روش بازیابی عکس‌های پاک شده از مموری کارت

memory1

حتما برایتان پیش آمده که به شکل تصادفی، عکس‌های خود را پاک کرده باشید. اگر به شکل اتفاقی، مموری کارت خود را فرمت کردید یا تصور می‌کنید که مشکلی برای آن بوجود آمده است، راه‌هایی برای بازگرداندن تصاویر وجود دارد. شما می‌توانید به این روش عمل کنید.

پیش از هرچیز شما به یک کارت ریدر، یک کامپیوتر و مموری کارت سوال‌برانگیز خود و اعصابی آهنین نیازمند هستید.

مرحله اول: زمانی که فکر می‌کنید، تصاویر تصادفا پاک شده‌اند، هیچ عملی روی مموری کارت انجام ندهید. به این معنی که عکس جدیدی روی آن ذخیره نکنید.

مرحله دوم: یک نرم‌افزار ریکاوری انتخاب کنید. نرم‌افزاری که در این راهنما استفاده شده Recuva برای ویندوز است. به خاطر داشته باشید، گزینه‌های دیگری هم موجود هستند.

مرحله سوم: نصب نرم‌افزار روی پی‌سی

مرحله چهارم: ابتدا برنامه Recuva را باز کنید و نوع فایلی که می‌خواهید بازیابی کنید را مشخص نمایید. در این راهنما، ما به دنبال تصاویر هستیم و Pictures را انتخاب می‌کنیم ولی این نرم‌افزار، امکان بازیابی انواع دیگر فایل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. در ادامه شما با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که محل فایل‌ها را از شما درخواست می‌کند. کارت ریدر خود را به کامپیوتر متصل کنید و محلی که عکس‌های شما ذخیره شده است را مشخص کنید. اگر مموری کارت شما مربوط به دوربین دیجیتال است، معمولا عکس‌ها در پوشه DCIM و یا نام برند دوربین ذخیره می‌شوند.

memory2

مرحله پنجم: اسکن را اجرا کنید و ببینید چه فایل‌هایی را به شما باز می‌گرداند. می‌توانید امیدوار باشید فایل‌های خود را در این مرحله پیدا کنید. وضعیت سالم بودن فایل پیدا شده با رنگ‌های سبز، نارنجی یا قرمز مشخص می‌شود.

memory3

مرحله ششم: همه عکس‌هایی که می‌خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید و گزینه Recover را انتخاب کنید. محلی را که می‌خواهید فایل‌های خود را بازگردانید، مشخص کنید. بهتر است محلی که پیدا کردن آن راحت است، مثل دسکتاپ را انتخاب کنید و از انتخاب مموری کارت برای بازگرداندن فایل خودداری کنید.

مرحله آخر: فایل‌های بازیابی شده را چک کنید و از آن‌ها پشتیبان تهیه کنید.

3 در مورد “روش بازیابی عکس‌های پاک شده از مموری کارت”

  1. احمدولی صدیقی

    با سلام خدمت شما عزیزان !
    مموری کارت من سه سال قبل اول ویروسی شد بعدش هم فرمت شد هیچ چیزی هم بهش اضافه نکردم نه عکسی نه آهنگی نه فیلمی خلاص ازش استفاده نکردم میشه عکسهاشو دوباره بازیابی یا ریکاوری کنم حدود ۵۰۰ تا عکس بود همش هم یادگاری لطفا همکاری نمایید سپاسگزارم تشکر

  2. سلام من چند روزیه عکسام پاک شده از رو تبلتم بعدش تبلتم رم نداره از حافظه 16 گیگ داخلیش استفاده میکنم به پی سی که میزنم به عنوان مدیا پلیر میارتش روت ش کردم با یه برنامه که کاری میکرد به صورت رم بازشه بازم نشد حالا چیکار کنم حدود 500تا عکس بود که پاکش شدن؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH