ارز دیجیتال در روسیه

اولین و بزرگترین معامله قانونی ارز دیجیتال در روسیه، از طریق یوآن چین انجام شد

یک شرکت روسی اولین تراکنش مجاز این کشور را با دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) که شامل ارز خارجی یوان چین بود، ثبت کرد. طبق گزارش‌ها، این معامله، بزرگترین معامله‌ای است که تا به امروز تحت قانون فعلی DFA روسیه انجام شده است. این قانون روسیه صدور توکن‌هایی را پوشش می‌دهد که با بدهی‌های تجاری تضمین شده‌اند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

یک شرکت دارای مجوز قانونی، اولین معامله کشور روسیه را با دارایی‌های مالی دیجیتالی را با پول خارجی یوآن چین نهایی کرده است. این معامله شامل صدور DFA به ارزش 58 میلیون یوان چین (تقریباً 516 میلیون روبل یا 8.26 میلیون دلار) بود که با بدهی‌های تجاری تضمین شده بود.

این تراکنش بر روی پلتفرمی که توسط Lighthouse توسعه داده شده بود، انجام شد. این پلتفرم در ماه مارس توسط بانک روسیه به عنوان یکی از “اپراتورهای سیستم‌های اطلاعاتی” مجاز به مدیریت دارایی‌های مالی دیجیتال تایید شد. بزرگ‌ترین بانک روسیه یعنی Sber، و سرویس توکن‌سازی Atomyze نیز همانند این پلتفرم تایید شدند.

در حالی که مقامات روسیه در حال کار برای اتخاذ یک چارچوب قانونی جامع‌تر برای همه دارایی‌های دیجیتال، از جمله رمزارزها، هستند، قانونی درمورد «دارایی‌های مالی دیجیتال» که در ژانویه 2021 اجرا شد، برخی از تراکنش‌ها با سکه‌ها یا توکن‌هایی را که صادرکننده دارند، قانونی می‌کند.

مقامات مسکو اکنون می‌خواهند پرداخت‌های رمزنگاری شده برای قراردادهای فرامرزی را قانونی کنند و استفاده از روبل و ارزهای ملی شرکای مانند چین را در تجارت خارجی گسترش دهند. دلیل اصلی این اقدامات، دور زدن محدودیت‌های اعمال شده توسط غرب به خاطر جنگ در اوکراین و کاهش وابستگی روسیه به دلار آمریکا و یورو است.

به نقل از خبرگزاری روسی RBC Crypto، لایت هاوس خاطرنشان کرد که اولین عملیات DFA شامل ارز خارجی نیز به بزرگترین جایگاه از این نوع در بازار کشور برای دارایی‌های مالی دیجیتال تبدیل شده است.

شرکت فین‌تک توضیح داد که سررسید توکن‌های صادر شده 29 روز و نرخ بهره آن 4 درصد است که مزایای DFAها را نسبت به وام‌های کوتاه‌مدت روبل که با نرخ سالانه 9 تا 10 درصد ارائه می‌شود، برجسته می‌کند. همچنین اشاره کرد که DFA خطرات ناشی از نوسانات ارز را برای صادرکنندگان کاهش می‌دهد.

دنیس یوردانیدی، مدیر کل Lighthouse معتقد است که ابزار مالی جدید، فرصتی برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت ارزان بدون رقابت با بازار اوراق قرضه سنتی که سرمایه‌گذاری‌های مالی بلندمدت را ارائه می‌دهد، فراهم می‌کند. بر اساس یک نظرسنجی که در ماه نوامبر انجام شد، 37 درصد از شرکت‌های روسی آماده ورود به بازار DFA به عنوان ناشر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH