فیلم افقی تیک تاک

تهدیدی بزرگ برای یوتیوب؛ ویدیوهای افقی بالاخره به تیک تاک می‌آیند!

شرکت تیک تاک قصد دارد فیلم های افقی را به برنامه خود اضافه کند تا رقابت خود را با یوتیوب آغاز کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

تنها چیزی که مردم TikTok را به خاطر آن می‌شناسند چیست؟ پیمایش فیلم‌های عمودی. این روندی است که شرکت‌های دیگری مانند اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب از آن پیروی کرده‌اند. با این حال TikTok در حال حاضر در حال آزمایش ویدیوهای افقی در پلتفرم خود است تا شاید بتواند با یوتیوب وارد رقابت شود.

توجه داشته باشید که یوتیوب در سال 2020 تلاش کرد با افزودن Shorts وارد رقابت با فیلم‌ها عمودی تیک تاک شود.

از زمان عرضه تا الان، TikTok به چیزی بیش از یک پلتفرم ساده برای ارسال کلیپ‌های کوتاه تبدیل شده است. مردم مشاغل مختلفی را با استفاده از این برنامه ایجاد کرده‌اند. درضمن می‌توانند ویدیوهای 10 دقیقه‌ای را در TikTok ارسال کنند.

با وجود این ویژگی‌ها تیک تاک به یک پلتفرم تمام عیار اشتراک گذاری ویدیو تبدیل شده است. پیشرفت‌های این برنامه چشمگیر است و به نظر می‌رسد که چیز زیادی نمی‌تواند آن را متوقف کند. حتی دولت آمریکا در تلاش است تا با تسلط TikTok در ایالات متحده مبارزه کند.

تیک تاک در حال آزمایش ویدیوهای افقی است

یکی از اصلی‌ترین مواردی که TikTok به آن مشهور است، محبوب کردن فید (Feed) ویدیوی اسکرول عمودی است. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت می‌خواهد در طول افق توسعه یابد.

شرکت TikTok در مصاحبه با TechCrunch تأیید کرد که در حال حاضر در حال آزمایش فیدهای ویدیویی افقی در بین تعدادی منتخب از کاربران در سراسر جهان است.
این شرکت از این حالت به عنوان “حالت تمام صفحه” یاد می‌کند. وقتی روی نماد تمام صفحه ضربه می‌زنید، گوشی به حالت افقی می‌رود. ما انتظار داریم که با زدن این دکمه، همه عناصر UI (رابط کاربری) مانند دکمه‌های “لایک”، نظر، اشتراک گذاری، نمایه، ارسال مجدد و سایر دکمه‌ها ناپدید شوند. با این حال، باید منتظر عرضه رسمی برای همه باشیم تا در مورد رابط کاربری آن نظر دهیم.

این ویژگی ممکن است برای همه ویدیوهایی که قبلاً در TikTok پست شده‌اند، نیز کار کند. بنابراین، حتی ویدیوهای عمودی نیز ممکن است به صورت افقی مشاهده شوند. افزودن این ویژگی، این امکان را به مردم می‌دهد که هنگام ساخت محتوا، خود را محدود به تصاویر عمودی نکنند.

بدون شک، این یک تهدید بزرگ برای یوتیوب خواهد بود. یکی از چیزهایی که یوتیوب برای آن تلاش کرده بود این بود که می‌توانستید به‌راحتی بنشینید و با محتواهای تمام صفحه طولانی، ساعت‌ها در یوتیوب باشید.

اکنون که کاربران TikTok می‌توانند ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای پست کنند و به زودی امکان پخش فیلم‌های افقی نیز فراهم می‌شود، تیک تاک می‌توانند به یک نسخه متفاوت از یوتیوب تبدیل شود.

این قطعاً برای یوتیوب ناخوشایند است، زیرا این شرکت در تلاش است تا Shorts را به یک چیز بزرگ تبدیل کند و با تیک تاک رقابت کند. بنابراین، ضد حمله TikTok به بخش اصلی یوتیوب، برای آن شرکت خبر خوبی نخواهد بود.

در حال حاضر، ما دقیقاً نمی‌دانیم که TikTok قرار است چه زمانی از ویدیوهای افقی خود رونمایی کند. با ارائه شدن اطلاعات بیشتر در این داستان، شما را در جریان خواهیم گذاشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH