نتایج تست بنچمارک تراشه Dimensity 9200 از عملکرد فوق‌العاده آن حکایت دارد

سال گذشته تقریبا در همین ایام یک اسمارت‌فون مجهز به تراشه Dimensity برای نخستین بار موفق به ثبت رکورد 1 میلیون امتیازی در بنچمارک AnTuTu شد. این دستگاه مجهز به تراشه جدید Dimensity 9000 بود و اکنون مدل جانشین این تراشه با نام احتمالی Dimensity 9200 در آستانه معرفی توسط مدیاتک قرار دارد.

تراشه جدید با ثبت امتیاز کلی 1.26 میلیونی نویدبخش بهبود نسبتا چشمگیر 26 درصدی عملکرد نسبت به نسل گذشته خواهد بود. مدیاتک اخیرا از مدل ارتقایافته میان فصلی برای تراشه پرچم‌دار پیشین خود موسوم به +Dimensity 9000 رونمایی کرد. این تراشه با وعده افزایش 5 درصدی عملکرد CPU و ارتقاء 10 درصدی توان GPU روانه بازار شد. تراشه +Dimensity 9000 در عمل موفق به ثبت امتیاز 1.13 میلیونی در بنچمارک AnTuTu شد. بنابراین نتایج تست عملکرد تراشه Dimensity 9200 حتی در مقایسه با +Dimensity 9000 نیز بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

اما نتایج ثبت شده تا حدی عجیب هستند؛ چرا که تفکیک مورد به مورد امتیازات نشان می‌دهد که امتیاز کسب شده توسط CPU با تراشه Dimensity 9000 برابری می‌کند. همچنین با بررسی نمودار دمایی می‌توان دریافت که این چیپست تحت فشار شدید قرار نگرفته است. همچنین تست بنچمارک احتمالا روی یک برد توسعه‌ با سیستم خنک‌کننده کارآمد اجرا شده است.

بر اساس اعلام یک افشاگر با نام Digital Chat Station که تصویر اسکرین‌شات تست بنچمارک را به اشتراک گذاشته است؛ تراشه Dimensity 9200 مجهز به یک هسته پردازشی کورتکس X3 (ورژن پیشرفته‌تر کورتکس X2) خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود که امتیاز CPU این تراشه در مقایسه با نسل قبلی بیش‌تر باشد. با این‌حال مشخص نیست که تست بنچمارک روی چه دستگاهی اجرا شده است؛ بنابراین برای هرگونه نتیجه‌گیری هنوز خیلی زود است.

امتیازات تراشه Dimensity 9200 در بنچمارک AnTuTu 

با این‌حال امتیازات کسب شده توسط GPU انتظارات را برآورده می‌کند. پردازنده گرافیکی با ثبت رکورد حدودا 550 هزار امتیازی بسیار فراتر از GPU تراشه +Dimensity 9000 ظاهر شده است. تراشه +Dimensity 9000 در ایسوس راگ‌فون 6D آلتیمیت (گوشی با بهترین عملکرد در ماه سپتامبر) مورد بهره‌برداری قرار گرفته و GPU تعبیه شده در آن موفق به کسب امتیاز حدودا 430 هزار شده است.

شخص افشاگر ادعا می‌کند که مدیاتک از جدیدترین پردازنده گرافیکی ARM موسوم به Immortalis-G715 استفاده خواهد کرد. این GPU قدرتمندترین مدل ارائه شده توسط ARM به‌شمار رفته و برای نخستین بار از فناوری ردیابی پرتوی به‌صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. پردازنده گرافیکی G715 نویدبخش ارتقاء 15 درصدی عملکرد در زمینه رندر گرافیکی نسبت به پردازنده G710 (مورد استفاده در تراشه Dimensity 9000) خواهد بود. همچنین هنگام استفاده از فناوری ردیابی پرتوی، عملکرد گرافیکی 300 درصد بهبود خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که تست بنچمارک روی چه دستگاهی و با کدام تنظیمات اجرا شده است. اما نتایج نشان می‌دهند که تراشه Dimensity 9200 جانشینی شایسته برای مدل‌های Dimensity 9000 و +Dimensity 9000 به‌شمار خواهد رفت. مدل‌های معمولی و پلاس تراشه Dimensity 9000 به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های استاندارد و پلاس تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 مورد استفاده قرار گرفتند.

اگرچه در خصوص معرفی تراشه Dimensity 9200 هیچ‌گونه جزئیات خاصی منتشر نشده است؛ اما این نیمه‌هادی احتمالا طی هفته‌های آینده به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. تراشه Dimensity 9000 در اواسط ماه نوامبر سال گذشته معرفی شد. مدیاتک احتمالا به‌‌صورت عامدانه، برنامه زمانی معرفی تراشه Dimensity 9200 را به قبل یا بعد از معرفی پرچم‌دار جدید کوالکام موکول خواهد کرد.

1 در مورد “نتایج تست بنچمارک تراشه Dimensity 9200 از عملکرد فوق‌العاده آن حکایت دارد”

  1. مهدی حسینی

    سلام خسته نباشید ببخشید تلویزیون سونی مدل
    KDL-55w807B سونی وقتی به اینترنت متصل میکنی مرورگرش اوپرا هست ولی گوگل رو باز میکنی
    جستجو میکنی نمییاره چزا
    ببخشید تلویزیون های اسنوا-جی پلاس چطور هستند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH