آموزش شیر کردن وی پی ان موبایل با تلویزیون و دستگاه‌های دیگر

شیر کردن وی پی ان یا همان به اشتراک گذاری VPN موبایل با تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر از جمله کامپیوتر، یکی از سوالات همیشگی کاربران است که در این مقاله از آی‌تی‌رسان می‌خواهیم به صورت کامل نحوه انجام آن را آموزش دهیم.

همه از VPN و مزایای آن با خبر هستید. شما می‌توانید از طریق وی پی ان در یک فضای امن اینترنتی فعالیت کنید یا تحریم‌ها را دور بزنید و به سرویس‌های مهم خارجی دسترسی داشته باشید، حتی وی پی ان می‌تواند در افزایش سرعت اتصال شما هم تاثیر داشته باشد. با همه این‌ها، انواع وی‌ پی ان رایگان و پولی برای موبایل در دسترس است اما استفاده از آن‌ها در کامپیوتر، تلویزیون و سایر گجت‌ها به راحتی موبایل نیست.

به همین دلیل اکثر افراد به دنبال استفاده از وی‌ پی ان موبایل و مزایای آن در سایر دستگاه‌ها هستند. این روزها تقریبا کسی نیست که شیر کردن اینترنت موبایل را بلد نباشد. همه می‌دانند که چگونه اینترنت گوشی‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند. اما امروز می‌خواهیم نحوه شیر کردن وی پی ان را به شما آموزش دهیم. یعنی بعد از متصل شدن به وی پی ان در گوشی و استفاده از مزایای آن، بتوانید اینترنت بدون محدودیت گوشی را به اشتراک بگذارید. در واقع هر دستگاهی به گوشی شما متصل شود، دیگر نیازی به وی‌ پی ان نخواهد داشت و می‌تواند از اینترنت بدون محدودیت استفاده کند.

چه دلیلی برای شیر کردن وی پی ان گوشی وجود دارد؟

  • دسترسی دشوارتر به وی‌ پی ان در کامپیوتر، تلویزیون و…
  • دور زدن محدودیت تعداد مشترکین وی پی ان
  • سرعت و پایداری بیشتر وی پی ان موبایل
  • امکان نصب برنامه و استفاده از ویژگی‌های هوشمند تلویزیون‌ها
  • دسترسی آسان به گوگل پلی در انواع دستگاه‌ها
  • و…

چگونه VPN موبایل را با تلویزیون به اشتراک بگذاریم؟

مسلما اولین چیزی که لازم دارید، یک وی پی ان خوب و قدرتمند است. در واقع قبل از انجام هرکاری، شما باید در گوشی‌تان یک وی‌ پی ان خوب و باکیفیت داشته باشید، سپس ادامه مقاله را بخوانید تا بتوانید اینترنت بدون محدودیت را در تلویزیون داشته باشید و از آن استفاده کنید.

  • ابتدا برنامه Every Proxy را از این لینک بر روی گوشی اندرویدی‌ خودتان نصب کنید. اگر به گوگل پلی دسترسی ندارید، می‌توانید با یک سرچ ساده، این اپلیکیشن سبک و کاربردی را از جای دیگری دانلود کنید.
  • از طریق تنظیمات یا منوی نوتیفیکیشن گوشی، هات‌اسپات را روشن کنید.
  • حالا تلویزیون را به هات‌اسپات گوشی متصل کنید. یعنی به منوی وای فای تلویزیون رفته و بجای اینترنت وای فای خانه، به گوشی خودتان متصل شوید.

آموزش استفاده از فیلترشکن گوشی در تلویزیون و کامپیوتر

  • اکنون وی پی ان را روی گوشی فعال کرده و مطمئن شوید که متصل شده و امکان استفاده از مزایای آن در گوشی وجود دارد.
  • برنامه Every Proxy را در گوشی اجرا کنید و تیک گزینه HTTP را بزنید.
  • در صفحه باز شده، چند آی‌پی و یک پورت خواهید دید.

آموزش کامل شیر کردن وی پی ان با Every Proxy

  • حالا کافی‌ست تا در تنظیمات پروکسی تلویزیون، در بخش هاست، یکی از آی‌پی‌های موجود در برنامه را وارد کرده و در بخش پورت هم پورت داده شده را بزنید (لیست آی‌پی‌ها در بخش تنظیمات اپلیکیشن هم موجود است).

کار تمام شد. اکنون وی‌ پی ان گوشی شما با تلویزیون به اشتراک گذاشته شده و می‌توانید از تمام قابلیت‌های تلویزیون خودتان بدون محدودیت بهره‌مند شوید. یعنی از گوگل پلی استفاده کنید، به نتفلیکس دسترسی داشته باشید و ویدئوهای یوتیوب را ببینید و… .

نکته: تنظیمات مربوط به پروکسی در تلویزیون‌های مختلف متفاوت است؛ اما به صورت کلی این بخش در تنظیمات وای فای و در صورت انتخاب وای فای که به آن متصل هستید (در اینجا یعنی همان هات اسپات گوشی) از بخش Modify Network و یا Advanced Options قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه وی پی ان موبایل را با کامپیوتر به اشتراک بگذاریم؟

شیر کردن وی پی ان موبایل با کامپیوتر تفاوت خاصی با تلویزیون ندارد. شما باید تمام مراحل را انجام دهید و تنها تفاوت مربوط به محل درج پروکسی است که در کامپیوترهای مختلف باید مسیر متفاوتی را دنبال کنید.

برای مثال در ویندوز ۱۰ و ۱۱ وارد بخش استارت شده و تنظیمات Proxy Settings را پیدا کنید (با سرچ کردن می‌‌توان به راحتی این بخش را پیدا کرد). این گزینه در بخش تنظیمات ویندوز از طریق زیر شاخه Network & Internet و سپس از بخش Proxy قابل انتخاب است. حالا کافی‌ست تا در قسمت Manual Proxy Setup اطلاعات را وارد کرده و گزینه Use a Proxy Server را بزنید و تنظیمات را ذخیره کنید. کار تمام است و می‌توانید از وی پی ان گوشی روی کامپیوتر استفاده کنید و تحریم‌ها را دور بزنید!

شیر کردن وی پی ان

پاسخ به سوالات متداول

  1. اکثر افراد گمان می‌کنند که فقط اینترنت دیتا را می‌توان به اشتراک گذاشت اما در بسیاری از گوشی‌های امروزی امکان به اشتراک گذاری اینترنت وای‌فای هم وجود دارد. یعنی شما می‌توانید به وای فای متصل شوید، وی‌ پی ان را روشن کنید و سپس از طریق هات اسپات، اینترنت وای فای را با دیگران به اشتراک بگذارید. مثلا این گزینه در گوشی‌های سامسونگ با نام وای فای شیرینگ (Wi-Fi Sharing) وجود دارد. با فعال کردن آن، امکان روشن کردن وای فای و هات‌اسپات به صورت همزمان وجود خواهد داشت و می‌توانید اینترنت وای‌فای را شیر کنید و دیگر نیازی به استفاده از دیتا نیست و نگرانی از بابت تمام شدن سریع حجم اینترنت سیم‌کارت‌تان وجود ندارد.
  2. استفاده از این روش برای شیر کردن وی پی ان خیلی سخت و پیچیده نیست. به طور کلی فقط کافی‌ست که دستگاه مورد نظر را به هات‌اسپات گوشی متصل کرده و آی‌پی و پورت موجود در اپلیکیشن Every Proxy را در بخش پروکسی دستگاه وارد کنید. به همین راحتی می‌توان از وی‌پی‌ان گوشی در هر دستگاه دیگری استفاده کرد. البته این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های قدیمی بهتر جواب می‌دهد. اگر با گوشی خودتان در استفاده از این اپ مشکل داشتید، روی یک گوشی دیگر ترجیحا با اندروید 9 یا پایین‌تر تست کنید.
  3. این روش تست شده و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند؛ اما در حالت کلی همه چیز به وی‌پی‌ان روی گوشی‌تان بستگی دارد. اگر از یک وی‌پی‌ان خوب و باکیفیت استفاده کنید، مشکلی وجود نخواهد داشت.
  4. از آن‌جایی که شما روی تلویزیون یا هر دستگاه دیگری، در واقع در حال استفاده از وی‌پی‌ان گوشی هستید، در صورت قطع شدن ارتباط، باید گوشی خودتان را چک کنید و مشکل در اکثر مواقع از قطع شدن وی پی ان گوشی است و ارتباطی به تلویزیون یا کامپیوتر شما ندارد.
  5. یادتان باشد که بعد از استفاده، تنظیمات پروکسی را به حالت اولیه بازگردانید (به زبان ساده پروکسی را خاموش کنید). در غیر این صورت اتصال معمولی اینترنت شما به مشکل خواهد خورد و گمان می‌کنید که اینترنت قطع شده است.

30 در مورد “آموزش شیر کردن وی پی ان موبایل با تلویزیون و دستگاه‌های دیگر”

  1. سلام و وقت همگی بخیر
    با توجه به اینکه من هم این مشکل رو داشتم و نظرات دوستان رو مطالعه کردم لازم دونستم این نظر رو بنویسم …
    من چند روزی میشه که درگیر شیر کردن وی پی ان به تلویزیون جهت دانلود نرم افزار از اپ استور هستم و این روش رو با گوشی اندروید 13 امتحان کردم ولی متاسفانه موفق نشدم . بعد از تحقیقات بیشتر با یک گوشی قدیمی تر با اندروید پایین تر (اندروید 9) همین روش رو تکرار کردم و در کمال ناباوری موفق شدم …! (اندروید تی وی 10)
    پس باید به اون دوستانی که خیلی مطمئن میگن “نه نمیشه” بگم که میشه و من موفق شدم

  2. این روش کاملا دورغ و اشتباهه. بهیچوجه vpn گوشی با هات‌اسپات با هیچ برنامه‌ای share نمی‌شه
    فقط از طریق مودم یا روتر vpn شِیر میشه

    مطمئنم شما هم نتونستید، فقط یه جایی اینو خوندید

    کسی اینکارها رو نکنه، شدنی نیست

    1. مجتبی مسکینی

      از چیزی که مطمئن نباشیم محتوا تولید نمیکنیم
      این روش تست شده فقط روی برخی مدل ها جواب نمیده روی گوشی های قدیمی با اندروید پایین تست کنید
      انشاالله فرصت بشه ویدئو هم درست میکنیم که بدونین انجام میشه
      اگه فیک بود که حداقل امتیازش توی گوگل پلی پایین بود

  3. ممنون از سایت خوب و راهنمایی های جامع شما و تشکر از وقتی که برای راهنمایی مخاطبان مبذول میفرمایید ، من تلویزیون سونی دارم با وی پی ان سایفون هرچقدر تلاش کردم متاسفانه نتیجه ای نگرفتم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام وقتتون بخیر
      روند کار همینه و چیزی تغییر نکرده خودم و خیلی از دوستان دیگه تقریبا هر روز از همین راه استفاده میکنیم
      ولی برای برخی مدل‌‌ها هم کار نمیکنه
      دلیلش مشخص نیست ولی روی یه سری گوشی‌ها جواب نمیده
      سعی کنید با مدل‌های دیگه تست کنید یا نهایتا از روترهای پیشرفته‌تر استفاده کنید و وی‌پی‌ان رو روی اون ست کنین

      1
      1
  4. امیررضا حسین نژاد

    سلام.متشکر از اموزشتون.تنها چالش انتخاب وی پی ان هست و من با Winscribe , Nord VPN هم امتحان کردم و نشد شما چه وی پی ان هایی پیشنهاد میکنید؟

  5. واقعیتش اگه امکان اشتراک گذاری وی پی ان هست از همین طریق که فرمودید ، لطف کنید بمابه درخواست همه ما که این مشکل رو داریم فیلم آموزشی بذار و همونطور که گفتید ساده ست و چیزخاصی نداره پس فیلم گذاشتنش هم براتون نباید اینقدر سخت باشه.
    من هر روشی که فکر میکنید رو انجام دادم متاسفانه اصلا درحال حاضر نمیشه بدون گوگل پلی یا اپ استورهای ایرانی ، برنامه ای نصب کرد. با فلش هم خطای تجزیه داده میده.
    اینکه ما فقط بگیم این کارو بکنید اونکارو بکنید راحته ، راه حل برای این مشکل نیس.

    1. مجتبی مسکینی

      در حد امکان سعی کردیم با متن و اسکرین شات توضیحات کامل بدیم
      ظاهرا روی بعضی گوشی‌ها جواب نمیده و باید با گوشی دیگه تست بشه اما در مجموع شاید یک دقیقه هم تایم نخواد! اسکرین شاتش هم توی متن هست
      در صورت امکان ویدئو هم تهیه میکنیم و میذاریم که ببینید به راحتی و در کمتر از یک دقیقه وصل میشه!
      نهایتا اگه مشکل داشتین از یه روتر با قابلیت وی پی ان استفاده کنید و خیال خودتون رو راحت کنین! این که شما نتونستین دلیل بر این نیست که راه حل مشکل داره!

      1
      2
  6. کاش اینارو رو ویندوز 7 دسکتاپی هم توضیح میدادی. با سیم یو اس بی متصلم. بهضی جاها نوشتن با دانگل وصل بشین و … . بیشتر رو تلوزیون مانور دادین

    1. مجتبی مسکینی

      بیشتر برای تلویزیون استفاده میشه چون بعد از فیلتر گوگل پلی عملا نمیشه از خیلی آپشن‌های تلویزیون استفاده کرد
      بیس کار برای همه یکسانه
      کافیه روی کانکشن تو هر دستگاهی از پروکسی که اپ میسازه استفاده کنید

  7. یه روش بگید وقتی VPN گوشی وصل هست از طریق Smart View بتونیم به تلوزیون هوشمند وصل بشیم ، چ.ن اگر دقت کرده باشید با VPN روشن نمیتوانید از Smart View استفاده کرد .
    همین کار ساده رو بتونید کمک کنید انجام بدیم دیگه نیاز نیست که حتماً تلوزیون به اینترنت VPN دار وصل بشه . تصویر گوشی روی تلوزیون با Smart View کافیه ولی بعید میدونم راه حلی راش داشته باشید چون من 2 ساله درگیرش هستم .

    1
    1
    1. مجتبی مسکینی

      وقتی وی پی ان روشن باشه اسمارت ویو کار نمیکنه کلا چون تداخل دارن
      درضمن حتی اگه این کار انجام بشه هم مشکل حل نمیشه چون فقط تلویزیون محتوا رو نشون میده و نمیشه از قابلیت‌هاش استفاده کرد
      از لحاظ کیفیت تماشای ویدئو هم اسمارت ویو با اپ‌های تلویزیونی اصلا قابل مقایسه نیست

  8. سلام من هم روش گفته شده را دقیقا انجام دادم ولی وصل نشد. روی تلویزیون هوشمند دوو خواستم vpn گوشی را وصل کنم و از گوگل پلی استفاده کنم. متاسفانه انجام نشد. در حقیقت امکان وارد کردن ip , پورت بصورتی که گفته شد وجود ندارد.

    1
    6
  9. خب عمو کاش حداقل فیلم آموزشش رو هم میذاشتی من نمیدونم کلا تو همه منابع هم روش شما رو گفتن ولی من هر کاری میکنم گوگل پلی تو تلوزیون وصل نمیشه میخوای ادرس و شماره بدم بیاین ؟

    1
    6
    1. مجتبی مسکینی

      چیز پیچیده‌ای نداره که نیازی به فیلم باشه
      با گوشی‌های دیگه هم تست کنید مخصوصا اونایی که اندروید پایین دارن
      با وی پی ان های متفاوت هم تست کنید

      3
      1
  10. نه اینجا و نه هیچ جای دیگه اموزش این روش جواب نمیده شما هم اگه تونستید واقعا خوش شانس بودید

    2
    14
    1. مجتبی مسکینی

      خیلی ارتباطی به شانس نداره مراحل رو درست انجام بدین به راحتی وصل میشه
      همین الان هم با نسخه جدید برنامه تست شد و بدون مشکل کار میکنه
      روی چند تا گوشی هم تست شده و مشکلی نیست. امتیاز بالای اپ توی گوگل پلی هم خودش نشون میده که مشکلی نداره

      4
      4
  11.  King Dae Jo Young Soundtrack

    سلام به دادم برسید پولی که دادم حروم شد من نمیتونم از این ویژگی استفاده کنم و مراحل رو که گفتید انجام دادم ولی به جایی نرسیدیم میخوام ادرس خونمو بدم بیاین برام انجام بدید حالا من به شما ایدی بدم یا شما به من ؟

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      احتمالا یه جا اشتباه کردین
      آموزش خیلی ساده است کافیه که با هر دستگاهی که میخواین به هاتسپات گوشی وصل شین و بعد دیتایی که توی برنامه هست رو به عنوان پروکسی وارد کنید
      کلا یک دقیقه هم طول نمیکشه

      4
      2
  12. سلام من تلویزیون اندروید سونی دارم
    نتونستم موفق بشم اگر بیشتر راهنمایی کنید یا تشریف بیارید هزینشم تقدیم میکنم

    5
    9
  13. سلام . در مورد تلویزیون های سامسونگ که سیستم عامل تایزن دارند در قسمت network گزینه پورت وجود نداره و گزینه های آی پی آدرس و subnet mask و gateway و dns server وجود داره. گزینه ip address هم فقط شامل آی پی هست و در آخر آی پی آدرس ، دو نقطه رو نداره که بعدش بشه عدد پورت رو وارد کرد. میشه راهنمایی کنید که چیکار کنم ؟

    3
    16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH