شرکت میزو طرح اولیه سیستم ضد سرقت برای گوشی‌های هوشمند را ثبت کرد

میزو اخیرا پتنت مربوط به فناوری جدیدی را ثبت کرده که به کاربران امکان می‌دهد تا از گوشی هوشمند خود در برابر سرقت (به‌جای سرقت هویت) محافظت کنند. همچنین کاربران به لطف وجود این فناوری در صورت مفقود شدن گوشی تلفن همراه خود قادر به یافتن آن خواهند بود. اسناد متعلق به پتنت ثبت شده، نحوه عملکرد سیستم را به این شکل توصیف می‌کنند:

چنان‌چه گوشی هوشمند به سرقت رفته باشد؛ در این‌صورت کاربر بایستی با مراجعه به یک وبسایت خاص، عملکرد ضد سرقت را فعال نماید. در نتیجه دستگاه دستورالعمل‌ها را دریافت کرده و به حالت صفحه مشکی‌رنگ منتقل خواهد شد. در نتیجه دستگاه کاملا غیر قابل استفاده می‌شود. بعلاوه درگاه سیم‌کارت نیز قفل شده و قرار دادن سیم‌کارت جدید درون گوشی توسط سارقان و ادامه استفاده آنها از دستگاه به سرقت رفته را غیرممکن می‌کند.

همچنین فناوری جدید ثبت شده توسط میزو می‌تواند با روش دیگری نیز عمل نماید. چنان‌چه مالک گوشی تصور کند که دستگاه وی به سرقت نرفته و تنها در جایی مفقود شده است؛ در این‌صورت می‌تواند قابلیت دسترسی به اینترنت را از راه دور فعال نماید. بدین‌ترتیب گوشی هوشمند اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی خود را برای کاربر ارسال کرده و امکان یافتن آن توسط مالک فراهم می‌شود. در این‌حالت سیم‌کارت مسدود نشده و دسترسی به گوشی هوشمند نیز کماکان حفظ خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این فناوری چه زمانی در گوشی‌های میزو ظاهر خواهد شد. در حال حاضر این فناوری تنها یک پتنت نسبتا جالب محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH