وان‌پلاس 11 مجهز به حافظه فلش فوق سریع UFS 4.0 خواهد بود

فصل معرفی گوشی‌های پرچم‌دار سال 2022 به پایان رسیده و با رونمایی از تراشه پرچم‌دار سال 2023 کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 2 رقابت برای عرضه پرچم‌داران اندرویدی نسل آینده به بازار کماکان در جریان است. بر اساس اطلاعات پیش‌تر تائید شده اکنون می‌دانیم که وان‌پلاس 11 مجهز به جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام بوده و در واقع یکی از نخستین گجت‌هایی است که با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 روانه بازار می‌شود.

اکنون جزئیات بیش‌تری پیرامون این گوشی در فضای وب منتشر شده است. این اطلاعات به استفاده از حافظه فلش فوق سریع UFS 4.0، ظرفیت بالای رم گوشی و کیفیت ساخت چشمگیر آن اشاره دارند. یک افشاگر با شناسه Digital Chat Station از طریق انتشار پستی ادعا کرد که گوشی آینده وان‌پلاس مجهز به حافظه داخلی UFS 4.0 خواهد بود. پیش‌تر در ماه مه 2022 اعلام شد که آخرین نسل از استاندارد حافظه‌های فلش از جنبه سرعت خواندن و نوشتن متوالی داده‌ها جهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد. بعلاوه این استاندارد امکان کاهش اندازه و افزایش بهره‌وری حافظه‌های فلش را فراهم می‌کند.

بر اساس اعلام سامسونگ، سرعت خواندن و نوشتن متوالی داده‌ها در حافظه‌های UFS 4.0 NAND نسبت به مدل‌های UFS 3.1 دو برابر سریع‌تر است. بدین‌ترتیب سرعت خواندن و نوشتن پیوسته داده روی حافظه‌های UFS 4.0 به 4200 و 2800 مگابایت برثانیه خواهد رسید. علیرغم تمامی این پیشرفت‌ها ظاهرا میزان بهره‌وری انرژی حافظه‌های UFS 4.0 در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی 46 درصد افزایش خواهد یافت.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نخستین پلتفرم کوالکام است که از حافظه‌های UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. این موضوع دلیل عدم به‌کارگیری تراشه‌های جدید حافظه در هیچ یک از پرچم‌داران عرضه شده طی 6 ماهه دوم سال 2022 را به خوبی توضیح می‌دهد. استفاده از تراشه ذخیره‌سازی سریع‌تر احتمالا در بسیاری از موارد از جمله اجرای سریع‌تر برنامه‌ها، افزایش سرعت بوت دستگاه و کاهش مدت زمان نصب برنامه‌ها تاثیرات قابل‌توجهی خواهد داشت.

همچنین به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس قصد دارد تا پرچم‌دار آینده خود را با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم روانه بازار نماید. اگرچه استفاده از رم با چنین ظرفیت بالایی با توجه به حافظه داخلی رده بالا گوشی احتمالا امری طبیعی خواهد بود. Digital Chat Station ادعا می‌کند که وان‌پلاس 11 مجهز به یک نمایشگر با لبه‌های خمیده بوده و دوربین سلفی نیز درون یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ صفحه‌نمایش مستقر خواهد شد. رندرهای مربوط به وان‌پلاس 11 پیش‌تر در فضای آنلاین منتشر شدند؛ بنابراین در حال حاضر طراحی ظاهری این دستگاه بر هیچکس پوشیده نیست.

اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان می‌دهند که وان‌پلاس 11 احتمالا مجهز به بدنه سرامیکی و فریم فلزی خواهد بود. اما یک افشاگر قابل اعتماد دیگر با نام Max Jambor ادعا می‌کند که این سناریو عملی نخواهد شد. بدنه سرامیکی احتمالا موجب متمایز شدن گوشی پرچم‌دار آینده وان‌پلاس از رقبای خود خواهد شد. در اوایل سال 2021 وان‌پلاس 10 پرو در بازار چین عرضه شد و چند ماه بعد شاهد فروش آن در بازارهای جهانی بودیم. بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال نیز وان‌پلاس 11 از بازه زمانی مشابهی جهت عرضه به بازار پیروی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH