جیلی از دو مدل خودروی الکتریکی با پشیبانی از سیستم‌عامل هواوی رونمایی کرد

شرکت خودروسازی جیلی صاحب برندی به نام Geometry است. این برند روی ساخت خودروهای برقی تمرکز دارد و به تازگی از دو مدل جدید خود رونمایی کرد که شامل شاسی‌بلند سایز متوسط ​​M6 و یک سدان الکتریکی G6 است.

این اولین بار است که دو شرکت جیلی و هواوی با هم همکاری می‌کنند. نتیجه این همکاری بسیار درخشان است؛ خودرویی جذاب به همراه یک کابین دیجیتال و مجموعه کاملی از سرویس‌ها که توسط HarmonyOS پشتیبانی و طراحی می‌شود.

دلیل طراحی سیستم‌عامل HarmonyOS در این خودروها اتصال یکپارچه به تلفن‌های همراه بود. در این روش می‌توان تجربه خوبی از استفاده از تلفن همراه و امکانات را در خودرو حس کرد.

دو نسخه استاندارد سدان الکتریکی G6 به باتری 53 کیلووات ساعتی مجهز شده‌اند. همچنین دوربرد باتری 70 کیلووات ساعتی نیز موجود است. برد باتری بزرگتر CLTC خودرو 620 کیلومتر بوده و برد بسته کوچکتر نیز 480 کیلومتر است.

قیمت ارائه شده برای مدل پایه این سدان برقی از 20600 دلار شروع می‌شود. نسخه دوربرد آن نیز 23430 دلار قیمت دارد.

باتری‌هایی که در شاسی‌بلند سایز متوسط ​​M6 به کار رفته است، از نوع 53 کیلووات ساعتی در مدل استاندارد و 70 کیلووات ساعت در نسخه دوربرد است. بردهای این دو باتری به ترتیب 450 کیلومتر و 580 کیلومتر است.

قیمت‌ مدل پایه این خودرو از 20600 دلار شروع می‌شود و مدل دوربرد آن 23430 دلار است. باید خاطرنشان کرد که قیمت‌های این خودروها بسیار منصفانه بوده در نتیجه افراد زیادی خواهان خریداری آنها هستند و هر دو خودرو نیز در تریم‌های برابر قیمت یکسانی دارند.

موتورهایی که در این خودرو به کار رفته است یکسان بوده و ارقام یکسانی را نیز در عملکرد ارائه می‌کنند. حداکثر قدرت در موتور الکتریکی خودروها 150 کیلووات (201 اسب بخار) بوده و می‌تواند گشتاوری 310 نیوتن متری تولید کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتری در این خودروها 6.9 ثانیه تخمین زده شده است. هردوی خودروها حداکثر سرعتی معادل با 150 کیلومتر در ساعت دارند.

در حال حاضر این شرکت توانسته 116822 دستگاه از این خودروها را بفروشد و در ماه اکتبر نیز 12570 دستگاه الکتریکی را به مشتریان تحویل دهد. قرار است چهار مدل دیگر از سدان‌ و شاسی‌بلندهای متوسط و کراس‌اوورهای کوچک از این نوع به دست مشتریان برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH