نخستین ویدیوی تبلیغاتی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام منتشر شد

کوالکام به تازگی از تراشه پرچم‌دار جدید خود با نام اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرده است. بنابراین اکنون کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در صف دریافت تراشه پرچم‌دار جدید جهت به‌کارگیری آن در گوشی‌های پریمیوم آینده خود هستند. اما این تراشه از چه امکانات و ویژگی‌هایی برخوردار است؟ کوالکام برای پاسخ به این پرسش اقدام به انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی رسمی نموده است.

اگرچه در ویدیوی جدید به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز به یک ISP سه‌گانه 18 بیتی است که می‌تواند 3 دوربین 36 مگاپیکسلی را به‌صورت همزمان مدیریت نماید. همچنین سخت‌افزار جدید هوش مصنوعی قادر به تقسیم‌بندی تصویر به شکل مو، صورت، پس‌زمینه و مواردی از این دست بوده و نهایتا نتایج بهتری را در حالت پرتره ثبت خواهد کرد.

در مرحله بعد بایستی به قابلیت نمایش انعکاس آب و حالت ردیابی پرتوی اشاره کرد. کوالکام جدیدترین تولیدکننده تراشه‌های اسمارت‌فونی است که از تکنیک ردیابی پرتوی مبتنی بر شتاب‌دهنده سخت‌افزاری بهره گرفته است. این قابلیت گرافیکی پیشرفته قبلا در کنسول‌های بازی قابل دسترس بود؛ اما از این پس احتمالا در بازی‌های موبایلی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این ویدیو به اعداد و ارقام خام اشاره نشده است. اما بر اساس اطلاعات پیش‌تر منتشر شده اکنون می‌دانیم که CPU تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 1 از 35 درصد کارآیی بالاتر و 40 درصد بهره‌وری انرژی مطلوب‌تر برخوردار است. همچنین GPU تراشه جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی خود از 25 درصد عملکرد بالاتر و 45 درصد بهره‌وری انرژی بالاتر برخوردار است.

به هرحال پس از قابلیت ردیابی پرتوی نوبت به بررسی امکانات صوتی تراشه می‌رسد. اما کوالکام به منظور اطلاع‌رسانی بهتر در این زمینه ویدیوی تبلیغاتی دیگری را منتشر کرده است.

جدیدترین سیستم Snapdragon Sound به منظور خلق تجربه‌ شنیداری و گیمینگ فراگیرتر از فناوری صدای فضایی به‌صورت بومی پشتیبانی می‌کند. بعلاوه از فناوری Bluetooth LE Audio نیز پشتیبانی می‌شود (پیش از این صدای بلوتوث بر فناوری ماقبل LE تکیه داشت). سیستم تراشه جدید FastConnect 7800 قادر به پخش صدای بدون اتلاف بوده و از حالت صوتی با تاخیر زمانی پایین 48 میلی ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 جزو نخستین تراشه‌هایی است که از فناوری وای‌فای 7 (802.11be) پشتیبانی می‌کند. روترهای وای‌فای 7 هنوز به بازار عرضه نشده‌اند؛ اما با خریداری آنها سرعت اینترنت گوشی در منزل نیز ارتقاء خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH