7 دلیل برای این‌که ورزش نکنید!

همه‌ی ما در مورد فواید ورزش‌کردن می‌دانیم اما اغلب ما ورزش نمی‌کنیم. حتی گاهی تا بررسی قیمت تردمیل یا خرید دمبل پیش می‌رویم اما هرگز از دوچرخه ثابتی که خریداری کرده‌ایم استفاده نمی‌کنیم. به نظر شما علت این مسئله چیست؟

ممکن است با خود بگویید که کار دارید، بچه‌داری می‌کنید، از شما گذشته است یا آسیب دیده‌اید. بیایید این‌بار صادق باشیم. شما فقط تنبلی می‌کنید!

اگر به شما بگویم که ورزش‌کردن علاوه‌بر سلامت جسمانی به سلامت روحی، بهبود خلق‌وخو و سلامت جنسی شما نیز کمک می‌کند باز هم به‌دنبال دلایلی برای ورزش‌نکردن می‌گردید؟

 

چرا دوچرخه ثابت بخریم؟

یکی از دلایلی که شما را از ورزش‌نکردن دور می‌کند اضافه وزنی‌ست که با خوردن غذا و هله‌هوله به مرور زمان و یا اگر مثل من باشید در عرض یکی دو شب پیدا می‌کنید.

اما کم‌تر کسی این مسئله آن‌قدر برایش آزاردهنده است که بعد از یک روز شلوغ و پُرکار، ساک ورزشی‌اش را بردارد و در باشگاه نزدیک خانه ورزش کند.

 

راه‌حلی که دراین‌باره وجود دارد این است که می‌توانید در خانه ورزش کنید. این مسیر را با خرید دمبل شروع کنید. دمبل‌ها کوچک و سبک هستند و می‌توانید حتی روی کاناپه خانه هم از آن‌ها استفاده کنید.

خرید دمبل شروع مناسبی برای مسیر ورزش‌کردن است. در قدم‌های بعدی می‌توانید دوچرخه ثابت خریداری کنید یا اگر قیمت تردمیل برایتان مسئله‌ای نیست به‌سراغ تردمیل خانگی بروید.

 

اما چطور از دمبل به دوچرخه ثابت رسیدیم؟ ورزش‌کردن در خانه امکانات کم‌تری نسبت به باشگاه به شما می‌دهد پس بهتر است با خرید برخی تجهیزات که اثر زیادی بر عضلات شما دارند روند ورزش‌کردن را سرعت ببخشید.

دوچرخه ثابت لذت دوچرخه‌سواری را به شما می‌دهد حال آن‌که نیازی نیست از خانه بیرون بروید. می‌توانید با پوشش دلخواه خود باشید و عضلات پایین‌تنه و بالاتنه را هم‌زمان درگیر کنید.

بدن در حین انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزش‌کردن به میزان بیشتری اکسیژن نیاز دارد تا جریان خون بیشتری به قلب وارد و از آن خارج کند.

با وجود آلودگی شدید هوا بهتر است از هوای تازه و سالم‌تری که در خانه وجود دارد استفاده کنید تا در حین افزایش سلامت خود دچار مشکلات تنفسی نشوید.

این روزها اغلب افراد چه مرد چه زن، کار می‌کنند و اغلب تایم روز خود را در دفاتر و شرکت‌ها به‌ سر می‌برند. بیشتر ما شب‌ها زمان خالی برای ورزش‌کردن داریم.

اما دوچرخه‌سواری در شب علاوه‌بر هیجانی که دارد می‌تواند خطرناک هم باشد به‌خصوص اگر در فضای مناسب دوچرخه‌سواری نکنید یا تجهیزات کافی برای دوچرخه‌سواری در شب نداشته باشید.

پس استفاده از دوچرخه ثابت در خانه و زیر نور چراغ‌ها می‌تواند به افراد شاغلی که بیشتر زمان خود را خارج از خانه و در دفاتر به سر می‌برند کمک کند تا سلامت خود را حفظ کنند.

 

بسیاری از افرادی که دچار آسیب ناشی از تصادف یا پیری شده‌اند در جلسات فیزیوتراپی باید با دوچرخه ثابت تمرین کنند. پس اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید با استفاده از دوچرخه ثابت می‌توانید سلامتی را به خود بازگردانید.

حتی می‌توانید در حین ورزش‌کردن گوشی خود را چک کنید و نگران زمین‌خوردن یا تصادف‌کردن نباشید. از جمله سایر مزیت‌های استفاده از دوچرخه ثابت می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • بهبود عملکرد حافظه و مغز
  • کاهش فشار خون
  • خواب بهتر
  • کاهش سطح قند خون
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • کاهش سطح استرس
  • افزایش انرژی

 

بخاطر حفظ سلامتی خود، خرید دمبل را عقب نیندازید!

ما روزانه استفاده‌های زیادی از دستان خود می‌کنیم. بنابراین برای عملکرد بهتر در انجام امور روزانه‌ی خود نیاز به دستانی قوی داریم. استفاده از دمبل به افزایش قدرت در عضلات درگیر منجر می‌شود.

با ورزش‌دادن دستان خود می‌توانید به این سطح از قدرت و انرژی دست پیدا کنید. یکی از راه‌های قوی‌ترکردن دستانتان، خرید دمبل و شروع انجام حرکات ورزشی با دمبل است.

 

همان‌طور که پیشتر اشاره کردم خرید دمبل شروع مناسبی برای حرکت در مسیر ورزش‌کردن است. دمبل‌ها کوچک و سبک هستند. فضای اندکی را اشغال می‌کنند. می‌توانید آن‌ها را همراه خود به دفتر کار ببرید و….

اغلب خانم‌ها دوست دارند سینه‌های جذاب، ورزیده و بزرگ داشته باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به این هدف برسید تمرین‌دادن سینه‌ها از طریق ورزش با دمبل است.

 

حرکات متعددی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها سینه‌های افتاده‌ی خود را به سمت بالا فرم دهید یا سایز آن‌ها را بزرگ‌تر کنید. از این دسته می‌توانیم به این حرکات اشاره کنیم:

  1. بایستید و دستان خود را درحالی‌که دمبل را نگه داشته‌اند به دو طرف باز و بسته کنید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.
  2. روی زمین دراز بکشید در حالی‌که کمر و کف پاهای شما روی زمین باشد. دمبل‌ها را در دست بگیرید و به سمت بالا ببرید. اکنون دست‌ها را از دو طرف بدن پایین بیاورید تا جایی‌که بازوهایتان کمی به زمین برخورد کنند. این حرکت را تکرار کنید.
  3. حرکت قبل را تکرار کنید با این تفاوت که دستانتان را نزدیک بدن نگه دارید. زمانی‌که بازوها را پایین می‌آورید نزدیک بدن خود نگه دارید.
  4. روی زمین دراز بکشید. دمبل‌ها را در دست بگیرید و دستانتان را از دو طرف بدن باز کنید. حال دستان خود را به سمت بدن بازگردانید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

 

تاثیرات اصلی دمبل روی عضلات بالاتنه مانند عضلات سینه‌ای بزرگ و سینه‌ای کوچک، شانه‌ها، بازوها و مچ است. اگر از حرکات ترکیبی استفاده کنید می‌توانید عضلات پایین‌تنه را نیز درگیر کنید و یک ست تمرینی کامل داشته باشید.

دمبل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. اگر می‌خواهید مدت زمان زیادی با دمبل تمرین کنید بهتر است از دمبل‌هایی با وزنه متغیر استفاده کنید تا ست کاملی از وزن‌های مختلف دمبل را داشته باشید.

 

دقت کنید که نمی‌توانید از هیچ به بالاترین درجات تمرینی برسید پس با خرید دمبل، ابتدا سبک آغاز کنید و سپس با ورزش‌کردن ممتد و مکرر به مقابله با بیماری‌ها بروید و سلامت جسمانی خود را تضمین کنید.

دقت داشته باشید که ورزش‌کردن تنها منجر به حفظ سلامت جسمانی نمی‌شود بلکه می‌تواند بیماری‌های روحی روانی مختلفی مانند

  • عصبانیت
  • افسردگی
  • بی‌حالی و…

را نیز درمان کند و مانع از ابتلای شما به این بیماری‌ها شود.

 

احساس خستگی و درماندگی می‌کنید؟ ورزش را شروع کنید!

ممکن است برایتان عجیب به نظر برسد که چطور خستگی فیزیکی می‌تواند منجر به خشنودی بیشتر شما شود. خب این از عجایب ورزش‌کردن است!

اگر تاکنون ورزش کرده باشید می‌دانید که خستگی و درد عضلات پس از یک تمرین سنگین چطور راه‌رفتن را برایتان سخت می‌کند اما قطعا این دردی‌ست که دوست دارید باز هم آن را تجربه کنید.

 

فعالیت فیزیکی و ورزش‌کردن منجر به ترشح هورمون‌های شادی در مغز شما می‌شود و احساس خستگی و اضطراب را از شما دور می‌کند.

و این همان دلیلی‌ست که دوست داریم درد را در عضلات خود حس کنیم و با این درد دوباره به سمت باشگاه برویم تا باز هم ورزش کنیم.

 

هم‌چنین ورزش‌کردن منجر به زیباتر دیده‌شدن شما می‌شود که می‌تواند بسیار بر اعتمادبه‌نفس شما و نحوه‌ی حضورتان در جامعه تاثیر بگذارد.

بهتر است دیگر دست از مقایسه قیمت تردمیل بردارید و همین امروز یکی را خریداری کنید. ارزش شما بسیار بیشتر از قیمت تردمیل است.

قیمت تردمیل مهم‌تر است یا انرژی شما؟

  • فرض کنید لباس ورزشی خود را پوشیده‌اید و روی تردمیل ایستاده‌اید.
  • موزیک مناسبی پخش می‌کنید.
  • ورزش را از کم‌ترین درجه تردمیل آغاز می‌کنید.
  • اکنون کم‌کم سرعت تردمیل را افزایش می‌دهید.
  • از راه‌رفتن معمولی به راه‌رفتن سریع و سپس دویدن می‌رسید.
  • ضربان قلب شما بالا رفته است و نفس‌کشیدن کمی سخت شده است.
  • سعی کنید کمی به تردمیل شیب بدهید. حس می‌کنید دوان دوان از کوهی بالا می‌روید.
  • ضربان قلبتان تندتر می‌شود. جریان خون را در رگ‌هایتان حس می‌کنید. سطح آدرنالین در حال بالارفتن است.

انرژی شما در مقایسه با نخستین گام‌هایتان در چه سطح است؟ آیا لبخند رضایت بر لب دارید؟ اکنون به این سوال پاسخ دهید که قیمت تردمیل مهم‌تر است یا انرژی شما؟

از سایر مزیت‌های استفاده از تردمیل می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • بهبود عملکرد قلب
  • کاهش وزن
  • افزایش قدرت ماهیچه‌ها
  • بهبود سلامت ذهنی
  • بهبود عملکرد حافظه و مغز
  • تنظیم فشار و قند خون
  • بهبود کیفیت خواب

تردمیل‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و در نتیجه قیمت تردمیل هم با توجه به مدل و کارایی تردمیل متفاوت است. پس با بررسی قیمت تردمیل، کارایی و هدفی که دارید، نوع تردمیل خود را مشخص و خریداری کنید.

 

ورزش کنید تا بهتر بخوابید!

با شنیدن این جمله اغلب افراد به این فکر می‌کنند که به دلیل خسته‌کننده و سخت‌بودن تمرینات است که پس از ورزش‌کردن خواب بهتری دارند. اما این فقط بخش کوچکی از این مسئله است.

در اصل ورزش‌کردن منجر به تنظیم هورمون‌های خواب و ساعت خواب بدن شما می‌شود. هم‌چنین با کاهش استرس و خستگی عضلانی، مغز و بدن شما را برای یک خواب خوب شبانه آماده می‌کند.

 

اگر تاکنون دچار بی‌خوابی شده باشید می‌دانید که نیمه‌های شب احساس گرسنگی می‌کنید و اغلب هم دوست دارید چیز شیرینی مانند کیک یا کلوچه بخورید.

این میل به خوردن غذاها و وعد‌ه‌های شیرین شبانه در شما شدید است و نمی‌توانید بی‌اعتنا به آن به خواب بروید. با یک شکم گرسنه نمی‌توانید بخوابید. پس چیزی می‌خورید و در نهایت شما می‌مانید و عذاب‌وجدانی که هر روز چاق‌ترتان می‌کند.

 

ورزش‌کردن با تنظیم اشتها و وعده‌های غذایی شما منجر به خوابی آسوده می‌شود. پس اگر مشکل بی‌خوابی دارید به جای خوردن قرص‌های آرامبخش و آسیب‌رساندن به معده و سایر اندام‌هایتان، ورزش را آغاز کنید.

نیازی نیست حتما ورزش سنگینی انجام دهید یا به باشگاه بروید. یک پیاده‌روی شبانه، کمی رقصیدن یا دویدن در حیاط خانه می‌تواند فعالیت فیزیکی مورد نیاز برای خواب بهتر را تامین کند.

 

لذت یک رابطه‌ی جنسی فوق‌العاده را دوباره بچشید.

دوران جوانی شور و اشتیاق بیشتری برای برقراری رابطه جنسی داشتید و فکر می‌کنید چون دغدغه‌های کم‌تری داشتید این مسئله برایتان هیجان‌انگیز بوده است. اما این تنها دلیل آن نیست!

یک ورزشکار علاوه‌بر بهره‌مندی از جذابیت ظاهری می‌تواند رابطه جنسی لذت‌بخش‌تری هم داشته باشد و این مسئله تنها به دلیل افزایش اعتماد‌به‌نفس بخاطر داشتن اندامی زیبا نیست.

 

ورزش‌کردن به تنظیم هورمون‌های بدن بسیار کمک می‌کند. این هورمون‌ها در بخش‌های مختلفی اثر می‌گذارند. یکی از این بخش‌ها مربوط به رابطه‌ی جنسی شما می‌شود.

زنان ورزشکار نسبت به زنانی که ورزش نمی‌کنند بهتر ارضا می‌شوند و مردان ورزشکار نسبت به مردانی که ورزش نمی‌کنند کم‌تر دچار اختلالات نعوظی می‌شوند.

 

پس با ورزش‌کردن هم سلامت خود را حفظ کنید و هم از داشتن یک رابطه‌ی پرانرژی و سالم جنسی لذت ببرید. با بازگرداندن انرژی به زندگی جنسی خود لذت جوانی را دوباره تجربه کنید.

 

ورزش کنید و وارد اجتماع شوید.

همه‌ی ما می‌دانیم که برای بقا باید روابط خود را گسترش دهیم به‌خصوص در این دوره‌ای که زندگی می‌کنیم و همه‌ی انسان‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی به یک‌دیگر متصل هستند.

راه‌های متعددی برای ارتباط‌گرفتن با سایر مردم وجود دارد که برخی آسان‌تر و برخی سخت‌تر هستند. مسئله‌ی مهم اینجاست که با چه کسانی دوست می‌شوید؟

 

ورزش‌کردن می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ارتباطات شما در جامعه باشد. اگر به باشگاه می‌روید یا تنها در پارک می‌دوید باز هم می‌توانید با ورزشکاران دیگری ملاقات کنید و روابط سالمی داشته باشید.

داشتن دوستان ورزشکار بهتر از داشتن دوستانی‌ست که اغلب مشغول خوردن و نوشیدن هستند. می‌توانید با هم فعالیت‌های دیگری مانند سفررفتن هم داشته باشید.

 

ورزش کنیم یا نکنیم؟

اگر هنوز هم دارید به این فکر می‌کنید که چه کسی کار بچه‌ها را انجام می‌دهد؟ چه کسی خرید می‌کند یا چه کسی صبح‌ها بیدار می‌شود و به دفتر کار می‌رود و هم‌زمان هم باید برای سلامت جسمانی و روحی خود ورزش کند، باید بگویم که شما نیاز به دلیلی برای ورزش‌نکردن ندارید چرا که شما قصد ورزش‌کردن ندارید!

 

سعی کنید با تنظیم برنامه‌ای مشخص به همه‌ی فعالیت‌های خود برسید. مثلا می‌توانید تلویزیون‌دیدن را از 6 ساعت به 2 ساعت کاهش دهید.

بچه‌ها را هم به ورزش‌کردن تشویق کنید. نیازی نیست بچه‌ها در تایم ورزش شما کنارتان نباشند بلکه می‌توانید با دسته‌جمعی ورزش‌کردن این عادت را در کودکان خود نهادینه کنید تا هم سالم بمانند و هم شما بتوانید ورزش کنید.

پس اگر تازه‌وارد هستید با خرید دمبل کار را آغاز کنید و اگر قبل‌تر ورزش میکرده‌اید با خرید تردمیل یا دوچرخه ثابت، لذت ورزش‌کردن را به جسم و ذهن خود باز گردانید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH