی با بیش از 10 میلیون کاربر فعال روزانه، به‌ناچار با ده‌ها نفر از همکارانش خداحافظی می‌کند.

در بیانیه گروه هزار دستان دلیل این تعدیل نیرو اینگونه ذکر شده: مدت‌ها است که راه‌های جذب سرمایه در فضای استارتاپی و بخش خصوصی کشور بسته مانده و ادامه دادن کسب و کارهایی که بازگشت سرمایه در بلندمدت را هدف خود قرار داده بودند و امکان رسیدن به نقطه سر به‌ سر در کوتاه مدت را ندارند، سخت‌تر شده است. همچنان هیچ افق روشنی برای خروج سرمایه‌گذاران از کسب و کارهای بالغ‌تر اینترنتی وجود ندارد و این امید را برای آن‌ها که سال‌های سال تا رسیدن به مرحله خروج فاصله دارند از بین برده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به محدودیت‌های اخیر حوزه فناوری آورده شده: از طرف دیگر ضمن نگرانی بابت محدودیت‌های اعمال شده بر اینترنت و امنیتی‌تر شدن فضا، آینده اینترنت در کشور چندان قابل پیش‌بینی نیست و برخی برخوردها به‌خصوص در ماه‌های اخیر ما را در درستی راهی که در پیش گرفته بودیم و توانایی خود در حفاظت از حقوق کاربران به شک انداخته است. ما از بابت شرایط به وجود آمده برای همکارانمان متاسفیم و تمامی تلاش خود و دیگر شرکت‌های گروه را به کار می‌گیریم که در فضای سخت و پرابهام فعلی، جابه‌جایی این افراد توانمند و با استعداد در گروه، با سختی‌های کمتری همراه شود.

در انتهای این بیانیه ذکر شده که ارائه خدمات تا پایان سال به کاربران بلد تضمین می‌شود، اما به زودی اطلاع‌رسانی دقیق‌تری در خصوص آینده این اپلیکیشن خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH