انقلاب جدید در ساخت صفحه نمایش: نمایشگر جدید ال‌جی کِش می‌آید!

ال‌جی دیسپلی به تازگی از یک نمایشگر 12 اینچی ویژه رونمایی کرده و مدعی شده که این محصول مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. این نمایشگر عنوان نخستین صفحه‌نمایش قابل گسترش 12 اینچی با رزولوشن بالا را به خود اختصاص داده است.

ال‌جی با انتشار یک پست وبلاگی از صفحه‌نمایش قابل گسترش جدید خود رونمایی کرد. این نمایشگر بسیار بادوام بوده و بر اساس گزارشات با اکثر نمایشگرهای موجود در بازار رقابت خواهد کرد. ال‌جی ادعا می‌کند که نمایشگر قابل گسترش یا فری‌فرم این شرکت برای نخستین بار در صنعت از قابلیت توسعه 20 درصدی برخوردار بوده و با رزولوشن 100 پیکسل بر اینچی خود قادر به نمایش کامل رنگ‌های RGB است.

بر اساس شنیده‌ها این نمایشگر از فناوری میکرو LED بهره گرفته و فاصله میان پیکسل‌های آن کمتر از 40 میکرومتر است. همچنین اندازه این نمایشگر از 12 به 14 اینچ قابل افزایش خواهد بود.

با وجود دستگاه‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 اکنون نمایشگرهای انعطاف‌پذیر سهم قابل‌توجهی از بازار مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. اما ال‌جی دیسپلی سطح جدیدی از میزان انعطاف‌پذیری نمایشگر را تعریف نموده است. اگرچه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر امروزی از قابلیت تا شدن برخوردار هستند؛ اما نمایشگر جدید ال‌جی قادر به افزایش اندازه، تا شدن و پیچ خوردن بدون ایجاد هرگونه اعوجاج یا آسیب است.

ال‌جی در توصیف این نمایشگر از آن تحت عنوان بسیار انعطاف‌پذیر همانند یک نوار لاستیکی با ضخامت کم و وزن سبک یاد می‌کند. تولیدکننده کره‌ای بر این باور است که نمایشگر مورد اشاره از پتانسیل تجاری بالایی برخوردار است. ال‌جی ادعا می‌کند که نمایشگر جدید این شرکت با توجه به قابلیت تطبیق‌پذیری بالای خود به‌ راحتی می‌تواند به سطوح دارای انحنا نظیر پوست، لباس، مبلمان، تجهیزات اتومبیل و هواپیما متصل شود.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که ال‌جی با عرضه این فناوری به حوزه مد، گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای موبایلی و تجهیزات گیمینگ چشم دوخته است. چنین نمایشگری در آینده می‌تواند به تولید گوشی‌ها و دستگاه‌های بادوام‌تر کمک کند. اگرچه فناوری نمایشگر به روند افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد؛ اما دسترسی به یک نمایشگر که بابت شکستن آن نگرانی خاصی وجود نداشته باشد؛ برای کاربران خوشایند خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH