ایلان ماسک هزینه اشتراک تیک آبی توییتر را اعلام کرد: ماهیانه 8 دلار!

ایلان ماسک؛ مالک جدید توییتر پیشنهاد معرفی یک سیستم اعتبارسنجی پولی اکانت‌ها را در این شبکه میکروبلاگینگ مطرح کرد. آقای ماسک با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد: “نظام کنونی ارباب و رعیتی برای دارندگان نشان آبی و افراد محروم از آن کاملا بی‌اساس است. ما در ازای پرداخت مبلغ ماهیانه 8 دلار این قابلیت را در دسترس عموم کاربران قرار می‌دهیم.” وی پیشنهاد کرد که این رقم بسته به توانایی پرداخت مالی مردم در کشورهای مختلف تعدیل شود. بدین‌ترتیب ایلان ماسک امکان دور زدن موانع پرداخت برای علاقه‌مندان به دریافت تیک آبی توییتر را فراهم کرد.

در حال حاضر اعتبارسنجی اکانت‌ها توسط شبکه اجتماعی توییتر به‌صورت رایگان انجام شده و بدین منظور 3 شرط اصلی شامل اصالت، اهمیت و فعالیت حساب‌کاربری مورد بررسی قرار می‌گیرد. کلیه کاربرانی که خود را واجد شرایط تائید و دریافت تیک آبی می‌دانند؛ می‌توانند درخواست خود را مطرح نمایند. این رسانه اجتماعی با انتشار پیامی با برچسب مهم اعلام می‌کند که توییتر تیک‌های آبی تائید خود را به فروش نخواهد رساند.

ایلان ماسک طی هفته گذشته قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را نهایی کرد و در همان ابتدای کار، رئیس و هیئت مدیره پیشین کمپانی را از سمت خود برکنار کرد. پست اخیر وی در واقع ادامه مجموعه گزارشات رسانه‌ای است که به برنامه‌های ایلان ماسک جهت رونمایی از اشتراک پولی برای دارندگان اکانت‌های تائید شده اشاره دارند. گزارشات پیشین از تصمیم ایلان ماسک جهت معرفی اشتراک ماهیانه برای کاربران تائید شده با قیمت 19.99 دلار حکایت داشتند.

پیشنهاد این تاجر باعث ایجاد بحث‌های گسترده‌ای در میان کاربران توییتر شده است. در این میان کاربرانی که پیش‌تر موفق به دریافت تیک آبی شده‌اند؛ در خصوص سرنوشت اکانت‌های خود دچار ابهام هستند. بسیاری از کاربران، اظهارات پیشین ایلان ماسک را به وی یادآوری می‌کنند. این میلیاردر پیش‌تر ادعا کرده بود که هدف وی از خریداری توییتر، کسب درآمد نیست. همچنین تعدادی از کاربران برای کاهش رقم پیشنهادی توسط مالک توییتر سعی در چانه‌زنی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH