Charms Bar از ویندوز ۹ حذف و دسکتاپ مجازی اضافه خواهد شد!

charms-bar

نسخه بعدی ویندوز که با نام آستانه یا Threshold شناخته می‌شود، قرار است به جز استارت منوی جدید، تغییرات متعددی در رابط کاربری خود به همراه داشته باشد. Threshold که احتمالا ویندوز ۹ نام خواهد گرفت، قرار است یکی دیگر از ویژگی‌های بحث‌برانگیز که در ویندوز ۸ معرفی شده بود را حذف کند. این ویژگی همان Charms bar معروف(یا بدنام!) است.

در صفحات لمسی، با کشیدن انگشت روی سمت راست صفحه به طرف داخل با این نوار مواجه می‌شوید که کار با آن راحت است(با وجود این که مشخص نیست این نوار کجا قرار دارد).

اما زمانی که از موس و کیبرد استفاده می‌کنیم، باید اشاره‌گر را به سمت بالا یا پایین سمت راست صفحه برده و آن را به سمت مخالف بکشید تا نوار Charms به شکل جادویی ظاهر شود!

این نوار به شما اجازه می‌دهد در میان فایل‌ها جستجو کنید یا چیزها را به اشتراک بگذارید و به تنظیمات دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشید. در حرکت جدید مایکروسافت برای راحتی بیش‌تر کار با موس و کیبرد، این نوار در ویندوز ۹ به کلی حذف خواهدشد. قبلا روشن شده بود که منوی استارت دوباره بازگشتی قدرتمند به این نسخه جدید ویندوز خواهد داشت و از اپلیکشین‌های مدرن با استایل مترو همچنان پشتیبانی خواهد کرد.

جالب توجه این که، این نوار علاوه بر دسکتاپ‌ها، از تمام نسخه‌های ویندوز حذف خواهد شد و شما در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های با صفحات لمسی هم این نوار را نخواهید یافت. علت آن است که برنامه‌های مدرن، نوار عنوانی را دریافت خواهند کرد که همه گزینه‌های نوار Charms در آن وجود خواهد داشت.

ویندوز ۹، همچنین دسکتاپ‌های مجازی را به همراه خواهد داشت. چیزی که چند وقتی است رقابت را در میان سیستم‌های عامل تقویت کرده است. به عنوان مثال سیستم‌عامل‌های OS X اپل و Ubuntu در حال حاضر از دسکتاپ مجازی استفاده می‌کنند. به همان روشی که شما بین برنامه‌ها جابجا می‌شوید، می‌توانید بین دسکتاپ‌های مختلف هم جابجا شوید، به این مظور که هر دسکتاپ را به کار خاصی اختصاص دهید یا برنامه‌های مختلفی را روی آن‌ها اجرا کنید.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی به شکل آماده و دسترس از ابتدا به همراه ویندوز عرضه می‌شود یا به شکل یک ویژگی پنهان در ویندوز تعبیه خواهد شد.

هدف مایکروسافت از نسخه بعدی ویندوز این است که آن را برای کاربرانی که هنوز از ویندوز‌های XP، Vista یا 7 استفاده می‌کنند، به خصوص کاربران تجاری و افرادی که سر و کاری با صفحات لمسی ندارند، جذاب کند. نسخه پیش‌نمایش ویندوز ۹ در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

1 در مورد “Charms Bar از ویندوز ۹ حذف و دسکتاپ مجازی اضافه خواهد شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH