ویژگی جدید RDNA 3

شرکت AMD قول کارت گرافیک‌های قدرتمند با یک سلاح مخفی را می‌دهد

شرکت AMD در صحبتی با سرمایه‌گذاران، قول کارت گرافیک‌های قدرتمند با یک سلاح مخفی را می‌دهد یا در واقع چند سلاح مخفی، برای اجرای بازی‌های با وضوح بالا و فریم در ثانیه بالا.
مدیر اجرایی این شرکت در یک تماس با سرمایه‌گذاران خود قول داده است که کارت‌های گرافیک قریب‌الوقوع نسل بعدی AMD RDNA 3 دارای ویژگی‌های جدیدی برای پیشبرد بازی‌های سطح بالا – از نظر وضوح تصویر و نرخ فریم بالا هستند.

همانطور که Wccftech تاکید کرد، در تماسی که پس از افشای آخرین نتایج مالی AMD، مدیر عامل شرکت لیزا سو گفت: «GPU‌های رده بالای RDNA 3 ما در مقایسه با محصولات فعلی ما، افزایش شدیدی در عملکرد و عملکرد به ازای هر وات ارائه می‌دهند. و شامل ویژگی‌های جدیدی است که از بازی با وضوح بالا و نرخ فریم بالا پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود افزایش عملکرد بر وات نسبت به آنچه قبلاً از AMD شنیده بودیم 50٪ (یا کمی بیشتر) باشد، همان جهش بزرگی که هنگام انتقال از RDNA به GPUهای نسل فعلی RDNA 2 مشاهده شد.
همه این‌ها قبل از عرضه کارت‌های گرافیک نسل بعدی انجام می‌شود و انتظار می‌رود که مدل‌های سطح بالا، اولین محصولات معرفی شده از خانواده RDNA 3 باشند. طبق آخرین شایعات، این پردازنده‌های گرافیکی اولیه احتمالاً RX 7900 XT، احتمالاً در کنار نسخه قوی‌تر 7900 XTX و شاید یک 7800 XT هستند.
توجه داشته باشید که این کارت‌های گرافیکی برای مدتی به فروش نخواهند رفت – شاید تا دسامبر که آخرین حدس و گمان‌ها انجام شود.

تجزیه و تحلیل: بنابراین، FSR 3.0 نزدیک به عرضه است؟

این ویژگی‌های جدید چه می‌تواند باشد؟ (و کاملاً گویای این است که مدیر اجرایی AMD به جای یک ویژگی، «ویژگی‌ها» را به صورت جمع ذکر می‌کند). خب، واضح‌ترین نامزد برای تقویت بازی‌های سطح بالا و پیشروی با آن نرخ فریم سریع، FSR 3.0 است. این می‌تواند در مقابل DLSS 3 انویدیا قرار گیرد، که خود DLSS با نسل جدید کارت‌های انویدیا یعنی Lovelace Team Green معرفی شده است (اگرچه فقط پرچمدار گران قیمت RTX 4090 در حال حاضر به فروش می‌رسد).

ما اساساً این احتمال را بر اساس توصیفی که Lisa Lu ارائه می‌دهد – یک تقویت کننده نرخ فریم و چیزی است که امکان اجرای بازی‌های ارتقاء یافته به وضوح 4K را فراهم می‌کند – و همچنین در ماه ژوئن شایعه شده بود که FSR 3.0 برای RDNA 3 در دست ساخت است.

تئوری این است که این یک گام بزرگ به جلو خواهد بود و می‌تواند از هوش مصنوعی (یادگیری ماشینی) برای قدرتمندتر کردن آن استفاده شود، درست مانند Nvidia DLSS (و Intel XeSS). این در حالی است که تیم قرمز استدلال می‌کند که هوش مصنوعی برای ارتقاء کیفیت خوب، لازم نیست (البته ممکن است FSR 3.0 sans AI دریافت کنیم – این‌ها در نهایت فقط زمزمه‌هایی از سوی تاک انگور هستند).

چیزی که در اینجا ذکر نشده یا اشاره‌ای به آن نشده است، ردیابی پرتو است و شایعات حاکی از آن است که AMD ممکن است تا حد زیادی از مهارت انویدیا در آن بخش کمتر باشد. به عبارت دیگر، وضعیت چندان تغییر نخواهد کرد، اگرچه ممکن است فاصله‌ای که در کارت‌های نسل فعلی دیده می‌شود تا حدودی کم‌تر شود.

با این حال، شایعات هیجان انگیزی در مورد عملکرد سخت‌افزاری (ردیابی غیر پرتو) AMD وجود دارد که ممکن است به آن دست یابد (و حتی بیشتر از آن کارایی داشته باشد). بنابراین برای این رویداد آماده شوید، زیرا ممکن است چیزی خاص را ببینیم که واقعاً Nvidia را نگران کند – و امیدواریم که رقابت را در عرصه GPU نسل بعدی افزایش یابد. (اگرچه این البته بستگی به این دارد که AMD با قیمت گذاری کجا پیش می‌رود، نه فقط عملکرد).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH