شیائومی بوک ایر 13 با پردازنده نسل دوازدهمی اینتل رسما معرفی شد

کمپانی شیائومی در جریان رویداد روز گذشته خود از چندین محصول جدید از جمله شیائومی بوک ایر 13 رونمایی کرد. این محصول یک لپ‌تاپ 13.3 اینچی با نمایشگر اولد و جدیدترین پردازنده ساخت شرکت اینتل محسوب می‌شود.

شیائومی بوک ایر 13 با 2 پیکره‌بندی اصلی روانه بازار می‌شود. یکی از این مدل‌ها مجهز به پردازنده Core i7-1250U بوده و دیگری از پردازنده i5-1230U بهره می‌گیرد. در هر 2 مدل، کاربران به‌صورت پیش‌فرض به 16 گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس 5200 مگاهرتز و 512 گیگابایت حافظه PCIe 4.0 SSD دسترسی خواهند داشت.

نمایشگر اولد این لپ‌تاپ دارای طول قطر 13.3 اینچ بوده و از رزولوشن 2880×1800 پیکسل و نسبت ابعاد 16:10 استفاده می‌کند. همچنین شیائومی به منظور محافظت هرچه بهتر از این نمایشگر از پوشش گوریلا گلس 3 بهره گرفته است.

لولای مورد استفاده در این لپ‌تاپ امکان چرخش نمایشگر لمسی آن به طرفین را فراهم می‌کند. این نمایشگر دارای گواهینامه‌های دالبی ویژن و HDR 500 بوده و در عوض به‌کارگیری تکنیک مدولاسیون پهنای باند (PWM) از فناوری DC Dimming پشتیبانی می‌کند. همچنین نمایشگر مذکور قادر به پوشش‌دهی 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 است.

 

 

شیائومی در کنار به‌کارگیری یک نمایشگر دالبی ویژن از یک جفت اسپیکر استریو با فناوری دالبی اتموس در کنار 2 اسپیکر توییتردار استفاده کرده است. از جنبه امکانات ارتباطی نیز این لپ‌تاپ مجهز به 2 کانکتور تاندربولت 4 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. انرژی مورد نیاز این دستگاه از طریق یک باتری 58.3 وات‌ساعتی و یک آداپتور 65 واتی تامین می‌شود. این شارژر احتمالا با استاندارد پاور دلیوری سازگاری دارد.

بدنه شیائومی بوک ایر 13 تنها 12 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن برابر با 1.2 کیلوگرم است. بعلاوه این محصول تنها با رنگ‌آمیزی سفید در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدل به‌روزرسانی شده شیائومی بوک ایر 13 در خارج از بازار چین نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH