ایلان ماسک لقب ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد

بر اساس گزارش نشریه فوربس به‌دنبال سقوط ارزش سهام شرکت تسلا در روز چهارشنبه، ایلان ماسک؛ مالک کمپانی‌های توییتر و تسلا برای مدت کوتاهی عنوان ثروتمندترین فرد در جهان را از دست داد.

برنارد آرنو؛ مدیر اجرایی شرکت LVMH و برند لوکس Louis Vuitton به‌همراه خانواده خود نیز برای مدت کوتاهی عنوان ثروتمندترین فرد در جهان را به خود اختصاص دادند. با این‌حال به گفته نشریه فوربس وی با ثروت شخصی 184.7 میلیارد دلاری پس از مدتی به جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان بازگشت.

ایلان ماسک از سپتامبر سال 2021 همواره از سوی نشریه فوربس به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده و اکنون ثروتی معادل 185.4 میلیارد دلار را در اختیار دارد. ایلان ماسک با پیشی گرفتن از جف بزوس؛ بنیان‌گذار شرکت آمازون به ثروتمندترین فرد در جهان تبدیل شد. پس از خریداری توییتر توسط ایلان ماسک، ارزش سهام تسلا بیش از 47 درصد کاهش پیدا کرد. همچنین در معاملات روز چهارشنبه نیز ارزش سهام این شرکت بار دیگر افت 2.7 درصدی را تجربه کرد.

ارزش خالص دارایی‌های ایلان ماسک در روز 8 نوامبر (17 آبان ماه) به کمتر از 200 میلیارد دلار رسید. در آن زمان سرمایه‌گذاران با نگرانی اعلام کردند که مدیر ارشد و بزرگ‌ترین سهام‌دار ارزشمندترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان بیش از آنکه به سرنوشت این شرکت اهمیت دهد؛ نگران عملکرد کمپانی جدید خود یعنی توییتر است.

تسلا تقریبا نیمی از ارزش خود در بازار را از دست داده است و ثروت خالص ایلان ماسک نیز از زمان اعلام خبر خریداری توییتر در ماه آوریل حدودا 70 میلیارد دلار کاهش یافته است. آقای ماسک قرارداد خریداری توییتر را در ماه اکتبر منعقد کرد. ایلان ماسک علاوه بر تسلا، شرکت موشکی SpaceX و استارتاپ Neuralink را نیز رهبری می‌کند. Neuralink هم‌اکنون سرگرم توسعه رابط مغز و کامپیوتر است.

در رتبه‌بندی میلیاردهای خبرگزاری بلومبرگ نیز ایلان ماسک با دارایی خالص 171 میلیارد دلاری در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین برنارد آرنو با ثروت 166 میلیارد دلاری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH