آژانس رگولاتوری آمریکا مجوز پرتاب 7500 ماهواره استارلینک را صادر کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) اعلام کرد که درخواست شرکت SpaceX برای پرتاب 7500 ماهواره جدید استارلینک به فضا را مورد تائید قرار داده است. بر اساس اعلام وبسایت Planet4589.org که پرتاب ماهواره‌های شرکت SpaceX را رصد می‌کند؛ در حال حاضر 3268 فضاپیمای استارلینک ورژن 1.0 تا 1.5 در مدار زمین قرار دارند.

تصمیم اخیر FCC به ماهواره‌های نسل دوم مربوط می‌شود. این ماهواره‌ها به نمونه‌های پیش‌تر پرتاب شده به مدار زمین اضافه خواهند شد. به‌طور کلی شرکت تحت مالکیت ایلان ماسک درخواست راه‌اندازی شبکه استارلینک نسل 2 با 29988 ماهواره را مطرح نموده است که از این تعداد مجوز پرتاب 7500 ماهواره تائید و صادر شده است. در پروتکل FCC خاطرنشان شده که اقدامات این نهاد به شرکت SpaceX امکان می‌دهد تا فرآیند راه‌اندازی شبکه استارلینک نسل 2 را آغاز کند. همچنین آژانس رگولاتوری آمریکایی اعلام کرده که این شبکه امکان اتصال جهانی به بستر پهن‌باند ماهواره‌ای نسل آینده را فراهم نموده و به پر کردن شکاف دیجیتالی در جهان کمک خواهد کرد.

آژانس رگولاتوری FCC مدعی شده که تصمیم اخیر این نهاد از سایر اپراتورهای ماهواره‌ای و زمینی در برابر تداخلات مضر محافظت نموده و محیط فضایی امنی را برقرار خواهد کرد. بعلاوه این تصمیم به محافظت از منابع فرکانسی و مداری جهت استفاده در آینده نیز کمک می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH