نمونه اولیه از تویوتا هایلوکس الکتریکی رونمایی شد + گالری تصاویر

شرکت خودروسازی تویوتا اکنون 60 ساله شده است؛ در طی این رویداد، این شرکت از دو خودروی برقی جدید خود در تایلند رونمایی کرده است. این دو خودرو، تویوتا هایلوکس Revo BEV و تویوتا IMV 0 نام دارند که توسط مدیرعامل این شرکت، آکیو تویودا، معرفی شده است.

رونمایی از این خودروها نشان از دستیابی تویوتا به نقطه کربن-خنثی دارد. بدین ترتیب، تویوتا به شکل بهتری می‌تواند با چالش‌های خاصی که در توسعه خودروهای تجاری الکتریکی وجود دارند، مقابله کند.

اطلاعات زیادی درباره جزئیات تویوتا هایلوکس Revo BEV منتشر نشده است ولی همینقدر می‌دانیم که جلوپنجره آن بدون منفذ بوده و درگاه شارژ نیز روی گلگیر جلو سمت چپ قرار گرفته است که نشان از یک خودروی برقی دارد.

علاوه بر تویوتا هایلوکس Revo BEV، کانسپت جدید تویوتا IMV 0 نیز معرفی شده است. هیچ اطلاعاتی از زمان تولید این خودرو ارائه نشده است. این خودرو می‌تواند رقیب خوبی برای خودروهای الکتریکی از قبیل LDV eT60 و جک T9 EV و جیلی رادار RD6 که در سال 2024 عرضه می‌شوند، باشد.

شرکت تویوتا اخیرا اعلام کرده بود که قرار است تویوتا هایلوکس هیدروژنی را با همکاری چند شرکت دیگر تولید کند و اکنون نیز گفته است چندین خودروی الکتریکی که قرار بود تا سال 2023 تولید و عرضه شود را متوقف کرده است. گفته شده بود که 3.5 میلیون خودروی الکتریکی این شرکت تا پایان سال 2030 طراحی خواهند شد.

اولین خودروی الکتریکی این شرکت که قرار است در سال 2023 رونمایی شود، شاسی‌بلند bZ4X است. معاون فروش و بازاریابی تویوتا، شان هانلی، گفته است که رونمایی از کانسپت کاملا جدید تویوتا هایلوکس Revo BEV باعث شده است که هرچه بیشتر دستیابی به کربن خنثی مهم تلقی شود. وسایل نقلیه‌ای که در آینده تولید می‌شوند، باید کاربردی، مقرون به‌صرفه و سازگار با محیط‌زیست باشند.

تویوتا در آخر اینچنین گفت که قصد دارد در آینده بیشتر خودروهای خود را طبق طرح کربن‌خنثی بسازد؛ اینگونه هم از محیط‌زیست محافظت می‌کند و هم اینکه خودروها کاربردی‌تر خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH