دریافت تیک آبی توییتر

کاربران برای دریافت تیک آبی توییتر باید هزینه‌ای پرداخت کنند

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، اولین اولتیماتوم خود را به کارمندان این شرکت داده است. ماسک می‌خواهد که کارمندان این شرکت، هرچه سریع‌تر اطلاعیه‌ای برای پرداخت پول به کاربران دارای تیک آبی (Verification) بفرستند یا شرکت را برای همیشه ترک کنند.

بر اساس اطلاعاتی که به وب‌سایت ورج (The Verge) درز شده است؛ این قانون به طور ویژه سازوکار سرویس توییتر آبی (Twitter Blue) را هدف قرار داده است. سرویس Twitter Blue یک مدل اشتراک پولی اختیاری است که کاربران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۴٫۹۹ دلار، از برخی ویژگی‌های متمایزکننده این رسانه بهره‌مند شوند. اکنون ایلان ماسک می‌خواهد هزینه اشتراکی این سرویس را برای کاربران گران‌تر کند.

توییتر می‌خواهد که کاربران برای دریافت تیک آبی، مبلغ ۱۹٫۹۹ دلار را به‌صورت ماهیانه پرداخت کنند. بر اساس طرح ارائه شده، کاربران دارای تیک آبی، تنها ۹۰ روز فرصت دارند تا هزینه اعلام شده را پرداخت نمایند و در غیر این صورت، علامت تیک آبی خود را از دست می‌دهند. ماسک همچنین به کارمندان این شرکت هشدار داد که تا تاریخ ۷ نوامبر مهلت دارند تا چنین اطلاعیه‌ای را به کاربران دارای تیک آبی ارسال کنند و در غیر این صورت، از توییتر اخراج می‌شوند.

ماسک در روزهای پایانی ماه اکتبر قصد دارد نحوه مدیریت حساب‌های تأیید شده و سازوکار ربات‌ها را اصلاح کند. او در روز یکشنبه، توییتی در راستای همین موضوع نوشت:

کل فرایند نحوه دریافتِ تیکِ آبیِ توییتر در حال اصلاح شدن است.

کیسی نیوتن از خبرگزاری پلتفرمر (Platformer)، اولین کسی بود که گزارش داد که توییتر در حال بررسی طرح پولی برای دریافت تیک آبی است. در آن زمان، سخنگوی توییتر در نشست مطبوعاتی، توضیح روشنی پیرامون این طرح ارائه نکرد.

ایلان ماسک در نخستین سه روزِ ریاست خود در توییتر، به سرعت تغییراتی در این رسانه اعمال کرد؛ ماسک ابتدا صفحه ورود به سیستم توییتر را برای کاربران تغییر داد، سپس مهندسان شرکت تسلا را به عنوان مشاوران جدید خود در توییتر استخدام کرد و در ادامه، طیف وسیعی از مدیران ارشد این شرکت که اخیراً مشارکتی در کد بیس (Code base) توییتر نداشتند را اخراج کرد. بخش گسترده‌ای از کارمندان برای اجرای برنامه‌های ایلان ماسک در توییتر، از عصر پنجشنبه گذشته به صورت مداوم در شرکت کار می‌کردند.

سرویس Twitter Blue تقریباً یک سال پیش به عنوان راهی برای مشاهده مقالات بدون آگهی از برخی خبرگزاری‌های معتبر و ایجاد تغییراتی نظیر تزئین صفحه اصلی با رنگ‌های متنوع، به طور گسترده راه‌اندازی شد. آگهی‌ها همیشه بخش جداناپذیری از درآمد سالانه شرکت توییتر هستند. ماسک مشتاق است که هزینه اشتراک‌ها را افزایش دهد تا نیمی از آن به درآمد کلی شرکت اختصاص یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH