رابط کاربری برنامه سرچ گوگل

ظاهر گوگل تغییر خواهد کرد!

گوگل در حال آزمایش برخی تغییرات و اضافه کردن چند ویژگی به رابط کاربری برنامه سرچ گوگل است، با شرح کامل این تغییرات با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

رابط کاربری برنامه سرچ گوگل ظاهر جدیدی پیدا می‌کند. به گفته Android Police، گوگل در حال آزمایش برخی تغییرات در اپلیکیشن خود، از جمله نوار جست‌وجوی ضخیم‌تر است. نمادهای جست‌وجوی صوتی و Google Lens روی نوار باقی می‌مانند. همچنین، علاوه بر نوار جست‌وجو، یک بخش جدید در زیر آن قرار می‌گیرد که پیشنهادهای میانبر مانند «جستجوی اسکرین شات‌های اخیر از کتابخانه‌تان»، دریافت کمک برای تکالیف خود با استفاده از دوربین و لنز Google، نحوه شناسایی آهنگ‌ها و موارد دیگر را در خود جا داده است.
این پیشنهادها می‌توانند کارهایی را که سرچ Google می‌تواند انجام دهد و شاید شما آن‌ها را نمی‌دانستید، برای شما معرفی کند. علاوه بر معرفی شما می‌توانید با یک لمس صفحه آن‌ها را امتحان کنید.

همچنین یک نماد زنگ در کنار تصویر نمایه شما در سمت راست بالای صفحه نمایش قرار خواهد گرفت. روی آن ضربه بزنید تا اعلان‌های مربوط به همه موضوعاتی را که در Google مشترک شده‌اید (Subscribed)، ببینید. پیشرفت‌های دیگری در این برنامه نیز وجود دارد: از جمله امکان نمایش نتایج جست‌وجو حتی قبل از اتمام تایپ. توجه داشته باشید که این ویژگی همان چیزی نیست که به شما پیشنهادهایی را برای جست‎‌وجو در هنگام تایپ نشان دهد.

رابط کاربری برنامه سرچ گوگل
تفاوت این است که با ویژگی جدید، سرچ گوگل سعی می‌کند حتی قبل از اتمام تایپ آن در نوار سرچ، بفهمد که به دنبال چه چیزی هستید و قبل از اتمام کار، نتایج را به شما نشان می‌دهد. اگر Google به درستی منظور سرچ شما را بفهمد، ثانیه‌های ارزشمندی را در سرچ Google صرفه‌جویی خواهید کرد. اگر گوگل اشتباه کند، مدت زمانی که طول می‌کشد برای بررسی و تایپ کامل درخواست خود، به نتایج پایین نگاه کنید، چند ثانیه نسبت به سرچ قدیمی بیشتر طول می‌کشد. بنابراین برای اینکه این کار مفید باشد، گوگل باید الگوریتم خود را به خوبی پیاده‌سازی کند که با توجه به سابقه گوگل، چندان شکی در موفقیت آن در این امر نداریم.
در حال حاضر مشخص نیست که آیا Google تغییرات فوق الذکر در رابط کاربری سرچ را برای همه منتشر می‌کند یا این که بخشی از یک تست A/B است (گوگل معمولاً این تغییرات را اجرا می‌کند). این تست‌ها برای برخی از کاربران به صورت تصادفی اعمال می‌شوند و در صورت بازخورد مثبت، برای همه منتشر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH