ادغام گوگل مپ و ویز

خبر بزرگ گوگل؛ مسیریاب‌های گوگل مپ و ویز ادغام می‌شوند

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده توسط گوگل، تیم‌های سازنده دوتا از بهترین مسیریاب‌ها باهم ادغام خواهند شد. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

گوگل تیم‌های سازنده دو تا از محبوب‌ترین برنامه‌های مسیریابی، Google Maps و Waze را ادغام می‌کند. گوگل خودش مپ را از پایه توسعه داد ولی ویز را در سال 2013 خریداری کرد. Waze همیشه یک مزیت کلیدی نسبت به Google Maps داشته است: پشتیبانی از گزارش حوادث با گزارشات مردمی. این به برنامه اجازه می‌دهد مسیر شما را در زمان واقعی بر اساس جدیدترین داده‌ها تنظیم کند.

در سال‌های اخیر، گوگل شروع به اضافه کردن ویژگی‌های Waze به Google Maps کرده است و بالعکس. اکنون یک گزارش جدید ادعا می‌کند که گوگل برای ساده‌سازی توسعه اپلیکیشن ناوبری خود و ادغام هرچه بیشتر تیم‌های Google Maps و Waze یک قدم فراتر خواهد رفت. با این حال، خوشبختانه، برنامه‌ها به طور جداگانه و در کنار هم به کار خود ادامه می‌دهند و قرار نیست با برنامه‌ای خداحافظی کنیم.

گوگل به دنبال ساده سازی عملیات و کاهش هزینه‌ها با ادغام تیم‌های گوگل مپ و ویز است. یک سخنگوی به وال استریت ژورنال گفت که تیم Waze متشکل از بیش از 500 نفر در روز جمعه به سازمان Geo خواهند پیوست. این سازمان Google Maps، Earth و Street View را مدیریت می‌کند.

مدیر عامل Waze، نها پریخ، پس از یک دوره انتقال، نقش خود را ترک خواهد کرد، اما گوگل در این فرآیند هیچ فردی را از تیم Waze اخراج نخواهد کرد. کریستوفر فیلیپس که تیم Geo را رهبری می‌کند نیز بر Waze نظارت خواهد داشت.

ادغام گوگل مپ و ویز

این شرکت به ژورنال گفت که گوگل می‌خواهد کار نقشه برداری همپوشانی را در نقشه‌های گوگل و ویز کاهش دهد، اما این شرکت هیچ تغییر چشمگیری در Waze ایجاد نخواهد کرد یا خود برنامه را در Google Maps ادغام نخواهد کرد.
منبع این روزنامه گفته است: «گوگل عمیقاً به برند منحصر به فرد Waze، برنامه محبوب و جامعه پررونق داوطلبان و کاربران خود متعهد است».

برنامه Waze چهارمین معامله بزرگ گوگل در سال 2013 بود که گوگل آن را به قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از 151 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که به گوگل انگیزه زیادی می‌دهد تا برنامه Waze را بیش از حد تغییر ندهد. قطعا جایی برای Waze و Google Maps برای همزیستی وجود دارد.

این تغییر ساختار احتمالاً بخشی از تلاش‌های ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل برای ساده‌سازی عملیات است. او در سپتامبر گفت که می‌خواهد گوگل 20 درصد بهره‌ورتر شود تا بتواند با اقتصاد کنونی بهتر مقابله کند. پیچای در آن زمان گفت که ممکن است گوگل تیم‌هایی را که روی محصولات همپوشانی کار می‌کنند، ادغام کند.

هنوز خیلی زود است که بگوییم دو تجربه ناوبری گوگل تحت تأثیر این ادغام قرار خواهند گرفت یا نه، اما می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید برای مدتی طولانی به استفاده از هر دو برنامه در دستگاه‌های خود برای جهت‌یابی و پیمایش ادامه دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH