قابلیت ذخیره‌سازی صفحات وب به صورت PDF به فایرفاکس اضافه شد

با وجود تسلط گوگل کروم و مایکروسافت اج بر بازار مرورگرهای وب، فایرفاکس کماکان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در این حوزه محسوب می‌شود. این مرورگر همچنان به روند ارائه ویژگی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های مداوم ادامه می‌دهد. بر اساس اعلام وبسایت Android Police آخرین آپدیت این برنامه با نام فایرفاکس 108 به شما امکان می‌دهد تا صفحات وب را در قالب فایل PDF ذخیره نمایید.

فایرفاکس یکی از معدود مرورگرهایی است که بر پایه پلتفرم Chromium طراحی نشده است. Chromium همان چیزی است که مرورگرهایی نظیر گوگل کروم و مایکروسافت اج بر پایه آن تولید شده‌اند.

همچنین یکی از ویژگی‌های متمایزکننده فایرفاکس این است که این مرورگر به‌صورت پیش‌فرض روی هیچ سیستم‌عاملی بارگذاری نشده است. این موضوع بدان معناست که مرورگر مذکور بدون هرگونه حمایت اضافی به شهرت دست یافته است.

گاهی اوقات ما از قطع دسترسی خود به اینترنت آگاهی داریم و یا مایل هستیم تا یک صفحه وب را جهت مشاهده در آینده فهرست نماییم. به همین دلیل بعضا صفحات وب را ذخیره می‌کنیم. این موضوع به ما امکان می‌دهد تا بعدها صفحات وب را بدون نیاز به بارگذاری مجدد مشاهده کنیم. پیش از این کاربران قادر به ذخیره‌سازی صفحات وب با استفاده از فایرفاکس بودند؛ اما اکنون موزیلا تصمیم گرفته تا فرمت دیگری را جهت ذخیره‌سازی صفحات وب ارائه نماید.

اکنون کاربران به لطف انتشار نسخه 108 فایرفاکس می‌توانند صفحات وب را با فرمت PDF ذخیره کنند. چنین افزونه‌ای فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد؛ زیرا PDF یک فرمت کاملا استاندارد به‌شمار می‌رود. این موضوع بدان معناست که کاربران در صورت تمایل به آسانی می‌توانند صفحات وب را با سایرین به اشتراک بگذارند.

نحوه ذخیره‌سازی صفحات وب

ذخیره‌سازی صفحات وب در فایرفاکس با فرمت PDF بسیار آسان است. بدین منظور بایستی صفحه‌ای که مایل به ذخیره‌سازی آن هستید را بارگذاری کنید. سپس روی منو سه نقطه در نوار ابزار کلیک کرده و گزینه share را انتخاب کنید. بدین‌ترتیب منو کشویی از قسمت تحتانی صفحه و به سمت بالا گشوده خواهد شد. دکمه Save as PDF در قسمت انتهایی این منو قابل رویت است. با انتخاب این گزینه، صفحه وب بالاخره با فرمت PDF ذخیره شده و در پوشه Downloads قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH