صرافی بایننس و سرمایه‌گذاری در توییتر

صرافی بایننس برای سرمایه‌گذاری در توییتر پیش‌قدم می‌شود

بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال تأیید کرد که با پرداخت نیم‌میلیون دلار، در خرید توییتر به ایلان ماسک کمک کرده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که صرافی بایننس با توییترِ تحتِ ریاستِ ایلان ماسک همکاری بیشتری می‌کند. امروز، چانگ پنگ ژائو، پیرامون این همکاری، توییتی منتشر کرد:

بر اساس گفته منابع داخلی شرکت، ما در ۲ روز گذشته، ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردیم، درست زمانی که از من در مورد وضعیت ایلان و توییتر سؤالی مطرح شد.

در حقیقت، چانگ پنگ ژائو به سؤالی اشاره می‌کند که در یک کنفرانس مطبوعاتی در عربستان سعودی از او، پیرامون همکاری مالی با ماسک، پرسیده شد. بنا بر گزارش خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg)، مدیرعامل صرافی بایننس خبر همکاری با ایلان ماسک را صحیح دانست.

ژائو همچنین در توییت‌های خود در روز پنجشنبه، درباره این همکاری اظهارنظر کرد و همچنین برخی از مدیران مشهور این صنعت، از این همکاری حمایت کردند؛ به عنوان مثال، جاش راگر، معامله‌گر دارایی‌های ارز دیجیتال و بنیان‌گذار بلک‌روتز (Blackroots)، از همکاری بایننس با توییتر استقبال کرد.

خبرگزاری بلومبرگ، نقل‌قولی از ژائو پیرامون همکاری بایننس با توییتر منتشر می‌کند:

هدف ما این است که در کنار هم قراردادن رسانه‌های اجتماعی و وب ۳٫۰، استفاده و پذیرش فناوری ارز دیجیتال و بلاک‌چین را برای همگان گسترش دهیم.

صرافی بایننس در ماه مه سال جاری اعلام کرده بود که ماسک، مبلغ ۴۴ میلیارد دلار را برای خرید توییتر در نظر گرفته است.

در روز پنجشنبه، ایلان ماسک به طور رسمی قرارداد خرید توییتر را امضا و ثبت کرد و با انتشار یک پست، حضور خود را در مقر اصلی شرکت توییتر (سانفرانسیسکو) تأیید کرد.

در ۲۷ اکتبر، ماسک در نامه‌ای به تبلیغ‌کنندگان گفت که توییتر را برای «کمک به بشریت» تصاحب کرده است. او در ادامه بیان کرد: «برای آینده تمدن، داشتن یک میدان دیجیتال مشترک بسیار مهم است.»

ماسک باور دارد که در حال حاضر، رسانه‌های اجتماعی در خطر قرارگرفتن میانِ حزب افراطی راست و چپی هستند و این خطر باعث می‌شود دودستگی در جامعه به وجود بیاید.

در همین حال، بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات دولت رئیس‌جمهور آمریکا (جو بایدن)، در حال بحث و گفتگو پیرامون احتمال بررسی سرمایه‌گذاری‌های ماسک از دیدگاه امنیت ملی، از جمله قرارداد خرید توییتر هستند.

در این گزارش، به نقل از گرگوری لافیت، رئیس معاملات آربیتراژ شرکت Tradition Securities and Futures، در این باره توضیح می‌دهد:

برخی از مقامات آمریکایی ممکن است نگران سرمایه‌های خارجی باشند که به‌نوعی حامی پیشنهادهای ایلان ماسک هستند؛ از جمله حمایت شاهزاده عربستان سعودی، حمایت بایننس که توسط یک مدیرعامل چینی اصل تأسیس و اداره می‌شود و حمایت صندوق ثروت مستقل قطر.

در سپتامبر سال جاری، مدیرعامل صرافی بایننس مجدد تأکید کرد که بایننس، یک شرکت چینی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH