جهان در حال الکتریکی‌ شدن؛ ال‌جی، اپل و شیائومی خودروهای الکتریکی می‌سازند

شرکت ال‌جی قرار است قطعات خودروی برقی اپل را تامین کند. اپل که نام این خودرو را اپل‌کار گذاشته است، از ال‌جی، دومین تولیدکننده بزرگ باتری خودروهای الکتریکی، درخواست کرده تا باتری، دوربین‌های موردنیاز رانندگی و سایر قطعات این خودرو را طراحی کند.

گروه ال‌جی اکنون خط تولید بزرگی برای طراحی قطعات خودروی الکتریکی اپل فراهم کرده است. ساخت باتری‌های الکتریکی تسلا، کیت‌های دوربین خودران تسلا ویژن و همچنین ساخت ال‌جی الکترونیکس با قطعات الکتریکی در کارنامه این شرکت ثبت شده است. احتمالا این شرکت قصد دارد نمایشگر مرسدس بنز را نیز طراحی کند.

قرار بر این شده است که یک کارگروه متشکل از کارکنان و مهندسان ال‌جی تشکیل شود. ال‌جی در گذشته نیز بارها ثابت کرده بود که می‌تواند مسئولیت تامین قطعات اپل‌کار را برعهده بگیرد. حالا نیز اپل به سراغ ال‌جی رفته تا از تجربیات زیاد این شرکت کره‌ای استفاده کند. گرچه به خوبی با آنها آشنایی دارد؛ زیرا ال‌جی مسئولیت تامین قطعات آیفون و سایر دستگاه‌های این شرکت را نیز برعهده داشته است.

در طی قوانین جدیدی که ارائه شده است، شرکت‌ها موظفند شرکت‌های چینی را از زنجیره تامین قطعات محصولات کنار بگذارند؛ با این وجود، اپل چاره‌ای جز همکاری با شرکت‌های کره‌ای ندارد.

اپل‌کار در سال 2026 وارد بازار خواهد شد

این پروژه نه تنها به ال‌جی کمک می‌کند تا در صنعت ساخت خودروهای برقی و سیستم شارژ در مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و موارد مشابه خودی نشان دهد، بلکه می‌تواند کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند خود را نیز بازسازی کند. طبق شایعات، اپل قصد دارد از چندین شرکت از جمله هیوندای و کیا برای ساخت پلتفرم برقی خود استفاده کند. در این بین، فاکسکان نیز برای مونتاژ در نظر گرفته شده است.

احتمالا اپل‌کار در سال 2026 وارد بازار خواهد شد. اپل باید سعی کند تا سال 2026، خودروهای خود را به سمت الکتریکی‌سازی پیش ببرد.

خب همانطوری که در عنوان نیز اشاره کردیم، شیائومی قصد دارد خودروی برقی خود را با سیستم خودران عرضه کند. اطلاعات جدیدی هم منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت روی باتری‌های خودروی برقی کار می‌کند. خنک‌کنندگی باتری‌ها، شارژ سریع، سلامت باتری و ایمنی جزو عواملی است که خودروسازان در صنعت خودروهای برقی باید به آنها توجه کنند.

خودروی برقی شیائومی

طبق تصویری که از این پتنت منتشر شده است، می‌توان فهمید که مایع خنک‌کننده بین هر ردیف سلول قرار گرفته که از هر دو طرف تخلیه می‌شود. هر ردیف قادر است بخش بزرگتری را خنک کند در نتیجه خنک‌کنندگی بهتری در باتری شکل می‌گیرد.

شیائومی خاطرنشان کرده است که قرار است شاهد خودروی برقی با بهبود عملکرد، کارایی، ایمنی، افزایش عمر و سلامت باتری و شارژ سریع‌تر باشیم. البته هنوز مشخص نیست که این شرکت قصد دارد در چه تاریخی خودروی مذکور را وارد بازار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH