واتس‌آپ قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده را تسهیل می‌کند

قابلیت حذف پیام‌های ارسالی در چت‌های گروهی از مدت‌ها قبل توسط تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ارائه شده بود. با این‌حال واتس‌آپ نیز بالاخره تصمیم گرفت تا این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده و امکان حذف پیام‌های ارسالی در چت‌های گروهی را فراهم نماید. اضافه شدن این ویژگی به واتس‌آپ؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان با میلیاردها کاربر در سراسر دنیا خبری خوشایند به‌شمار می‌رفت.

با این‌حال چنان‌چه شما در عوض گزینه “حذف برای همه” (Delete for everyone) روی گزینه “حذف برای من” (Delete for me) ضربه بزنید؛ در این‌صورت بازیابی پیام‌های حذف شده واتس‌آپ در چت گروهی امکان‌پذیر نیست. پیش از این برای لغو این اقدام و حذف پیام برای کلیه افراد حاضر در چت گروهی هیچ راهکاری وجود نداشت.

اما اکنون قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده واتس‌آپ به آرامش هر چه بیش‌تر کاربران کمک می‌کند. برای حذف پیام‌ها در واتس‌آپ 2 روش مختلف وجود دارد. گزینه Delete for me تنها پیام منتشر شده در یک چت فردی یا گروهی را از روی دستگاه‌ شما حذف می‌کند. در این‌حالت پیام‌های ارسالی برای دریافت‌کنندگان کماکان به‌صورت مشهود باقی خواهند ماند. همچنین شما برای حذف پیام از روی دستگاه کلیه دریافت‌کنندگان آن می‌توانید گزینه Delete for everyone را انتخاب کنید.

پیش از این چنان‌چه مایل به حذف پیام ارسالی برای کلیه دریافت‌کنندگان بودید و به اشتباه گزینه Delete for me را انتخاب می‌کردید؛ این موضوع موجب نگرانی و وحشت شما می‌شد؛ چرا که با حذف پیام برای شما امکان لغو این اقدام و حذف پیام ارسالی به کلیه مخاطبان وجود نداشت. بدین‌ترتیب این پیام احتمالا شرم‌آور کماکان برای کلیه دریافت‌کنندگان قابل رویت باقی می‌ماند.

ویژگی جدید واتس‌آپ موسوم به “Accidental Delete” به بازیابی پیام‌های حذف شده در این پیام‌رسان کمک کرده و به منظور لغو عمل “Delete for me” یک پنجره زمانی 5 ثانیه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب با بازیابی پیام امکان حذف آن برای تمامی دریافت‌کنندگان فراهم خواهد شد. این ویژگی خوب اکنون در حالی به واتس‌آپ اضافه شده که بایستی از مدت‌ها قبل در این پیام‌رسان ارائه می‌شد. اما موضوع مهم این است که همه چیز در نهایت ختم به خیر شود.

1 در مورد “واتس‌آپ قابلیت بازیابی پیام‌های حذف شده را تسهیل می‌کند”

  1. جناب گوهری یه سوال دارم . چرا تو موبو گرام در قسمت نشست های فعال, یه نشست فعال اضافه(pc) هست که هر چقدر پاکش می کنیم باز میاد؟..من که فقط تو گوشیم از این اپلیکیشن استفاده می کنم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH