با 3 ویژگی جدید شگفت انگیز سیستم MIUI 14 آشنا شوید

رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از محبوب‌ترین رابط‌های اندرویدی سفارشی در بازار است. اگرچه این رابط از نظر استفاده از منابع سخت افزاری، سنگین‌تر از یک تجربه اندروید خام  یا آنهایی است که کمی بهینه‌سازی شده‌اند (مانند رابط کاربری موتورولا )، امکانات فراوانی را ارائه می‌کند و تجربه کار با آن به‌طور قابل‌توجهی نسبت به نسخه اصلی اندروید گوگل متفاوت است.

با سپری شدن بیش از یک سال از انتشار MIUI 13، حالا اطلاعات زیادی در مورد MIUI 14 منتشر شده است. همچنین لیستی از دستگاه‌های شیائومی، پوکو و ردمی به عنوان دریافت کنندگان این به روزرسانی اعلام شده است. انتظار می‌رود رابط کاربری جدید هم ویژگی‌های کاربردی بسیاری را به همراه داشته باشد.

کمپانی شیائومی کنفرانس معرفی محصول جدید خود را ساعت 19:00 روز 11 دسامبر برگزار کرد. در این رویداد، این شرکت به طور رسمی از سری Xiaomi 13 و همچنین پوسته اندروید جدید خود، MIUI 14 رونمایی کرد. سری جدید Xiaomi 13 اولین تلفن‌های همراه پرچمدار با سیستم MIUI 14 خواهند بود. این رابط کاربری جدید چندین ارتقاء را به ارمغان می‌آورد که برخی از آنها واقعا شگفت‌انگیز و برجسته هستند.

در ادامه مطلب 3 مورد از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی را که پوسته  MIUI 14 به ارمغان خواهد آورد، بررسی می‌کنیم:

1. MIUI 14 PHOTON ENGINE

شیائومی، PHOTON ENGINE را برای کمک به سرعت بخشیدن به برنامه‌های شخص ثالث معرفی کرد. هر برنامه‌ای که از هر منبعی دانلود کنید می‌تواند با سیستم جدید MIUI 14 سرعت بسیار بهتری داشته باشد. PHOTON ENGINE در اعماق هسته لینوکس بهینه می‌شود و تجربه بی‌نظیری را برای کاربران MIUI به ارمغان خواهد آورد. یک پوستر رسمی که موتور فوتون MIUI 14 را نشان می‌دهد، اظهار می‌دارد که کارایی برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند تا 88 درصد بهتر شود. علاوه بر این، این ویژگی مصرف انرژی برنامه ها را تا 16 درصد کاهش می‌دهد. خوب است‌ تغییراتی را که این ویژگی جدید به همراه خواهد داشت، احساس کنید. همچنین پس از به روزرسانی می‌توانید به راحتی سرعت اپلیکیشن‌های گوشی شیائومی را با ورژن قبلی مقایسه کنیم.

Jia Fan، مدیر توسعه MIUI، ادعا می‌کند که MIUI 14 دارای چهار ویژگی اصلی خواهد بود. این سیستم با برنامه‌های از پیش نصب شده کمتری عرضه خواهد شد. همچنین ویژگی‌های کاربردی‌تر و طراحی جدید را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، روان‌تر و پایدارتر خواهد بود. این شرکت چینی لوگوی رسمی MIUI 14 را نیز منتشر کرده است. این لوگو با شعار “Forge new life” ( “زندگی جدید را ایجاد کنید” ) همراه است.

2. سیستم ULTRA-PURE

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب و شاید جذاب‌ترین ویژگی سیستم MIUI 14، «سیستم ULTRA-PURE» جدید است. شیائومی این سیستم را «ULTRA-PURE» می‌داند زیرا دارای حداقل سیستم‌افزار است. همچنین از حافظه کمی استفاده می‌کند و کمترین تعداد برنامه را از قبل نصب می‌کند. طبق گزارش‌ها، کاربران می‌توانند تمام برنامه‌های داخلی را حذف کنند و فقط هشت مورد از آنها باقی می‌ماند. به عبارت دیگر فقط برنامه‌های بسیار مرتبط مانند تماس‌های تلفنی، پیام‌ها، ساعت‌ها و فروشگاه برنامه‌ها می‌توانند روی تلفن باقی بمانند. این ویژگی می‌تواند تلفن همراه را بسیار سبک و روان کند.

سیستم ULTRA-PURE با رفع مشکل انباشتگی سیستم عامل سیستم شروع می‌شود. در 12 سال گذشته، MIUI سیستم اندروید را ارتقا داده و سیستم عامل آن در حال رشد بوده است اما این بار روند گسترش طبیعی سیستم را می‌شکند. هر چه سیستم بیشتر انباشته و حجیم شود، سنگین‌تر می‌شود. در مورد کاربرانی که به برخی از ویژگی‌ها نیاز ندارند چطور؟ به همین دلیل MIUI تصمیم به آزادسازی سیستم گرفته و حجم آن نسبت به نسخه قبلی 23 درصد کاهش یافته است.

آزاد کردن سیستم همچنین به معنای کاهش حافظه مورد نیاز است. کاربران میتوانند به خوبی میزان استفاده از حافظه توسط برنامه‌ها و سرویس‌های سیستم را کنترل کنند. با این کار حافظه بوت تا حد امکان آزاد می‌شود. به گفته Lei Jun، مدیر عامل شیائومی، کاربران اکنون این حق را دارند که انتخاب کنند چه اپلیکیشنی در دستگاه‌هایشان باقی بماند. به غیر از هشت برنامه ضروری، همه برنامه‌های از پیش نصب شده دیگر را می‌توان حذف کرد.

3. آیکون های قابل تغییر

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب سیستم MIUI 14 پشتیبانی آن از آیکون‌های بزرگ قابل تغییر است. آیکون‌های دسکتاپ که بیشتر با آنها آشنا هستید می‌توانند بزرگتر و بهتر باشند. اندازه جدید طرح دسکتاپ را رنگارنگ تر می‌کند. گزارش‌هایی وجود دارد که MIUI 14 از آیکون‌ها و ویجت‌های جدید قابل تنظیم پشتیبانی می‌کند.  همچنین در این سیستم می‌توان پوشه‌های بزرگی ایجاد نمود.

بنابراین، کاربرانی که همیشه آیکون‌های کمتر اما بزرگتر روی دسکتاپ خود می‌خواهند، اکنون می‌توانند آن‌ها را داشته باشند. به زبان ساده، MIUI 14 گزینه‌های شخصی سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

فعالیت  کاربران اولیه MIUI 14  از نوامبر آغاز شده است

در حال حاضر، برخی از کاربران MIUI از قبل این سیستم جدید را دارند. ارائه برنامه کاربران اولیه MIUI 14 از پایان 28 نوامبر آغاز شده است. این فعالیت کاربران اولیه در 28 دسامبر، پس از یک دوره یک ماهه، به پایان می‌رسد. کاربران انجمن شیائومی می‌توانند برای شرکت در طرح پذیرش اولیه MIUI 14 در طول زمان رویداد ثبت نام کنند. با این حال، لازم به ذکر است که این رویداد به یک دستگاه شیائومی برای هر کاربر محدود می‌شود. این ثبت نام شامل، اما نه محدود به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها  می‌شود. توجه داشته باشید که پس از ثبت نام موفق، نمی‌توان آن را جایگزین / لغو کرد. هنگام ثبت نام حتما اطلاعات دستگاه را تایید کنید.

کاربرانی که صلاحیت تجربه نسخه توسعه‌دهنده MIUI 14 و تجربه بتای عمومی Mijia 8.0 را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای مشاهده تست‌های داخلی شرکت‌کنندکان و یادگیری نحوه تجربه آن‌ها به «Xiaomi Community-My-My Internal Test» مراجعه کنند. علاوه بر این، پس از دریافت صلاحیت تجربه نسخه توسعه MIUI 14، باید منتظر آن انتشار باشید. البته لازم به ذکر است که انتشار سیستم به صورت دسته‌بندی شده خواهد بود. این بدان معنی است که همه مد‌ل‌ها به طور هم‌زمان آن را دریافت نخواهند کرد.

طبق گزارش MyDrivers، رابط کاربری MIUI 14 ممکن است دارای تبلیغات نباشد. کمپانی شیائومی می‌خواهد سیستم خود را برای کاربران جذاب‌تر کند. این منبع ادعا می‌کند که MIUI 14 بر خلاص شدن از شر bloatware و برنامه‌های از پیش نصب شده تاکید دارد. شیائومی قبلاً در MIUI 13 کارهای زیادی در این زمینه انجام داده است. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم این سیستم جدید چه چیزی را ارائه می‌دهد. با این حال، در حال حاضر همه چیز برای MIUI 14 خوب به نظر می‌رسد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH