معرفی کامل لپ تاپ استوک و 6 نکته مهم مربوط به آن

یکی از دستگاه های جذاب و قابل توجه برای بسیاری از دوستداران تکنولوژی، لپ تاپ است. امروزه خرید لپ تاپ مدرن با قابلیت های بالا نیاز به هزینه های بالایی دارد. بعضی از نمونه‌های لپ تاپ در حال حاضر به بازار عرضه می‌شوند که قیمت خرید آنها با هزینه‌ی خرید یک خودروی دست دوم برابری می‌کند. این موارد و موانع باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ نمونه های استوک بروند. در ادامه می خواهیم به بررسی لپ تاپ های استوک و مشخصات آنها بپردازیم.

کلیک کنید: خرید لپ تاپ استوک به قیمت عمده!

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به نمونه هایی گفته می شود که به دلایل مختلف در انبارهای تولید کننده ها نگهداری شده و به فروش نرسیده‌اند. بسیاری از این لپ تاپ ها از برندهای مطرح هستند که در دوره فروش خود به مقدار زیاد از طرف تولید کننده طراحی شده و سپس با عرضه نمونه های جدید به بازار، میزان فروش آنها کاهش پیدا کرده است. برخی دیگر نیز به دلیل ایرادات جزئی مثل خراش روی بدنه یا صفحه، از طرف خریدار برگردانده شده و در انبار فروشنده باقی مانده است. در واقع این لپ تاپ‌ها با نمونه‌های جدید تفاوت بالایی ندارند، ولی با قیمت‌های مناسب تر از نمونه های آکبند به فروش می‌رسند.

تصور بسیاری از افراد در مورد لپ تاپ استوک این گونه است که این کامپیوترهای همراه دارای مشکلات و ایرادات فنی هستند، در صورتی که اینطور نیست. زمانی که لپ تاپ های خریداری شده به دلایل مختلف از سمت خریدار بازگردانده می شود، این محصولات در انبار نگهداری شده و قابلیت فروش به صورت آکبند را از دست می دهند. در واقع این لپ تاپ ها به گروه نمونه های استوک تبدیل می شوند. به همین دلیل تمام قطعات به کار رفته در این محصولات مانند نمونه های آکبند، اصل و با کیفیت است. دلایل مرجوع این نمونه ها معمولا ایرادات جزئی و یا نپسندیدن مدل دستگاه است.

 

دلیل خرید لپ تاپ های استوک توسط کاربران

بعد از کسب اطلاعات و شناخت لپ تاپ استوک، شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که چرا باید سراغ خرید این نوع از محصولات رفت؟ اگرچه خرید لپ تاپ های جدید و آکبند همیشه برای افراد جذابیت بالایی داشته است، ولی برخی از شرایط نیز باعث شده تا بسیاری از خریداران شرایط تهیه این دسته بندی محصولی را نداشته باشند.

افراد با توجه به مدل و نوع لپ تاپی که لازم دارند، هزینه را برآورد کرده و با توجه به شرایط خود اقدام به خرید محصول مناسب می کنند. خرید لپ تاپ های استوک همیشه برای بسیاری از افراد به صرفه تر از نمونه های جدید بوده است. چون با کمترین میزان هزینه می توانند دستگاهی متناسب با سلیقه و شرایط خود تهیه کنند.

مزایا و معایب

در ادامه به بررسی مزیت های خرید لپ تاپ استوک در کنار معایب و ایراداتی که ممکن است تجربه خریداران را به تجربه ای منفی و تلخ تبدیل کند خواهیم پرداخت. البته ممکن است افرادی با برخی مزیت ها روبرو شوند که در این بررسی ما قید نشده باشد؛ یا بالعکس ، با ایراداتی مواجه شوند که فراوانی آن در خریداران بسیار پایین باشد که ما آن را قید نکرده باشیم. در ادامه با ما همراه باشید و اگر شما تجربه خرید لپ تاپ استوک را دارید ، ایرادات و مزایایی که با آن روبرو شده اید را در بخش نظرات با ما و کاربران آی تی رسان در میان بگذارید.

 

مزیت ها

قیمت تمام شده به صرفه: مهمترین مزیت خرید انواع لپ تاپ استوک بحث قیمت مقرون به صرفه آن است. با یک پرس و جوی ساده و مقایسه قیمت لپ تاپ‌های آکبند با نمونه‌های استوک می‌توان به تفاوت قیمت بالای بین آنها پی برد. این امر باعث می شود تا خریدار بتواند در خرید این دستگاه، صرفه جویی قابل توجهی داشته باشد.

کارایی و مشخصات بالا: از سایر مزایا، استفاده از مدل هایی با کیفیت و قابلیت های بالا است. با توجه به قیمت عرضه مناسب این دستگاه ها، کاربر می تواند محصولاتی با کارایی های بالا خریداری کند. قطعا خرید یک لپ تاپ استوک مدل بالا با قابلیت های کاربردی، بسیار به صرفه تر از نمونه های آکبند معمولی خواهد بود.

تنوع و سلیقه شخصی: ممکن است شما به دنبال لپ تاپی به عنوان مثال ، با پردازنده xeon ، یا با کارت گرافیک x با قابلیت چرخش 360″ باشید که در لپ تاپ های آکبند این مشخصات وجود نداشته باشد.

قطعا لپ تاپ استوک مزیت های دیگری دارد ولی ما مزیت هایی را قید کردیم که مهم ترین هستند.

 

معایب

مشخصات قدیمی: درصد بالایی از انواع لپ تاپ استوک، نمونه هایی هستند که مدت زمان زیادی است که از فصل فروش آنها گذشته است. به همین دلیل این دستگاه ها جزء نمونه های جدیدی که در بازار عرضه می شوند، نیستند.

تنوع پایین ویژگی های ظاهری: امکان انتخاب رنگ یا طرح از بین انواع لپ تاپ استوک وجود ندارد. در واقع دست کاربر برای انتخاب دستگاهی با ویژگی های ظاهری دلخواه بسته است و بیشتر روی کیفیت و سالم بودن محصول تمرکز می شود.

عدم وجود کارتن و اقلام همراه: و اما یکی از بزرگترین معایب لپ تاپ های استوک عدم وجود کارتن و یا جعبه فابریک در کنار اقلام همراه می باشد. البته برخی مدل ها مانند سرفیس استوک دارای قلم و کیبرد و برخی اوقات جعبه می باشد.

 

توجه: ایراداتی سخت افزاری و نرم افزاری را ما قید نکردیم، چراکه خریدار وظیفه دارد با توجه به مهلت تستی که در اختیار دارد، دستگاه را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تست کامل به انجام بیاورد.

 

گرید بندی

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید انواع لپ تاپ استوک عنوان می شود، گرید بندی یا درجه بندی این محصولات است. با توجه به گرید مشخص شده در هر کدام از نمونه لپ تاپ های استوک، میزان کیفیت، کارایی دستگاه و تمیز بودن آن مشخص می شود. این درجه بندی ها به شکل های مختلف مشخص می شوند که یکی از راههای عنوان کردن این گریدها، استفاده از حروف انگلیسی است. گرید A نمونه هایی هستند که تفاوت چندانی با مدل های تازه یا آکبند ندارند. این دستگاه ها فقط به دلیل باز شدن بسته بندی، عدم وجود کارتن جزء نمونه های استوک قرار گرفته شده اند.

در نمونه های مختلف لپ تاپ استوک با گرید B می توان خط و خش و ایرادات ظاهری، عدم وجود برخی ویژگی های فابریک مانند رایتر، را در دستگاه ها مشاهده کرد. مشکلات ناچیزی که در لپ تاپ های این گرید وجود دارد، در عملکرد آن تاثیری نداشته و می توان به راحتی از آنها استفاده کرد. در مقایسه با دو گروه گفته شده، نمونه هایی که دارای گرید C هستند دارای مشکلات ملموس تری هستند. مشکلاتی مثل آسیب جدی در صفحه نمایش، برخورداری از سیستم عامل و مشخصات بسیار قدیمی و ساییدگی های قابل توجه در بدنه این لپ تاپ ها باعث شده تا در گروه سوم قرار بگیرند.

 

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ استوک

اولین و مهمترین نکته هنگام خرید انواع لپ تاپ ، خرید از مراکز و فروشنده های معتبر است. پیدا کردن یک مرکز عرضه معتبر باعث می شود تا نسبت به خرید خود احساس بهتری داشته باشید. یا اگر از طریق اینترنت و به صورت آنلاین قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید حتما به وجود نماد اعتماد الکترونیکی و وضعیت آن دقت کنید. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد رنج قیمت لپ تاپ ها را ندارید، پیشنهاد می شود یک جستجو ساده در مورد رنج قیمت محصولات انجام دهید. این امر باعث بالا رفتن آگاهی هنگام خرید و انتخاب بهتر محصول می شود.

ویژگی‌هایی مثل مقدار رم، هارد، گرافیک، نوع مادربورد و سایر بخش های نرم افزاری جزء موارد مهم هنگام خرید لپ تاپ استوک به شمار می‌آیند. بهتر است نسبت به میزان هر کدام از این بخش ها اطلاعات لازم را داشته باشید. این امر باعث می شود تا دستگاهی متناسب با نیاز و نحوه کارکرد خود خریداری کنید.

علاوه بر ویژگی های نرم افزاری در یک لپ تاپ استوک، بررسی مشخصات و ظاهر بیرونی آن نیز بسیار اهمیت دارد. سالم بودن صفحه نمایش، کیبورد، کابل شارژ و سایر قسمت های دستگاه باید توسط خریدار بررسی و تایید شود.

برندهای عرضه کننده

خرید انواع لپ تاپ استوک محدود به برند خاصی نیست و می توان این محصولات را از برندهای متنوع خریداری کرد. بسیاری از برندهای مطرح مانند لپ تاپ های اچ پی و دل، در زمینه طراحی و ساخت لپ تاپ در جهان وجود دارند که محصولات آنها جزء نمونه های استوک عرضه می شود. در واقع یکی از جذابیت های خرید لپ تاپ‌ های استوک این است که با هزینه ای کمتر امکان خرید محصولاتی پیشرفته و مدرن وجود دارد.

یکی از مراکز معتبر برای خرید حضوری و یا آنلاین، مجموعه جهان بازار است که در زمینه واردات لپ تاپ استوک فعالیت می کند. تنوع در مدل، قیمت و کارایی لپ تاپ هایی که توسط این مجموعه ارائه می شود، دست خریدار را در تهیه مناسب ترین نمونه با توجه به شرایط و بودجه، باز نگه داشته است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

6 در مورد “معرفی کامل لپ تاپ استوک و 6 نکته مهم مربوط به آن”

  1. لپ تاپ های نو ارزون شدن طی این سال ها
    باید لپ تاپ استوک خاصی رو انتخاب کرد که با نو رقابت کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH