ممنوعیت استفاده از تیک تاک به کارمندان دستگاه‌های دولتی آمریکا رسید

اکنون جورجیا نیز به ایالت‌هایی پیوسته است که قصد دارند برنامه تیک تاک را در دستگاه‌های دولتی ممنوع کنند. برایان کمپ که وظیفه فرمانداری ایالتی جورجیا را برعهده دارد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که زین پس به طور رسمی استفاده از این اپلیکیشن اجتماعی محبوب در دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌شود.

او دلیل این امر را نگرانی‌های امنیتی بیان کرده و خاطرنشان کرد که همه دستگاه‌ها از جمله رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و هرچه که بتوان روی آن این برنامه را نصب کرد، شامل این ممنوعیت می‌شوند و دستگاه‌های کارکنان فدرال آمریکا نیز جزو آن‌ها هستند.

برایان کمپ گفت که این اقدام برای حفظ امنیت کشور در برابر حزب کمونیست چین انجام شده است و جورجیا یا هر ایالت و کشور دیگری نیز موظف است دست دشمنان را از اطلاعات حساس و نفوذ در داده‌های امن کوتاه کند، امنیت کشور را تامین کند و در آخر اینکه از تهدیدات سایبری جلوگیری کند.

علاوه بر تیک تاک، دو برنامه ارتباطی وی‌چت و تلگرام نیز در دستگاه‌های دولتی جورجیا ممنوع شده‌اند که می‌تواند به دلیل سازنده‌های چینی و روسی آنها باشد.

بر اساس گزارش منتشر شده، جورجیا اکنون یازدهمین ایالت آمریکا است که توانسته تیک تاک را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کند. سایر ایالت‌ها نیز آلاباما، آیووا، مریلند، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تگزاس و یوتا هستند.

هنگامی که تمامی کشورها سعی دارند تیک تاک را در کشور خود ممنوع کنند، شرکت‌های دیگری مانند یوتیوب و متا سعی دارند در این عرصه رقابت کنند و تمامی کاربران این برنامه را به سمت خود جذب کنند. همانطور که می‌دانید متا در اقدام جدیدی قابلیت Instagram Reels را اضافه کرده و یوتیوب نیز موفق به طراحی YouTube Shorts شده است. اگر این روند ادامه داشته باشد، کاربران تیک تاک به سمت برنامه‌های دیگری با همین ویژگی‌ها خواهند رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH